Skocz do zawartości

Lądowanie na drzewie.


Palacz1996

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Całkiem nieźle jak na pierwszy lot.

 

Ale jak na oblot - trochę za bardzo szalałeś. Nie znając reakcji modelu w locie i jego zachowań, powinieneś latać spokojniej - znacznie spokojniej. Przynajmniej ten pierwszy lot nowym modelem.

 

Po drugie- wybrałeś bardzo niefortunne miejsce do oblotu. Bardzo mało miejsca, blisko bardzo dużo wysokich drzew i ta nieszczęsna linia kolejowa o 5m od pilota.

 

Naprawdę nie ma w okolicy zwykłego pola, a nie paseczka trawy po wycięciu krzaków, przez kolej?

 

Powinieneś mieć co najmniej tyle wolnej przestrzeni, jak daleko latasz modelem.

 

Następnym razem, nawet na szerokim polu - lataj wysoko, a nie 3m nad ziemią. W ten sposób sam się pozbawiasz szans na reakcję w razie kłopotów.

Opublikowano

Cóż. Teraz pozostało tylko posklejać i znów do lotów. Miejsce wybrałem takie bo nie chciałem iść na boisko do piłki nożnej.

Nie umiałem na szybko znaleźć innego miejsca, a te wydawało mi się w miarę duże no i była tam wyższa trawa. W sobotę pojadę prawdopodobnie na lotnisko i tam spróbuję od nowa.

Opublikowano

Zerknąłem szybko na Zumi. Po to są zdjęcia lotnicze i satelitarne. 8)

 

Na wschodzie od Żor masz piękne tereny za stawem Śmieszek i ul. Chabrową.

Na Zachodzie - ul. Jesionek i pola wokół niej (w zasadzie to polna droga).

Na południu - ul. Jana Pawła II i skrzyżowanie z Gajową, koło Lasu Osinok, pola od Jana Pawła do Głównej.

 

Z mapy dedykuję, że latałeś na polu koło ul. Kolejowej, przy torach.

Tam faktycznie z miejscem krucho. Ale na wchodzie od centrum, koło ul. Rybnej i Leśnej masz bardziej rozległe pola. Koło oczyszczalni ścieków teren też bardziej rozległy.

 

Na razie poklej Tota. I spróbuj znowu. I postaraj się o lepszą kamerę do nagrywania lotu. Komórki nie są najlepsze do tego celu.

Opublikowano

Szczerze mówiąc nie pomyślałem nawet żeby zerknąć na zumi. Mieszkam niedaleko stawu Śmieszek to pójdę tam.

Tylko że teraz spadł śnieg i nie wiem czy to jakaś przeszkoda.

Film był kręcony aparatem cyfrowym Sony DSC-S730. Nie kręci najlepszych filmów. Na następny lot będzie kamera.

Opublikowano

Ja dzisiaj pierwszy raz latałem 'w śniegu' focusem i wszystko ok, tylko silnik prawie się zepsuł ale to nie wina pogody tylko był uszkodzony. :D

To Twój pierwszy model i lot w życiu?

Opublikowano

Tak to mój pierwszy model i pierwszy lot w życiu nie licząc oczywiście symulatora.

A co do lotów w śniegu też dzisiaj byłem polatać z małym strachem głównie o silnik, ale zmontowałem sobie owiewkę i wszystko było ok.

Opublikowano

Musisz się nauczyć tego co setki innych przed Tobą przerabiali ...

Jeśli jest na lotnisku jeden krzak , jedno drzewo czy jeden kołek .... na 99% kiedyś w to trafisz!

Strasznie chaotyczne to latanie na filmie . Trenerek to nie pylon do szybkiego latania .

To coś jak z jazdą samochodem - szybko byle głupi potrafi ...

przepraszam za porównanie ale trochę chyba mało nad modelem panujesz i wygląda to na reakcje obronne by go nie rozbić

Opublikowano

trochę chyba mało nad modelem panujesz i wygląda to na reakcje obronne by go nie rozbić

Tak. Dokładnie tak jest :roll: Ale myślę że z czasem się to poprawi.

