Jump to content

Os Max 46AX


motyl

Recommended Posts

To to silniczek jak w temacie :) maciek go podesłał z problemami z regulacją :)

 

Pierwsze spostrzeżenie brak wyważenia śmiegieł :)

 

późneij szybko konstrukcja hamowni :)

DSC00189.jpg

DSC00190.jpg

 

następnie całość pod klatke w bloku, przymocowałem do ławki i dalej zabawa w modelarstwo :)

silniczek odpalił za pierwszym razem i zdechł :( dalsze 3 uderzenia spowodowałuy że się zalał i odbił rozwalając mi paluszka :(

 

Zdjołem odlałem, przykreciłem troszke i dalej odpalanie :)

 

Po 15 minutach zabawy i zmiany śmiegieł silniczek chodzi jak marzenie :)

 

a tu mozna ściągnąć kilkusekundowe filmiki :)

http://szabatowski.com/forum/fotki/motyl/MOV00004.3gp

http://szabatowski.com/forum/fotki/motyl/MOV00005.3gp

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Troche trwało ale Silnik przetestowany :)

 

Dzis był mocno męczony, ciąg statyczny to 2900g, najlepiej spisywał się na śmigle APC 12,25 x 3,75

 

Chodź na innych śmiegiełkach 11x4, 11x6, 12x4 wcale gorzej nie wypadał

 

Ciąg można wyciągnać jeszce większy ale hamownia, na której był testowany, ma jedną zasadniczą wade:( POd silnikiem ma dużą powierzcnie czołową prawie od osi w dół jest sklejka 20cm za śmigłem czyli 1/2 tarczy śmigła ma wolny przelot powietrza. ale 2,9kg ciagu na ten silniczek z tych pomiarów to niezły wynik :D

 

 

PS. Maciek poślij mi adres via PW to po świętach wyśle sw droge powrotną :D Jutro nie warto bo będiz eleżał święta gdzieś w Polsce a tak spędzi je ze mną :D

Link to comment
Share on other sites

Nie wiem , jak to sie cytuje w praktyce, ale nie ważne... Z takim ciągiem Marcinku, to natychmiast powinieneś go do Meganki zamontować. Stawała by Ci w zawisie o każdej porze dnia i roku :D:D:D

 

:roll: :roll:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Sorki, że się wtrącam, ale czy to nie jest śmigiełko cienkoprofilowe dedykowane pod czterotakty? No i ten denerwujący poziom paliwa w zbiorniku :/

 

Żeby nie było, że tylko krytykuje:

Dobieram śmigło do mojego najlepszego silniczka 55AX, czy ktoś już się bawił z doborem?

Jakie rezultaty?

 

pozdro

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Sorki, że się wtrącam, ale czy to nie jest śmigiełko cienkoprofilowe dedykowane pod czterotakty? No i ten denerwujący poziom paliwa w zbiorniku :/

 

Śmigło jest serii G/F co jest widoczne na zdjęciu :) Co Cię tak denerwuje z tym poziomem?

 

Waylander i tak będziesz musiał się nauczyć jak regulować motorek :P

Dobrze że nie "oplułeś" marki jak robi to większość "nowych" użytkowników silników made in china :devil:

Link to comment
Share on other sites

Śmigło faktycznie, mój błąd. A paliwem łatwo zalać solidnie silnik i uszkodzić korbowód przy otwartej iglicy.

Silniczek naprawde idealny (japońcy to nie chinole), tylko połączenie z tłumikiem niedokładne. Uszczelka z papieru/ silikonu będzie troche blokować przepłyc ciepła. Myśle nad miękką miedzią.

Link to comment
Share on other sites

Ten silnik nie wymaga uszczelki miedzy tłumikiem a korpusem, wszystko bez wycieków oleju na zwykłe skrecenie śrubami.

Próbuję dosłownie zamordować ten silnik w powietrzu od trzech lat na śmigle 12,25x3,75 a on nawet nie daje jakichkolwiek oznak że się starzeje.

Genialna robota OS-owców.

Teraz kupiłem 120 AX, jeżeli będzie się sprawował tak samo dobrze, to koszt paliwa mnie wykończy, chociaż w instrukcji piszą że pali 350ml/12 minut - troszkę mało, czyżby błąd w instrukcji?

