Jump to content

Os Max 46AX


motyl

Recommended Posts

Panowie,

Skoro wymieniacie doświadczenia dot. OSM 55 AX chciałbym spytać, jak sobie poradzić z następującym problemem.

silnik pracujący na połowie gazu (lub mniej) przez 15 - 30 sekund, po ponownym dodaniu gazu na maksa nie wkręca się na obroty od razu, tylko przez chwilę (3-4sek) jakby dławił się i zastanawiał czy wkręcić, czy zgasnąć? Zdarza się to w locie niestety i muszę sadzać bez silnika.

Parametry:

OSM 55 AX nówka, dotarta zgodnie z instrukcją bańką paliwa. Model canter 1,5m rozp, 2kg. Paliwo Model technics 5% nitro (zmiana na pelikana 10% nitro - efekt bez zmian).

 

Jeśli jazda na wolnych obrotach trwa krócej (5 - 10 sek) po dodaniu gazu, ten efekt nie występuje i silnik ładnie wchodzi na maksymalne obroty.

 

Dzięki from de mountain

bertzilla

Link to comment
Share on other sites

dokrecaj igle mieszanki malymi krokami i wgóre az do zadowalajacych efektów , wyglada mi na za bogatą mieszankę. Aczkolwiek ax ma ta wade ze po dluzszej pracy na malych obr. nie bedzie reagowal na gaz tak jak powinien . Moge sie mylic ale przynajmiej z moim tak jest .

Link to comment
Share on other sites

dzięki. Tylko, że regulacja iglicą - mam wrażenie jest prawidłowa - silniczek kręci bardzo ładnie i w pionie trzyma obroty. Jakiekolwiek przedobrzenie igiełką w jedną lub w drugą stronę daje już gorsze efekty. Czy to może być kwestia regulacji wolnych obrotów? (śrubka w gaźniku)?

brtz

Link to comment
Share on other sites

OS MAX lubi nitro. Zmiana z 5% na 10% powinna już dać wyraźny efekt (w moim 25AX dała). Jeżeli nie, to spróbuj z 15% nitro, albo polataj jeszcze trochę tak jak jest, bo może jeszcze nie jest całkiem dotarty. Ja mam taki sam objaw w 25AX. Zwiększenie ilości nitro trochę pomogło, zwiększenie temperatury powietrza też - czytaj: w zimie wkręcał się słabiej teraz lepiej, ale może przez to, że z każdym lotem jest lepiej dotarty. Z moich doświadczeń wynika, że nie jest to kwestia regulacji niskich obrotów, chociaż nie należy tego wykluczyć.

Link to comment
Share on other sites

dzięki. Tylko, że regulacja iglicą - mam wrażenie jest prawidłowa - silniczek kręci bardzo ładnie i w pionie trzyma obroty. Jakiekolwiek przedobrzenie igiełką w jedną lub w drugą stronę daje już gorsze efekty. Czy to może być kwestia regulacji wolnych obrotów? (śrubka w gaźniku)?

brtz

 

Jeżeli chodzi Ci o reakcję na przepustnicę w zakresie średnich obrotów (tj. przejście od niskośrednich do wysokich) to reguluj nie "dużą" iglicą (bo ta tylko ogranicza max. paliwa - tą reguluj na pełnym gazie) a "małą" iglicą która z reguły jest zamontowana w osi przepustnicy a do jej regulacji użyj małego wkrętaka.

Na początek dokręć 1/8 obrotu i sprawdź czy jest poprawa.

 

Pozdr.,

Michał

Link to comment
Share on other sites

Przykręc delikatnie śrubkę wolnych obrotów . Ale naprawdę delikatnie tak ok. 5 stopni i zobacz jak się zachowuje. Jeżeli nie ma poprawy to kolejne 5 stopni.

 

Mój 55AX moze pracowac na wolnych nawet 2 minuty a po dodaniu gazu chce wyskoczyc z łoża.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.