 

Edit: 05.12

 

Byłem dziś polatać. wszystko fajnie, TOTO poleciał ale po ponad 6 min latania silnik sie wyłączył tak jakby regulator odciął zasilanie. Wylądowałem i jak dotknąłem owiewki była ciepła i było czuć zapach spalenizny. Szybką zdjąłem owiewkę i okazał osie że silnik jest strasznie nagrzany (parzył) a uzwojenie lekko czarne. W domy obejrzałem wszystko i silnik chodził normalnie.

Poniżej zdjęcia i film.

 

zdj1

zdj2

 

http-~~-//www.youtube.com/watch?v=wscW4XGRPCQ

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Osłonka odcięła chłodzenie i zwoje się przegrzały. Na zdjęciach wygląda , że emalia izolacyjna na powierzchni drutu zwojowego się przegrzała. Mogą występować zwarcia i silnik o ile w ogóle będzie działał to może mieć mniejszą moc. Ale może to jeszcze nie ten etap przegrzania i silnik będzie działał. koniecznie w osłonce silnika zapewnij przepływ powietrza. Z mojego doświadczenia z silnikami tower pro to latając w zimie modelem z zupełnie odsłoniętym silnikiem po nurkowaniu w śniegu po lądowaniu wystarczyło go tylko przedmuchać i latać dalej. Latanie w deszczu też mu nie zaszkodziło. Kiedyś zrobiły mi się sopelki lodu za uzwojeniami i też mu to nie przeszkadzało. Jak widać najbardziej szkodzi przegrzanie silnika.

Opublikowano

A ja bym już tego silnika nie podłączał w takim stanie. Zwęglona izolacja to prawdopodobnie zwarte uzwojenia, które powodują zwiększenie prądu - dalsze przegrzewanie i dalsze zwarcia w końcu prąd będzie na tyle duży że spali regulator.

Opublikowano

Niestety owiewki już nie mam więc zdjęcia nie dodam.Ale faktycznie mogło to być przez nią ponieważ była bardzo szczelna :) .

A co do silnika to działa, ale przy większych obrotach tak jakby się zaciera. Myślałem nad zmianą uzwojenia tylko nie wiem jaki drut nawojowy wybrać i jak się za to zabrać.

Opublikowano

A może spróbuj wlot powietrza na owiewce?. Ja taki zrobiłem w TOTO-1 i spełnia swoje zadanie. Przy locie silnikowym jest mocny podmuch naturalnie od skrzydła, a przy szybowaniu prędkość zapewnia Ci nawiew powietrza do wnętrza kabiny ;)

 

z tym, że moja owiewka jest już troszkę padnięta. trzeba zrobić nową

 

Dołączona grafika

Opublikowano

Myślałem nad zmianą uzwojenia tylko nie wiem jaki drut nawojowy wybrać i jak się za to zabrać.

Do takiego silnika drut około 0,18mm. Na forum jest wiele wątków jak się do tego zabrać - wpisz w opcję szukaj "przewijanie silnika" lub "przezwajanie silnika" .

Opublikowano

I chyba też zrobię taką owiewkę z wlotem bo nie chce się pozbyć 2 silnika. A ten spalony chyba przewinę i wsadzę go do ślizgacza ;)

 

Jak zrobię tą owiewkę to dodam zdjęcie i powiecie czy będzie dobra.

Opublikowano

W moim toto owiewka miała wlot około 20mm średnicy przez który wychodziła oś silnika natomiast na krawędzi styku owiewki z wręgą silnika na bokach i od spodu wyciąłem trzy prostokątne otwory o wymiarach około 5mm x 15mm. Powinien być zapewniony przepływ czyli wlot i wylot powietrza chłodzącego silnik.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.