NeK6683 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witam. Przeglądałem sobie oferty silników bezszczotkowych na allegro i jest napisana moc w kV "Silnik bezszczotkowy Turnigy 4100kv " pytałem ojca on jest elektrykiem i mi powiedział że kV to 1000W w takim razie silnik ma 4 100 000W a to jest nie możliwe, i tutaj moje pytanie. Czy poprawnie obliczam jeżeli nie to jak to się oblicza ?
KRUUP Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 To nie moc Tylko obroty na V na wolt. 4100 kV x wolty. Zalezy jakim pakietem bedziesz zasilał. np 4100 x 8 = 32800 obrotów na minute
NeK6683 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Autor Opublikowano 15 Grudnia 2010 Aaa ok dziękuję a jest jakiś wzór na obliczenie mocy silnika ?
Ryś Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Witaj To Kv to nie KV(Kilo Volty) lecz podana liczba obrotów na wolt . Idąc tym śladem to n/p Kv =1000 zasilanie 8V obroty = 8000 Moc to U x I lub U*U/R itd. Pozdrawiam E: Trochę wolniej pisałem
RomanJ4 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 kV w metrologii to nie kW - jednostka mocy (kilowat-1000W) tylko kilowolt - jednostka napięcia (1kilowolt-1000 Volt). A w modelarstwie to parametr: ile obrotów kreci silnik na każdy volt napięcia zasilania., np 900kV x 11,2V (napięcie pakietu 3S) = 10080 obr/min. Jest to parametr charakterystyki katalogowej. Oczywiście jeśli zastosujemy regulator to obroty będą zależne od jego wysterowania. a nie bezpośrednio napięcia pakietu.
sudik Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ogólnie moc oblicza się ze wzoru P=U*I , gdzie U- napięcie zasilania I - prąd płynący przez silnik p.s. Do obliczania mocy silników bezszczotkowych jest wzór P=U*I*√2 ?
Gość slawekmod Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Ogólnie moc oblicza się ze wzoru P=U*I , gdzie U- napięcie zasilania I - prąd płynący przez silnik Ogólnie tak, ale ten wzór co podałeś dotyczy mocy pobieranej przez silnik a nie oddanej mocy na wale . Należy pamiętać o sprawności silnika która dla bezszczotek wynosi około 80% ( tak w przybliżeniu) czyli moc pobierana przez silnik x 0.8 ( dla 80%)
sudik Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Pierwiastek to się mi kiedyś obił o uszy.
Leszek_K Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dobrze ze sie obil ale nie powinien tam pozostac. U * I to prawda ALE zmniejszone o sprawnosc silnika. Zwykle ok 80%. Czyli P = U * I * 0.8. W wygodnym uproszczeniu. Dlaczego? Dlatego ze moc silnikow spalinowaych mierzona jest na wale, czyli moc wyjsciowa a nie U * I czyli moc doprowadzona.
sudik Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 To przepraszam za zamieszanie. :oops:
Gość slawekmod Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Dobrze ze sie obil ale nie powinien tam pozostac. U * I to prawda ALE zmniejszone o sprawnosc silnika. Zwykle ok 80%. Czyli P = U * I * 0.8. W wygodnym uproszczeniu. Dlaczego? Dlatego ze moc silnikow spalinowaych mierzona jest na wale, czyli moc wyjsciowa a nie U * I czyli moc doprowadzona. To samo napisałem dwa posty wyżej pomijając spaliny.
Leszek_K Opublikowano 15 Grudnia 2010 Opublikowano 15 Grudnia 2010 Slawek - zwracam honor - nie zauwazylem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.