Link to comment
Share on other sites

Widocznie miałeś szczęście, bo zarówno u mnie, jak i wielu użytkowników różnych forów cieknie niemiłosiernie. Śruby skręcane z równą siłą.

Latasz na 46, czy 55? Jak już wspomniałem szukam najlepszego śmigiełka do 55 w 3D.

Link to comment
Share on other sites

Może z tą nieszczelnością coś się czasami dzieje. Ja miałem już w sumie z osiem różnych OS i problemów nie było. Najważniejsze to nigdzie przypadkiem nie ugnieść aluminium na styku tłumika i wydechu, a takie historie też już widziałem.

 

OS 55 AX to super silniczek i będzie dobrze latał 3D na następujących śmigłach:

5% nitro 13x4W

10%-15% nitro 14x4W

Generalnie 46AX i 55AX powinny pracować na przynajmniej 10% nitro, bo reagują szybciej na drążek gazu a to jest ważne dla 3D.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Witam.

Pozwolę sobie podpiąć się pod temat.

 

Poszukuję życzliwej osoby która poświęciłaby mi trochę czasu i pomogła odpalić silnik taki jak w temacie.

 

Morduję się z nim już dość długi czas. I ciągle bezskutecznie- silnik nawet nie pyrknie.

Nie jest tak że idę na łatwiznę:przeanalizowałem instrukcję obsługi, jak i przeszukałem wszystkie tematy na forum stosując się do wszystkich zaleceń- wszystko na marne.

 

Silnik został odkupiony od jednego modelarza z forum- więc raczej pewne źródło. Kupiony w zimie. Według zapewnień- jest to dotarty, jedno sezonowo używany silnik.

 

Tak więc jeśli byłby ktoś chętny to z wielką chęcią na terenie - Chorzowa, Katowic Rudy Śląskiej etc. podjadę, z modelem, który jest moją pierwszą spalinówką.

 

Dziękuję i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Jakiś czas temu też kupiłem silnik używany i nie chciał wogóle pyrknąc , okazało się że tłok był odwrócony o 180" po obróceniu chodzi jak pszczólka. Możliwe że ktoś go czyścił i w twoim przypadku jest podobnie

Link to comment
Share on other sites

Morduję się z nim już dość długi czas. I ciągle bezskutecznie- silnik nawet nie pyrknie.

Nie jest tak że idę na łatwiznę:przeanalizowałem instrukcję obsługi, jak i przeszukałem wszystkie tematy na forum stosując się do wszystkich zaleceń- wszystko na marne.

 

Taka checklista:

1) świeca sprawna? Żarzy na pomarańczowo po podłączeniu zasilania?

2) "zalej" wstępnie paliwem silnik: BEZ ŻĄRZENIA, otwórz przepustnicę na max, zatkaj palcem gardziel gaźnika i obróć śmigłem 2-3 razy, po czym przymknij przepustnicę do ok 1/3

3) paliwo do silnika idzie? czy po próbach kręcenia świeca jest mokra od paliwa? Jeżeli nie, odkręć iglicę o 1/2 obrotu i spróbuj ponownie

4) czy paliwo jest OK? (w miarę świeże, z pewnego źródła)?

5) spróbuj kręcąc rozrusznikiem na chwilę przytkać palcem gardziel. Uwaga na palce!

6) spróbuj kręcąc rozrusznikiem na chwilę przytkać wydech

 

próbuj punkt 3+5+6 parę razy, dla różnych nastaw.

 

Na razie nie rozbieraj silniczka, skoro działał poprzedniemu właścicielowi zadziała i u Ciebie.

 

Pozdr.,

Michał

Link to comment
Share on other sites

Dzieki mikon :)

 

A bardzo ładnie dziękuje Panu jano do którego dziś pojechałem - poświęcił mi czas i pomógł.

 

Silnik żyje.

Oficjalnie przyjmujemy, że powodem była świeca [która w czasie próby wskrzeszenia osa została spalona], tudzież mój żarnik.

Poza tym silnik ma bardzo słabą kompresje.

Oprócz otrzymanej nowej świecy, dowiedziałem się wielu cennych informacji.

 

Jeszcze raz wszystkim dziękuje i pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.