darkarll Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Kolejny velox z orion-models . Jest już relacja Tomka z budowy , więc ja zamieszczę tylko fotki z wyposażania modelu . Oczywiście jak model zostanie już posklejany . Budowniczy ze mnie żaden ( ostatni model skleiłem jakieś 7 lat temu ) ale mam nadzieje że uda mi się to jako tako poskładać . Zima dopiero się rozkręca , a więc czasu jeszcze sporo . Na razie wygląda to tak .!!! http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5933 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5932 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=5931 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektryki_rc Opublikowano 23 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2010 Oczywiście elektryczny będzie ;D ? Gratuluję świetnego wyboru ! Moim zdaniem ten model pasuje idealnie do Pańskiego stylu latania i stworzycie super duet ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawelb771 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 A stół up..... jak u Durczoka Byłem, macałem (Veloxa) , ładne toto i lekkie A co do konstruktora-----nie bądź pan taki skromny Fajne masz rurki do składania płata Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Super sprawa wersje 2,6m i ta największa mają już dobrze dobrane lotki nie to co w 2,2m.Zastanawiam się czy np DLE 55 z rurą nie wystarczy do tego. Wiem , żę 2,6m to 80-100ccm ale ten model jest wyjątkowo lekki i z 55ccm jeszcze sporo zejdzie z wagi.Serwa można przeniesc w kadłub na linki i się wyważy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Ja "bebechy" przekładam z RAVENA , jedyne co mi nie pasuje z ravena to tłumik , a szkoda bo miał super brzmienie , no i na lotki daje jedno serwo 24kg , powinno wystarczyć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 A Ravenik w odstawke? Ja sie zastanawialem nad nowym Sbachem produkowanym w Czechach, ale cena niestety wyzsza od veloxa i to calkiem sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 24 Grudnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Velox w wersji ARF kosztuje lekko ponad 1000 euro jak za model konstrukcyjny to całkiem sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 Trzeba się pocieszać sa droższe modele np C-ARF laminatowe, wtedy 1000 euro kosztuje model pod 50tke. Boogie jaka firma robi Sbachay ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 24 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 24 Grudnia 2010 http://www.badan.cz/ robi Sbachy- ich 2,2m ARF kosztuje 800 euro jako ARF i 380 euro jako kit. Niestety nie maja 2,7m, chociaz patrzac na cene zestawu 3m i jego cene- ponad 700 euro plasowalaby sie na poziomie 550 euro. Ciut za duzo jak dla mnie- wole sobie zaprojektowanego przeze mnie yaka 55m 2,7m. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 5 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 W końcu posklejane i oszlifowane , to co na zdjęciach waży niecałe 4 kg http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6239 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6238 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6237 http://www.pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6236 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krytek Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Piekna maszynka do latania super wygląda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 5 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2011 Jak to pięknie wygląda 0 śladów lasera no i waga Poszperałem w necie i te modele na 2,6m wychodzą około 9kg :shock: Wniosek prosty wkładać 50tke z rezonansem i odchudzac ogon wtedy jeszcze waga spadnie i to znacznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rabbitlkr Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Wszystko co w nadmiarze szkodzi, nawet odchudzanie;) jak pewnie wiesz też jestem zwolennikiem lekkich modeli jednak ostatnio zdarzało mi się widzieć za lekkie. Dlatego sądzę, że te 9kg to waga optymalna a schodzenie poniżej zadziała na niekorzyść.No chyba, że to ma być depronek na bezwietrzną pogodę albo hale. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Nie , to nie ma być depronek na bezwietrzną pogodę , zresztą nie staram się zrobić jak najlżej , balsa na pokrycie poszła z zestawu w większości twarda i ciężka , po pierwszym ważeniu można wstępnie oszacować wagę do lotu , bez paliwa pewnie w granicach 10 kg ,modele 2,6m z C-ARF ważą około 12kg , mój EDGE 540 zresztą też i lata bardzo ładnie . EDIT : do szperaczy w internecie , może ktoś znalazł jakąś relacje z budowy w/w chętnie przyjmę jakieś linki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Niestety wygląda na to, że twój Velox poleci pierwszy od mojego, ja mam do twojego stanu do zrobienia jedno skrzydło, ale puki zimno to nie mam wolnego czasu na kończenie mojej zabawki. Myślę, że robota ruszy na początku marca, a jak dobrze pójdzie to na wielkanocne otwarcie sezonu model wystartuje. Niestety to wszystko w sferze pobożnych życzeń. Ciekaw jestem jaką folią będziesz oklejał model i jaki wzór zastosujesz, czy coś z galerii Veloxa ?. Czy do klejenia używałeś też epidianu 57, bo klejenia podobnie wyglądają jak u mnie - kolor kawy z mlekiem. Z dat postów wynika, że zajęło Ci to ze 2 tygodnie - dużo czasu spędzałeś przy modelu?. jak długi masz stół :?: . Ja do swojego zestawu ściągnąłem najlżejszą balsę, jako że napęd będzie trochę cięższy niż spalina - ogniwa LiFe itp - wszystko potrzebuje walki z wagą bo chcę się zmieścić w 9-9,5kg. Ciekawi mnie też czy ster wysokości masz demontowalny czy w całości i jakie podwozie wybrałeś - węgiel czy dural ?. Dorzuć trochę informacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 2 tyg ? , nie no aż tak szybko to nie było , pierwszy post jest z 23 grudnia i coś już było sklejone , czyli około 1,5 miesiąca , nie siedziałem przy modelu długo max 1godz, nie dało się dłużej bo kleiłem klejem SOUDAL 66A, czyli kilka deseczek szpilki i czekamy do następnego dnia , firewall i podwozie żywicą , stół a właściwie biurko ma 170 cm (stoi na nim model ) czyli ciut dłużej niż kadłub ,wysokość demontowana , podwozie z duralu . EDIT: jako że mam zapas foli białej i czerwonej oklejony będzie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Ja "bebechy" przekładam z RAVENA , jedyne co mi nie pasuje z ravena to tłumik , a szkoda bo miał super brzmienie , no i na lotki daje jedno serwo 24kg , powinno wystarczyć .Ciekawy pomysł z tym pojedynczym serwem na lotkę, mam obawy czy węzeł konstrukcyjny w płacie wytrzyma i czy lotka wytrzyma. Dwa serwa równomierniej rozkładają siły i nie ma takich momentów skręcających na lotce. Ciekawi mnie też wybór miejsca mocowania serwa - czy w połowie między mocowaniami 2 serw (trudno trafić z żeberkiem skrzydła dokładnie w połowie), czy też bliżej na zewnątrz, czy bliżej kadłuba. Im bliżej kadłuba tym przekrój poprzeczny lotki i skrzydła większy i większa sztywność elementów zapewnia mniejsze ugięcia i można pozwolić na większe oddalenie od napędu lotki, ale ich większa powierzchnia daje większe siły i może lepiej bliżej kadłuba i w środku siły parcia na lotkę (mam nadzieję, że zrozumiale opisałem moje wątpliwości). Może już ktoś przećwiczył w praktyce takie rozwiązanie. Ja mam już serwa zakupione i wykonane mocowanie serw to też nie zmienię pozycji serw (nawet kupiłem lewy gwintownik i narzynkę M3 do śruby rzymskiej), ale rozwiązanie z jednym serwem jest godne uwagi bo:- nie potrzeba serw cyfrowych i programowalnych aby zgrać wychylenia serw, - jedno mocniejsze serwo jest tańsze i lżejsze niż 2 serwa. Ceny wyposażenia i modeli jednak spadają, ich niezawodność jest też wystarczająca, tak więc godne uwagi jest rozwiązanie z niższej kategorii wagowej, teoretycznie bardziej zawodne z jednym serwem, ale prostsze i tańsze. Pozostaje jeszcze problem zasilania takich serw bo nie wiem, czy odbiornik przepuści takie prądy i czy nie będzie potrzebny jednak manager zasilania, chociaż w tym przypadku dużo prostszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darkarll Opublikowano 6 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 w pierwszym poście jest zdjęcie skrzydła i widać miejsce na serwo , nie jest w połowie jest bliżej kadłuba , dokładnie tak samo miałem w ravenie , lotka jest zrobiona z najtwardszej balsy ( ciężko było szlifować) a wzmocnienie pod dźwigienkę w lotce jest od żeberka do żeberka . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekr Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 Teraz widzę, wcześniej nie widziałem poprzeczki wzdłuż żebra i nie wiedziałem czy bliżej środka, czy na zewnątrz. Wzmocnienia od żebra do żebra też są w standardowym wykonaniu dla 2 serw napędowych. Dołożyłeś zawias lotki przy serwie, czy przeniosłeś oryginalne ?. Sorry za dociekliwość, ale są to szczegóły, które mogą się przydać komuś z mniejszym doświadczeniem, jak przyjdzie mu popełnić podobne rozwiązanie, no i oczywiście zaspokojenie mojej ciekawości. Ciekaw jestem czy ja dobrze zrobiłem pokrywając swoje lotki miękką balsą, aczkolwiek sam spływ zrobiłem z twardszej balsy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Boogie Opublikowano 6 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2011 do szperaczy w internecie , może ktoś znalazł jakąś relacje z budowy w/w chętnie przyjmę jakieś linkiVeloxa czy Sbacha? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.