Jerzy Mercik Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Panowie, Skoro wymieniacie doświadczenia dot. OSM 55 AX chciałbym spytać, jak sobie poradzić z następującym problemem. silnik pracujący na połowie gazu (lub mniej) przez 15 - 30 sekund, po ponownym dodaniu gazu na maksa nie wkręca się na obroty od razu, tylko przez chwilę (3-4sek) jakby dławił się i zastanawiał czy wkręcić, czy zgasnąć? Zdarza się to w locie niestety i muszę sadzać bez silnika. Parametry: OSM 55 AX nówka, dotarta zgodnie z instrukcją bańką paliwa. Model canter 1,5m rozp, 2kg. Paliwo Model technics 5% nitro (zmiana na pelikana 10% nitro - efekt bez zmian). Jeśli jazda na wolnych obrotach trwa krócej (5 - 10 sek) po dodaniu gazu, ten efekt nie występuje i silnik ładnie wchodzi na maksymalne obroty. Dzięki from de mountain bertzilla
Jerzy Mercik Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 a! nie napisałem, że śmigło apc 11x6 brtz
pancin Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 dokrecaj igle mieszanki malymi krokami i wgóre az do zadowalajacych efektów , wyglada mi na za bogatą mieszankę. Aczkolwiek ax ma ta wade ze po dluzszej pracy na malych obr. nie bedzie reagowal na gaz tak jak powinien . Moge sie mylic ale przynajmiej z moim tak jest .
Jerzy Mercik Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 dzięki. Tylko, że regulacja iglicą - mam wrażenie jest prawidłowa - silniczek kręci bardzo ładnie i w pionie trzyma obroty. Jakiekolwiek przedobrzenie igiełką w jedną lub w drugą stronę daje już gorsze efekty. Czy to może być kwestia regulacji wolnych obrotów? (śrubka w gaźniku)? brtz
Callab Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 OS MAX lubi nitro. Zmiana z 5% na 10% powinna już dać wyraźny efekt (w moim 25AX dała). Jeżeli nie, to spróbuj z 15% nitro, albo polataj jeszcze trochę tak jak jest, bo może jeszcze nie jest całkiem dotarty. Ja mam taki sam objaw w 25AX. Zwiększenie ilości nitro trochę pomogło, zwiększenie temperatury powietrza też - czytaj: w zimie wkręcał się słabiej teraz lepiej, ale może przez to, że z każdym lotem jest lepiej dotarty. Z moich doświadczeń wynika, że nie jest to kwestia regulacji niskich obrotów, chociaż nie należy tego wykluczyć.
mikon Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 dzięki. Tylko, że regulacja iglicą - mam wrażenie jest prawidłowa - silniczek kręci bardzo ładnie i w pionie trzyma obroty. Jakiekolwiek przedobrzenie igiełką w jedną lub w drugą stronę daje już gorsze efekty. Czy to może być kwestia regulacji wolnych obrotów? (śrubka w gaźniku)?brtz Jeżeli chodzi Ci o reakcję na przepustnicę w zakresie średnich obrotów (tj. przejście od niskośrednich do wysokich) to reguluj nie "dużą" iglicą (bo ta tylko ogranicza max. paliwa - tą reguluj na pełnym gazie) a "małą" iglicą która z reguły jest zamontowana w osi przepustnicy a do jej regulacji użyj małego wkrętaka. Na początek dokręć 1/8 obrotu i sprawdź czy jest poprawa. Pozdr., Michał
Ptasiek Opublikowano 1 Czerwca 2011 Opublikowano 1 Czerwca 2011 Przykręc delikatnie śrubkę wolnych obrotów . Ale naprawdę delikatnie tak ok. 5 stopni i zobacz jak się zachowuje. Jeżeli nie ma poprawy to kolejne 5 stopni. Mój 55AX moze pracowac na wolnych nawet 2 minuty a po dodaniu gazu chce wyskoczyc z łoża.
Pablo_433 Opublikowano 16 Czerwca 2011 Opublikowano 16 Czerwca 2011 prosze o porade na jakiej świecy najlepiej latać w OS-46 AX
jogi99 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Opublikowano 17 Czerwca 2011 Tu są wszystkie informacje nt. docierania, regulacji i eksploatacji - polecam http://www.alehar.aplus.pl/porady_silnik_OS_Max.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.