NeK6683 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam. Przeglądałem sobie oferty silników bezszczotkowych na allegro i jest napisana moc w kV "Silnik bezszczotkowy Turnigy 4100kv " pytałem ojca on jest elektrykiem i mi powiedział że kV to 1000W w takim razie silnik ma 4 100 000W a to jest nie możliwe, i tutaj moje pytanie. Czy poprawnie obliczam jeżeli nie to jak to się oblicza ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 To nie moc Tylko obroty na V na wolt. 4100 kV x wolty. Zalezy jakim pakietem bedziesz zasilał. np 4100 x 8 = 32800 obrotów na minute Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NeK6683 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Aaa ok dziękuję a jest jakiś wzór na obliczenie mocy silnika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ryś Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witaj To Kv to nie KV(Kilo Volty) lecz podana liczba obrotów na wolt . Idąc tym śladem to n/p Kv =1000 zasilanie 8V obroty = 8000 Moc to U x I lub U*U/R itd. Pozdrawiam E: Trochę wolniej pisałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 kV w metrologii to nie kW - jednostka mocy (kilowat-1000W) tylko kilowolt - jednostka napięcia (1kilowolt-1000 Volt). A w modelarstwie to parametr: ile obrotów kreci silnik na każdy volt napięcia zasilania., np 900kV x 11,2V (napięcie pakietu 3S) = 10080 obr/min. Jest to parametr charakterystyki katalogowej. Oczywiście jeśli zastosujemy regulator to obroty będą zależne od jego wysterowania. a nie bezpośrednio napięcia pakietu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ogólnie moc oblicza się ze wzoru P=U*I , gdzie U- napięcie zasilania I - prąd płynący przez silnik p.s. Do obliczania mocy silników bezszczotkowych jest wzór P=U*I*√2 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 A skąd ten pierwiastek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ogólnie moc oblicza się ze wzoru P=U*I , gdzie U- napięcie zasilania I - prąd płynący przez silnik Ogólnie tak, ale ten wzór co podałeś dotyczy mocy pobieranej przez silnik a nie oddanej mocy na wale . Należy pamiętać o sprawności silnika która dla bezszczotek wynosi około 80% ( tak w przybliżeniu) czyli moc pobierana przez silnik x 0.8 ( dla 80%) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Pierwiastek to się mi kiedyś obił o uszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dobrze ze sie obil ale nie powinien tam pozostac. U * I to prawda ALE zmniejszone o sprawnosc silnika. Zwykle ok 80%. Czyli P = U * I * 0.8. W wygodnym uproszczeniu. Dlaczego? Dlatego ze moc silnikow spalinowaych mierzona jest na wale, czyli moc wyjsciowa a nie U * I czyli moc doprowadzona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sudik Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 To przepraszam za zamieszanie. :oops: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dobrze ze sie obil ale nie powinien tam pozostac. U * I to prawda ALE zmniejszone o sprawnosc silnika. Zwykle ok 80%. Czyli P = U * I * 0.8. W wygodnym uproszczeniu. Dlaczego? Dlatego ze moc silnikow spalinowaych mierzona jest na wale, czyli moc wyjsciowa a nie U * I czyli moc doprowadzona. To samo napisałem dwa posty wyżej pomijając spaliny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leszek_K Opublikowano 15 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Grudnia 2010 Slawek - zwracam honor - nie zauwazylem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.