Jump to content

C17 i Learjet EDF -moje konstrukcje


Guest

Recommended Posts

Posted

W tym temacie będę opisywał od czasu do czasu prace nad dwoma projektami modeli z napędem EDF, pierwszy to Learjet 31A edf x2 drugi to C17 Globemaster EDF x 4 . Generalnie projekty składać się będą z rysowania w CAD , symulacji 3D a potem będą budowane dwa modele niemal równocześnie. Learjet będzie miał 170cm rozp C17 252cm . Oba modele w zamyśle będą wyposażone w napędy EDF firmy Wemotec. Konstrukcje sklejkowo -balsowo węglowo laminatowe . Termin ukończenia odległy ale nie śpieszy mi się .

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Posted

W tym temacie będę opisywał od czasu do czasu prace nad dwoma projektami modeli z napędem EDF, pierwszy to Learjet 31A edf x2 drugi to C17 Globemaster EDF x 4 . Generalnie projekty składać się będą z rysowania w CAD , symulacji 3D a potem będą budowane dwa modele niemal równocześnie. Learjet będzie miał 170cm rozp C17 252cm . Oba modele w zamyśle będą wyposażone w napędy EDF firmy Wemotec. Konstrukcje sklejkowo -balsowo węglowo laminatowe . Termin ukończenia odległy ale nie śpieszy mi się .

Nieźle, ale jednak bez równoczesnej budowy B52 w odpowiedniej skali szału nie zrobisz :lol:
Guest slawekmod
Posted

B52 jest za duży, napędza go w oryginale 8 silników turboodrzutowych. Zrobienie go w skali takiej żeby zmieściły się do gondoli EDF-y przekracza moje możliwości lokalowe i finansowe chociaż w projektowaniu byłby dość prosty. Możliwości jakie daje CAD są powiedzmy niesamowite i zanim oddam do wycinania elementy mogę je złożyć w komputerze. Tak robiłem z funtaną i ultimate. Rysowanie trwało kilka miesiecy a sklejanie łącznie kilka godzin.

 

Dodam tylko ze rozrysowana Funtana na formatkach zawiera 818 osobnych obiektów. Ciekawe ile będą zawierały te modele.

Guest slawekmod
Posted

Sławek ryczy całe forum z braku avataru...,reszta jest OK. :mrgreen:

Avatar się uszkodził :D . Reszta będzie rysowana powoli ale mam nadzieje skutecznie. Pomysł zaczerpnąłem z rcgroups za planami z parkjets.com . Jednak plany na parkjets są beznadziejne nawet jako półmakieta więc wyciągnąłem (obrysowałem ) wręgi z planów JPG w TurboCad i zrobiłem jak należy.

 

Dość męczące jest wyrysowania centropłata czyli przejścia centralnej części skrzydeł w kadłub . Ten element w C17 jest dość skomplikowany (w Learjet dość prosty) .Musiałem pociąć obrys skrzydła wzdłuż płaszczyzny wręg potem te przekroje nanieść na wręgi i modyfikując ich kształt zrobić płynne przejście ze skrzydła w kadłub. Poniżej 3-eci etap tej operacji. Przyglądając się uważnie płatowi można dojrzeć te przekroje.

 

Dołączona grafika

 

 

Centropłat wstępnie rozrysowany ale jeszcze to nie jest to o co chodzi.

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.