Supersamiec Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Witam, rozpoczynam budowę nowego modelu jest to moje 2 podejście do budowy Wicherka, pierwszy był moim pierwszym modelem, więc i konstrukcja była uproszczona i niewiele od niego (i od siebie :evil: ) wymagałem, a model skończył na drzewie po minucie lotu i nie było co z niego zbierać. To tyle z przedmowy. "Dzisiejszy" model staram się wykonać jak najlepiej w każdym szczególe oraz trzymać się pierwowzoru gdzie tylko się uda. Myślę też, że gdyby Schier miał dostęp do węgla, wycinarki laserowej czy innych udogodnień dostępnych dzisiaj, jego samolot wyglądałby nieco inaczej, więc drobna modernizacja w granicy ludzkiej przyzwoitości nie zaszkodzi, ale wszystko "wyjdzie w praniu". Zacznijmy więc od kadłuba. Wszystkie "większe" sklejkowe elementy wycięte laserowo, kratownica zrobiona z listewek 3x3mm. całość na sucho złożona do kupy: oraz już posklejane: Wszelkie nierówności idą do zeszlifowania, a teraz trochę o skrzydłach. żeberka "wewnętrzne" balsowe, "zewnętrzne" sklejka. Wycięte i wyażurowane laserem. Po sklejeniu "kratownicy" skrzydła były super wiotkie i giętkie, ale obok czekała już balsa 1mm, powoli nabierają kształtu i sztywności oraz od przodu, natarcie będzie wyprofilowane bez doklejania klocka, bo materiału starczy: Na żeberka od góry będą jeszcze paski balsy 1mm, wtedy to też zajme się spływem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supersamiec Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 Niedawno dotarł do mnie brzęczyk OS Max 10LA, pomijam mój zachwyt nad pięknem tego małego dzieła sztuki, ale on tu po prostu nie pasuje :crazy: :?: Widziałem już Wicherka 10 na tym silniku i jakoś ładnie się zmieścił, ale ponoć jak się dobrze popieści, to się wszystko zmieści, więc w ostateczności popieszczę mocowanie do łoża pilnikiem po bokach, chyba, że ktoś wymyśli coś lepszego. Tak to wygląda: czerwone zakreskowane bym wypiłował? (kreska na cylindrze przez przypadek, jej nie piłuje :mrgreen: ) Poszerzenie kadłuba nie wchodzi w grę, to silnik jest winny więc niech on cierpi :devil: Link to comment Share on other sites More sharing options...
noker Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Przerost formy nad treścią. Mamy dyskutować o twoich myślach? Zrób coś na stole modelarskim i dopiero zaprezentuj, a nie tak jak teraz to robisz. Nuda w pracy czy w szkole? ->>reszta wieczorem, albo jutro po południu<<- PS. a po za tym uzupełnij profil, bo pisze się jak do supersamca :devil: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz K. Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Przecięz jest już spory temat o wicherku to po co drugi zakładasz ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziobak Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Zastanawiam się ,czy świat idzie z postępem, czy staną w miejscu.Może wróćmy do produkcji Syrenki ,a niemcy Trabanta. Kto chce ,niech robi, ale nie mówmy ,że w dziesiejszych czasach ten model jest idealny jako pierwszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arturrro Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 dziobak, dlaczego się czepiasz? Pomijając fakt, że Wicherek jest modelem bardzo oldschoolowym, to jednak warto przy nim podłubać. Chociażby po to, żeby nauczyć się podstaw modelarstwa, dokładności wycinania, prostego montażu. Jak budowałem swojego Wicherka 10, to byłem przekonany, że wszystko jest OK. Teraz, z perspektywy czasu widzę wiele niedociągnięć, które w sumie nie przeszkadzają w poprawnym lataniu, ale JE WIDZĘ! ...i już nie popełniam tych błędów. Supersamiec, trzymam kciuki, żebyś zbudował Wicherka jak należy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supersamiec Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 noker, pisałem post z autobusu z komórki i nie miałem jak wrzucić zdjęć, które miałem w aparacie w domu, temat miałem od dawna zakładać, a dopiero dzisiaj znalazłem na to chwilkę, a z resztą po co ja Ci się tłumaczę :mrgreen: a co do mojej ksywki to ksywka jak każda inna, przynajmniej coś przedstawia, a nie "noker".. po wpisaniu noker w google wyskoczyło mi niebieskie dildo z amazonu :| więc pozdrawiam i życzę tyle zawziętości w modelarstwie :mrgreen: dziobak, często jednak młody człowiek wybiera na pierwszy samochód takiego trabanta czy innego malucha, bo po pierwsze jest tani, oraz piękny w swojej prostocie, a także nie szkoda go obić czy zarysować (na pewno nie taka jak nowe BMW) :mrgreen: Nada się sklejka 6mm na łoże pod ten mały silniczek? w którą stronę przewiercić pod silnik a w którą przykręcić do kadłuba? (Chciałbym przykleić , przykręcić i żywicą "pomazać" łoże) Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Nada się sklejka 6mm na łoże pod ten mały silniczek? w którą stronę przewiercić pod silnik a w którą przykręcić do kadłuba? (Chciałbym przykleić , przykręcić i żywicą "pomazać" łoże)Hmm ,"Super man" nie wie jak zrobić?Ale pewnie "niebieskie dildo" wie to ci podpowie. :twisted: Link to comment Share on other sites More sharing options...
false Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 W moim Wicherku 25 koniecznie chciałem silnik zamontować głowicą do góry, więc wygląda to mniej więcej tak: U mnie łoże jest ze sklejki 5-6mm, więc u Ciebie aż tak grubego nie potrzeba. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supersamiec Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 warstwami ma iść tak || czy tak = ? bo niestety w obie strony muszę przewiercić, która wytrzyma większe obciążenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
utopia Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 warstwami ma iść tak || czy tak = ? bo niestety w obie strony muszę przewiercić, która wytrzyma większe obciążenia zbrakło sił na złośliwość ......... po raz pierwszy odpalam funkcję ignoruj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supersamiec Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 warstwami ma iść tak || czy tak = ? bo niestety w obie strony muszę przewiercić, która wytrzyma większe obciążenia zbrakło sił na złośliwość ......... po raz pierwszy odpalam funkcję ignoruj Hmm o co chodzi co nie tak napisałem? Uraziłem Cię pytaniem o to, w którą stronę sklejkę ułożyć? bo nie rozumiem :shock: A może chodzi o to, że uraczyłem noker'a odpowiedzią miłą, jak jego post, sam nawet jeszcze nie skomentował tego a już każdy mądrzejszy i musi mnie objechać, sądze, że jakby nokerowi się nie spodobało to co napisałem, to by napisał do mnie na priv żebym to zedytował/wywalił i by nie było problemu, ale nie, trzeba napisać i nabić tego posta, zawsze to +1. Jak już musicie coś popisać i się poczepiać to macie milion tematów do okoła, ale proszę, nie zaśmiecajcie mojego takimi docinkami :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
false Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Nie bardzo wiem o co Ci chodzi, ale odnoszę wrażenie, że chodzi Ci o ułożenie słojów. Jeśli się nie mylę to najpierw dowiedz się co to jest sklejka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Callab Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Ja silnika bym nie piłował. Raczej wytnij, wyfrezuj w bokach kadłuba odpowiednie nacięcia. A na sklejkowe łoże to, z tego co widzę, nie bardzo masz miejsce. Szerokość zewnętrzna kadłuba to 40 mm a łapy silnika mają zewnętrzny wymiar gabarytowy 38 mm. Nie wiem jak planujesz silnik dokręcać, ale w tym przypadku raczej tylko na bukowych klockach albo duralowych kątownikach. Kombinuj! A sklejki nie wierci się równolegle do warstw! Jeżeli o to pytasz ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 sądze, że jakby nokerowi się nie spodobało to co napisałem, to by napisał do mnie na priv żebym to zedytował/wywalił i by nie było problemu, ale nie, trzeba napisać i nabić tego posta, zawsze to +1. Jak już musicie coś popisać i się poczepiać to macie milion tematów do okoła, ale proszę, nie zaśmiecajcie mojego takimi docinkami :!:Ilość postów to my Szanowny mamy w :ass: ,a zaśmieciłesś sam pisząc to co napisałeś.Dlaczego Noker ma pisać do ciebie na PW?Napisał Ci prawdę i dla niego temat zamknięty.Jak chcesz zainteresować ludzi swoim tematem,oczekujesz fachowej porady ,to waż słowa zanim coś napiszesz i coś pokaż ,a nie pisz "zdjęcia później".Bo pozostaną Ci jedynie porady nastoletnich ekspertów którzy mają problem z ulotnieniem Zefirka.Tym razem Ja tak w skrócie zamiast Vikarego któremu ręka opadła na klawisz "ignoruj". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supersamiec Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 no dobra może trochę przesadzam, ale z drugiej strony jesteśmy tym co robimy, nie tym co mówimy czy zamocowanie silnika cylindrem na ukos sprawia jakieś problemy? bo wydaje mi się, że będzie to jedyne wyjście w takiej sytuacji, łoże plastikowe uda się tam przykręcić pod kątem jak wybiore z niego sporo plastiku. To w sumie jedyna rzecz, która powstrzymuje mnie niewidzialną barierą od dalszych prac przykadłubowych :ble: Link to comment Share on other sites More sharing options...
false Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Zawsze można. Ale czy nie lepiej przykręcić poziomo? Tak żeby tłumik od dołu ładnie chował się w kadłub. O tak: Link to comment Share on other sites More sharing options...
f-150 Posted November 22, 2010 Share Posted November 22, 2010 Jak wygrzebiesz to możesz wyrzucić do śmieci,bo osłabisz .Daj jakieś zdjęcia jak to wygląda przód modelu w twoim wykonaniu.Na razie gdybamy o niczym. Edit:Pisałem zanim wrzuciliście zdjęcia mocowań.W Wicherku tak nie zrobisz ,chyba że pozbawisz go przodu.Dwie możliwości:Cylindrem do góry lub do dołu,łoże z dwóch belek bukowych wpuszczonych w przednią wręgę i doklejonych do boków. Wicherek nie był projektowany pod silniki z tłumikiem,tylko pod samozapłon. Zamiast OS 10 la mogłeś zastosować AP 0.61.Waży o połowę mniej ,bo tylko 54g a moc taka sama.Jest mniejszy i zmieścił by się bez problemu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supersamiec Posted November 22, 2010 Author Share Posted November 22, 2010 aż wstyd się przyznać, ale nie znałem tego silnika, muszę pomyśleć o nim. W modelarzu u mnie nie ma nic bukowego, w budowlanym (brico) też nie, jakieś pomysły na źródło? najlepiej od razu listewka taka Link to comment Share on other sites More sharing options...
MASK Posted November 23, 2010 Share Posted November 23, 2010 Zamiast OS 10 la mogłeś zastosować AP 0.61.Waży o połowę mniej ,bo tylko 54g a moc taka sama.Jest mniejszy i zmieścił by się bez problemu Wojtek, czy porównywałeś te motorki, czy tylko spisujesz cyferki gdzieś z sieci? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.