Gość Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 W tym temacie będę opisywał od czasu do czasu prace nad dwoma projektami modeli z napędem EDF, pierwszy to Learjet 31A edf x2 drugi to C17 Globemaster EDF x 4 . Generalnie projekty składać się będą z rysowania w CAD , symulacji 3D a potem będą budowane dwa modele niemal równocześnie. Learjet będzie miał 170cm rozp C17 252cm . Oba modele w zamyśle będą wyposażone w napędy EDF firmy Wemotec. Konstrukcje sklejkowo -balsowo węglowo laminatowe . Termin ukończenia odległy ale nie śpieszy mi się . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 W tym temacie będę opisywał od czasu do czasu prace nad dwoma projektami modeli z napędem EDF, pierwszy to Learjet 31A edf x2 drugi to C17 Globemaster EDF x 4 . Generalnie projekty składać się będą z rysowania w CAD , symulacji 3D a potem będą budowane dwa modele niemal równocześnie. Learjet będzie miał 170cm rozp C17 252cm . Oba modele w zamyśle będą wyposażone w napędy EDF firmy Wemotec. Konstrukcje sklejkowo -balsowo węglowo laminatowe . Termin ukończenia odległy ale nie śpieszy mi się .Nieźle, ale jednak bez równoczesnej budowy B52 w odpowiedniej skali szału nie zrobisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 B52 jest za duży, napędza go w oryginale 8 silników turboodrzutowych. Zrobienie go w skali takiej żeby zmieściły się do gondoli EDF-y przekracza moje możliwości lokalowe i finansowe chociaż w projektowaniu byłby dość prosty. Możliwości jakie daje CAD są powiedzmy niesamowite i zanim oddam do wycinania elementy mogę je złożyć w komputerze. Tak robiłem z funtaną i ultimate. Rysowanie trwało kilka miesiecy a sklejanie łącznie kilka godzin. Dodam tylko ze rozrysowana Funtana na formatkach zawiera 818 osobnych obiektów. Ciekawe ile będą zawierały te modele. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dj. Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Sławek ryczy całe forum z braku avataru...,reszta jest OK. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slawekmod Opublikowano 25 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2010 Sławek ryczy całe forum z braku avataru...,reszta jest OK. :mrgreen: Avatar się uszkodził . Reszta będzie rysowana powoli ale mam nadzieje skutecznie. Pomysł zaczerpnąłem z rcgroups za planami z parkjets.com . Jednak plany na parkjets są beznadziejne nawet jako półmakieta więc wyciągnąłem (obrysowałem ) wręgi z planów JPG w TurboCad i zrobiłem jak należy. Dość męczące jest wyrysowania centropłata czyli przejścia centralnej części skrzydeł w kadłub . Ten element w C17 jest dość skomplikowany (w Learjet dość prosty) .Musiałem pociąć obrys skrzydła wzdłuż płaszczyzny wręg potem te przekroje nanieść na wręgi i modyfikując ich kształt zrobić płynne przejście ze skrzydła w kadłub. Poniżej 3-eci etap tej operacji. Przyglądając się uważnie płatowi można dojrzeć te przekroje. Centropłat wstępnie rozrysowany ale jeszcze to nie jest to o co chodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.