Skocz do zawartości

Wicherek 10 RC


Supersamiec

Masz już dość Wicherków?  

72 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Masz już dość Wicherków?

    • Tak, na coś trzeba ponarzekać..
      11
    • Nie, Wicherków nigdy dość! :D
      62


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem i latałem np.ponad 700gramowym TL 96 Star Hackera z AP .061na paliwie 16% nitro.Stosunek masy do mocy jest rewelacyjny.Następny AP .9 mimo że ma większą moc to masa jest dwa razy większa a obraca tym samym śmigłem.

Jedyną wadą jest tylko że w .61 świeca jest razem z wkładką ,ale nie jest kosmicznie droga.Mnie nie padła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie mnie ktoś ukatrupi, jak zobaczy jakie wymyśliłem mocowanie silnika, no ale działa i działa dobrze ;) Zbiornik zamontowałem 55ml, jak sądzicie, dobra pojemność i na ile takiego maksymalnie leniwego latania może to wystarczyć? Wstępnie pomalowałem całą komorę silnika łącznie z łożem sprayem takim zwykłym za 10zł. Wystarczy aby uchronić się przed paliwem, czy pokryć to czymś jeszcze? Nie wiem czemu, ale przy budowie poprzedniego wicherka nie miałem tyle frajdy :D Muszę złożyć silnik do kupy i będą kolejne fotki. A właśnie, składając silnik mogę go upaćkać w oleju 10w40 samochodowym silnikowym (do dużego samochodu)(bo mam sporo takiego oleju), aby tylko złożyć go, jak później będzie pracował na normalnej mieszance? czy od razu muszę zalać go jakimś "modelarskim"? I czy nada się zwykły olej 2T do silników 2suwowych np od motoru? A jak tak, to może w jakiejś określonej konfiguracji? Czy może przesadzam i można zwykłym kuchennym zalać.. ;D

 

I jeszcze jedno pytanie, tak z elektryków został mi lipol i zastanawiałem się, gdzie go upcham, a tu znajomy modelarz przeklnął mnie i powiedział, że mogę latać przecież dużo lżej, taniej i prościej na 4 bateriach AAA (cienkie paluszki)... Prawda to czy fałsz? Bo mnie zdziwiło ale i spodobało się!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

składając silnik mogę go upaćkać w oleju 10w40 samochodowym silnikowym

W jakim celu? Niczym nie trzeba paćkać. Wlać paliwo do zbiornika i latać (zakładam, że silnik dotarty).

 

taniej i prościej na 4 bateriach AAA

Prawda. Ale moim zdaniem wygodniej, chociaż może nie taniej, jest kupić już gotowy, mały pakiet zasilający w sklepie modelarskim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik poskładaj na sucho. Możesz mu psiknąć potem do środka trochę WD40, albo jakiegoś "Afterrun oil". Chyba że będziesz go wkrótce odpalał to nic nie wlewaj do środka, tylko przed uruchomieniem kapnij mu trochę paliwa do środka (przez otwór, w który wkręca się świecę, nie więcej niż jedną kroplę, która i tak zaleje silnik więc trzeba ją wylać przez wydech). Ale to też nie jest bardzo konieczne, bo przecież zanim przyłoży się rozrusznik i tak paliwo najpierw zaciąga się silnika.

 

Odnośnie baterii, to 4 starcza, czy mogą być 3? (serwa to 3x hxt900) Równolegle czy szeregowo?

Tym pytaniem mnie rozłożyłeś.

A jakie napięcie zasilające jest potrzebne odbiornikowi i serwom?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, akumulatorki muszą być zlutowane szeregowo i musi być ich cztery. Odbiorniki pracują w zakresie napięć od 3,5 do 7V - ale nie każdy może pracować przy skrajnych wartościach! Serwa podobnie.

 

Luzy wzdłużne na wale silnika są normalne. Poprzecznych być nie może!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Budowa powoli do przodu, landing gear wg planów, silnik (UDAŁO SIĘ!), śmigło i zbiornik na miejscu. Rozpórki z kadłuba chwilowo wyjęte, bo będzie przemeblowanie w środku :twisted: Śmigło ma całkiem fajny kształt, jedynie rozmiar kołpaka mnie przeraża, ale to był najmniejszy :shock:

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Skrzydła w przypływie złości poszły do śmieci, okazało się, że dałem po żeberko za mało na skrzydło, a szkoda, bo już zdążyłem je okleić, jak się zorientowałem o swoim błędzie. Może by i to latało, no ale wole nie ryzykować. A jak bym dał po żeberko-dwa więcej, była by odpowiednio o 10-20cm większa rozpiętość, będzie to miało jakiś negatywny efekt? bo waga niemal nic nie wzrośnie, a mogę zrobić dowolnie większe w sumie, bo domniemam że większe skrzydła - większy "udźwig", a w porównaniu do Wicherka 10 elektryka, gdzie musiałem upychać elektronike z przodu, bo tył ciążył, ten leci na przód straszliwie przez ten silnik i chyba będzie trzeba dodawać dodatkowy balast z tyłu, a przez to zrobi się trochę cegła..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie zrobi, na razie nie pakuj bagażu do środka zrób skrzydła.Nie wywalaj zrobionych skrzydeł, jak skrzydła będą miały mniejsza rozpiętość o 10-15 cm to wielkiej bidy nie będzie. Będziesz miał wicherka prędkościowego hehe.

 

Tak przykręcone podwozie rozwali Ci kadłub przy mocniejszym glebnięciu (śruby metalowe?). Zresztą wygląda za pancernie. Wygnij coś z drutu, po co takie ciężkie heble wozić.Tak wypuszczona na zewnątrz igła wyłamie się przy mocniejszej glebie.

Bak powinien być jak najbliżej silnika i poziomo.

Czy silnik jest dobrze ustawiony? (kąty), jeśli jest tak jak na rysunku to nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie to potwierdzę to co napisał Janek.

 

Podwozie wyłamie Ci boki kadłuba. Wstaw w środek wzmocnienie wygięte z aluminiowej blachy, tak żeby to ono przenosiło siły rozciągające kadłub. Wygnij je z kształtownika, zaginając go w kształt ceownika, który wejdzie do środka kadłuba i jego boki (tego ceownika) wejdą pod śruby. Albo zrób podwozie z drutu, tylko zamiast ww. ceownika, wstaw bukowe rozpórki, do których, po uprzednim nawierceniu, wciśniesz druty podwozia - od boku, tam gdzie teraz masz śruby.

 

Zbiornik daj mniejszy i wciśnij go głębiej.

 

Kołpak spory, ale może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.