MironRC Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 Witam! Powiedzmy, że odgrzebałem model dwupłatowca, jest to stara, solidna konstrukcja. Model zbudowany z sosny i sklejki 1mm. Wymiary: rozpiętość: ok 1,2m; długość: ok 1,1m; waga: w stanie jak na zdjęciach: ok 2,88kg :shock: Model był pokryty jakimś płótnem i papierem, podwozie jest na podstawach aluminiowych- amortyzowane. Mam zamiar (już to robię) zerwać okrycie i pokryć model balsą. Dlatego też proszę o Wasze wskazówki, bo co dwie głowy to nie jedna :wink: . Wg mnie konstrukcja jest stanowczo za ciężka i można to zrobić dużo lżej. Łoże silnika jest zrobione z aluminiowej płytki- należy wymienić. Zastanawiam się nad tym w jaki sposób pokryć konstrukcję, tzn czy oklejać balsą, np 1mm, czy od razu folia? W jakie kolory "ubrać" ten wynalazek? jakie są Wasze opinie na ten temat. Jaki silnik będzie odpowiedni? myślę nad 4T. Czy w górnym płacie należy wykonać lotki?Reszta moich sugestii wyjdzie w praniu. Swoją drogą bardzo mi się podoba model- ma swój urok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 29 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 hehe model z Gołańczy nawet go obserwowałem z ciekawości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 29 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Listopada 2010 zgadza się :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
awiator Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Tu masz ciekawe materiały,wersji S-1.Twój to S-2. http://www.toni-clark.com/index_en.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 no no:) fajny dwupłat przymierzam się do CSS-13 ale nigdzie nie mogę znaleźć planów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 MironRC - 2.88kg bez silnika, aparatury pokrycia to chyba troche duzo. Loze aluminiowe jest dobre, tak to kiedys robiono. Byle aluminium, a wlasciwie dural, nie bylo PA7 (byc moze oznaczenia sa teraz inne mowa o bardzo twardym duralu) tylko kilka oczek mniej. Musi w razie draki pogiac sie, chroniac silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 30 Listopada 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 zgadza się, tylko jak go teraz zrobić? pokryć balsą czy od razu folia? pokrycie już zdarte, potem umieszczę fotki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 MironRC - 2.88kg bez silnika, aparatury pokrycia to chyba troche duzo. No tak Jakieś 2x tyle :mrgreen: Ja bym go rozbebeszył, wypruł flaki i zrobił na nowo z lżejszych materiałów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bandi Opublikowano 30 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Listopada 2010 Moja cessna z silnikiem i całym wyposażeniem ważyła 3900 gram czyli bez silnika i wyposażenia podobnie jak Twoja cessna i powiem Ci że miałem silnik w niej ASP 7,5 cm , trzeba było nią nieźle poginać żeby się oderwała od ziemi ... a jak już leciała to krowa w powietrzu jaki silnik tam chcesz włożyć??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 MironRC, podaj cięciwę skrzydeł, waga delikatnie mówiąc duża ale przeliczymy pow nośną i zobaczymy co i jak. Przyjmując cieciwę 20 cm masz 44dcm2 pow co daje dla pustaka około 63g/dcm2 . Cieżko bo do tego trzeba doliczyć wyposażenie m jednak powinieneś dać radę z oblotem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 cięciwa to ok 21 cm, tej wagi nie biore nawet pod uwagę, zabieram sie za pokrycie, już jest lżejszy o 300 gram. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Kolega miał podobny wizualnie...bardzo podobny Nie chcę mieszać w Twoim temacie ale model był zbudowany chyba bez użycia balsy . Z tego co pamiętam to w gotowym modelu ażurował dostępne elementy za pomocą dremelka . Dodanie lotek też na górnym płacie spowoduje że model stanie się bardziej nerwowy albo żwawy ( zależy jak kto ma opanowany pilotaż) - jednym to pasuje innym nie . Przemyśl to bo Sebastian po dorobieniu lotek po kilku lotach zakleił je na stałe .. Może się mylę ale tamten chyba pochodził z zestawu firmy Krick ....pewności nie mam jednak , ogólnie koniec lat 80 . Ważne-sprawdź dobrze miejsca klejenia bo po latach kleje w kontakcie z paliwem się sypią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Nie chcę mieszać w Twoim temacie ale model był zbudowany chyba bez użycia balsy . Z tego co pamiętam to w gotowym modelu ażurował dostępne elementy za pomocą dremelka . Dodanie lotek też na górnym płacie spowoduje że model stanie się bardziej nerwowy albo żwawy ( zależy jak kto ma opanowany pilotaż) - jednym to pasuje innym nie . Przemyśl to bo Sebastian po dorobieniu lotek po kilku lotach zakleił je na stałe .. właśnie trzeba mieszać, dzięki za sugestie, powoli się kreuje nowa wizja konstrukcji :ble: co do pokrycia- pokryje folią bez balsy, ewentualnie wzmocnie, myślę że w weekend będzie wiadomo ile wyjdzie do lotu. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mkrawcz1 Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Michał - fajna maszyna, czuję, że i ładnie będzie wyglądać :-) Skunksa odtworzysz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Michał - fajna maszyna, czuję, że i ładnie będzie wyglądać :-) Skunksa odtworzysz? no jasne, w końcu zima:) będzie fotorelacja! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Lotki bym pozostawił, za to dałbym na lotkach D/R 100/50 % i EXPO na początek tak ze 50-60% co spowoduje mniejszą czułość drążka lotek w okolicach neutrum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Sławku chodziło o dorobienie kolejnych lotek na górnym płacie pierwotnie w modelu były tylko na dolnym płacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 1 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 Wiem Krzysiek o co Ci chodziło. Ja bym zrobił jak w oryginale, zresztą zrobię bo Pitts to model który czeka w kolejce do narysowania w CAD. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MironRC Opublikowano 1 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Grudnia 2010 lotki zostają, teraz kwestia kolorów, trzeba go wystroić po oklejeniu zastanowię się jak wyjdzie masa i jaki silnik będzie odpowiedni. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Supersamiec Opublikowano 2 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Grudnia 2010 Pozwoliłem sobie wyciąć skunksa z Twojego ogonu: Jak chcesz to podeślij mi link do zdjecia tej nalepy na PW (zdjęcie od przodu i w większej rozdzielczości) to coś wymodzimy :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.