Skocz do zawartości

C17 i Learjet EDF -moje konstrukcje


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

W tym temacie będę opisywał od czasu do czasu prace nad dwoma projektami modeli z napędem EDF, pierwszy to Learjet 31A edf x2 drugi to C17 Globemaster EDF x 4 . Generalnie projekty składać się będą z rysowania w CAD , symulacji 3D a potem będą budowane dwa modele niemal równocześnie. Learjet będzie miał 170cm rozp C17 252cm . Oba modele w zamyśle będą wyposażone w napędy EDF firmy Wemotec. Konstrukcje sklejkowo -balsowo węglowo laminatowe . Termin ukończenia odległy ale nie śpieszy mi się .

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym temacie będę opisywał od czasu do czasu prace nad dwoma projektami modeli z napędem EDF, pierwszy to Learjet 31A edf x2 drugi to C17 Globemaster EDF x 4 . Generalnie projekty składać się będą z rysowania w CAD , symulacji 3D a potem będą budowane dwa modele niemal równocześnie. Learjet będzie miał 170cm rozp C17 252cm . Oba modele w zamyśle będą wyposażone w napędy EDF firmy Wemotec. Konstrukcje sklejkowo -balsowo węglowo laminatowe . Termin ukończenia odległy ale nie śpieszy mi się .

Nieźle, ale jednak bez równoczesnej budowy B52 w odpowiedniej skali szału nie zrobisz :lol:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

B52 jest za duży, napędza go w oryginale 8 silników turboodrzutowych. Zrobienie go w skali takiej żeby zmieściły się do gondoli EDF-y przekracza moje możliwości lokalowe i finansowe chociaż w projektowaniu byłby dość prosty. Możliwości jakie daje CAD są powiedzmy niesamowite i zanim oddam do wycinania elementy mogę je złożyć w komputerze. Tak robiłem z funtaną i ultimate. Rysowanie trwało kilka miesiecy a sklejanie łącznie kilka godzin.

 

Dodam tylko ze rozrysowana Funtana na formatkach zawiera 818 osobnych obiektów. Ciekawe ile będą zawierały te modele.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Sławek ryczy całe forum z braku avataru...,reszta jest OK. :mrgreen:

Avatar się uszkodził :D . Reszta będzie rysowana powoli ale mam nadzieje skutecznie. Pomysł zaczerpnąłem z rcgroups za planami z parkjets.com . Jednak plany na parkjets są beznadziejne nawet jako półmakieta więc wyciągnąłem (obrysowałem ) wręgi z planów JPG w TurboCad i zrobiłem jak należy.

 

Dość męczące jest wyrysowania centropłata czyli przejścia centralnej części skrzydeł w kadłub . Ten element w C17 jest dość skomplikowany (w Learjet dość prosty) .Musiałem pociąć obrys skrzydła wzdłuż płaszczyzny wręg potem te przekroje nanieść na wręgi i modyfikując ich kształt zrobić płynne przejście ze skrzydła w kadłub. Poniżej 3-eci etap tej operacji. Przyglądając się uważnie płatowi można dojrzeć te przekroje.

 

Dołączona grafika

 

 

Centropłat wstępnie rozrysowany ale jeszcze to nie jest to o co chodzi.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.