Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ale weź najpierw poszukaj informacji o tym silniku i się dowiedz jaki ma maksymalny pobór prądu "A".Bo po co kupować np: regiel co ma 40A jak silnik maksymalnie pobiera np 50A..?Dowiedz się jaki jest maksymalny pobór prądu tego silnika i kup regiel taki ile maksymalnie silnik potrzebuje "A"
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Poszukam tej informacji oczywiscie. Ale zakup regulatora 50 A, jak juz wczesniej pisalem jest postanowiony.
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 50A..no chyba że tak ja zrozumiałem że chcesz kupić 40A :wink: Myślę że 50A spokojnie wystarczy :wink: Życzę powodzenia Pozdrawiam Damian :wink:
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Wiesz, jak juz kupic to taki, zeby starczyl na dluzej. A 50 A to na pewno dostatecznie duzo i taki regiel wysarczy mi spokojnie na najblizsze kilka lat, poniewaz trenerow wiekszych niz 2000 mm rozpietosci w planach nie mam.
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 kilka lat... jeśli się coś nie spali w reglu :mrgreen: hahha :wink:
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Oczywiscie Trudno byloby sie z tym nie zgodzic...
baxter12 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Nieprawda. Możesz sprawdzić czy to jest kwestia zbyt dużego pradu, problemy z timingiem, czy po prostu silnik jest uszkodzony. Bartek
jarro Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ja mam podobny problem z silnikiem turnigy 1700kv . W czasie lotu gdy raptownie dodam gazu silnik piszczy przez sekundę i przez tą krótką chwilkę smigło prawie się nie kręci .CZy to możliwe że to wał silnika przekręca się w piaście i stąd ten dzwięk ?? (wał silnika skrócony o połowę) .Odkąd takie cos mi się przytrafiło nie dodaję gwałtownie gazu i silnik bezproblemowo wchodzi na pełne obroty . Mam na stanie silnik tower pro z reglem 18 amperow który na małych smigłach wchodził normalnie na obroty ale gdy zakładałem większe śmigło na pełnej mocy zwalniał obroty . Czy kolega daniello próbował mniejszych smigiel ??. Bo jeśli regiel jest za słaby to powinien chyba automatycznie odciąć prąd od silnika ??
hubert_tata Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Z moich obserwacji wynika: gdy silnik piszczy, skrzeczy, wrzeszczy, staje... itp przy zwiększaniu obrotów ("dodawaniu gazu") - może pomóc kombinacja timingu (przy założeniu, że nie zmieniamy zasilania i obciążenia silnika). Oczywiście pomijam niewydolność zasilania i odcinanie przez regulator z powodu przeciążenia, lub spadku napięcia.
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 No więc mniejszych śmigieł nie dawałem, poniewaz z braku czasu raz tylko sprawdzałem, czy silnik po prostu działa (w razie czego reklamowałbym). Śmigło dawałem 9 x 6, ale spokojnie moglem dac wieksze. Ale rozmawiałem takze z moim instruktorem i on jest pewien ze to wina za małego regla.
kjuba13 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ja mam podobny problem. Mam tani dzwonek tower pro (parametrów nie pamiętam). Jak dam szybko maksymalny gaz silnik zatrzymuje się i terkocze - szarpie nim. Gdy jadę powoli jest ok. Regiel 18 (taki jak w zestawie z tym silnikiem tez tower pro) a pakiet wystarczający na pewno - 2200 mah 20c. Śmigło dedykowane, lecz dzieje się tak nawet bez niego.
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Skoro juz tylu uzytkownikow narzeka na ten problem, ja jutro przetestuje kilka silnikow z roznymi rozmiarami smigiel i bez nich. O efektach dam znac.
baxter12 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Bo jeśli regiel jest za słaby to powinien chyba automatycznie odciąć prąd od silnika ?? Zasada jest taka: Jeżeli regiel za słaby wtedy sie przegrzewa. Jezeli pakiet za słaby wtedy regler odcina, eżeli silnik za słaby do regulatora i pakietu - nic się nie dzieje, układ pracuje poprawnie.
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Tak. A jezeli regulator nie daje rady wtedy, kiedy silnik gwaltownie rusza, wtedy teoretycznie powinien powoli rozbujac silnik, albo podawac silniczkowi jedynie prad o malym natezeniu (jesli sie nie myle, to mozna to zaprogramowac). W drastycznych przypadkach moze sie spalic.
bubu2 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Może i chciałbyś, zeby tak było. Ale tak nie jest.
daniello Opublikowano 4 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2011 Z tego co udalo mi sie wyczytac i zrozumiec, to tak wlasnie sie dzieje. Nie jestem tylko przekonany, jak wyzej pisalem czy natezenie pradu da sie programowac.
utopia Opublikowano 4 Stycznia 2011 Opublikowano 4 Stycznia 2011 Ależ oczywiscie że da się programować natężenie prądu . również kompensację przesunięcia fazowego ..tyle tylko ze w falownikach do silników 3 fazowych zasilanych z sieci 400V no i nie kosztują one parę $ tylko kilkadziesiąt razy więcej.. Regulatory modelarskie działają na zasadzie włacz - wyłacz i poprzez zmianę ilości załaczeń w ciagu sekundy zmienia się obroty silnika..Rośnie wartość skuteczna napięcia a z prawa Ohma im większe napięcie tym większy prąd popłynie w obwodzie . W wieeeelkim zaokrągleniu tak to wygląda i nie do końca jest to prawda co napisałem ale pozwala załapać jak to jest zrobione i jak działa . szło by zrobić przetwornik prąd-napięcie I-U dla kontroli prądu ale pytanie po co i za ile? Możemy ustalić że silnik może dostać 20 A max ... tyle że to nie są stabilne układy prądu stałego! Silnik zasilany jest serią szpilek o wysokiej częstotliwości zmieniajacych się tak szybko że często zwykłe tanie mierniki cyfrowe głupieją bo w czasie trwania jednego pomiaru wartość ulega zmianie kilkadziesiąt razy I pytanko co się dzieje z prądem gdy zmieniamy Timing ? zmiana załączenia w funkcji czasu niesie za sobą zmianę pobieranego prądu . I to przy tym samym napięciu zasilającym.żaden regulator modelarski nie posiada regulacji prądu max bo pobór prądu jest zależny od 3 czynników: napięcie czestotliwość załączeń obciązenie wału Pytanie ile tanich regli naprawdę śledzi napiecie odniesienia na "wolnym końcu silnika" tak naprawdę 99.9% to zwykłe generatory sterowane z odbiornika z petlą sprzęzenia na silniku. Silnik zacznie gadać zawsze gdy regulator przyspieszy szybciej niż wał silnika da radę nadążać za planowanym polem magnetycznym które cały czas wiruje w silniku wnioski - regiel słaby prądowo , silnik ma za duże smigło albo tani regiel gubi synchronizację przy nagłych zmianach stanu , silnik próbuje obracać się wolniej/szybciej niz zakłada to regulator.... W dużych silnikach miałem takie coś na uszkodzonych kulkach łożyska.. ale to już inny temat
kjuba13 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 To dlaczego dają za słaby/zły/niedopasowany regiel do kompletu z tym silnikiem?
daniello Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2011 Hmm...oszczednosci? Kryzys? do zestawu zawsze dolaczony jest taki regulator, aby tylko wystarczyl do danego silnika, a wiadomo, ze sklepy tez nie sa nieomylne.
daniello Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2011 Pobawilem sie dzis troche silnikami. Mniejsze silniczki dzialaja bez zarzutu, niezaleznie od smigla. Lecz z opisywanym wczesniej TurboJetem nie jest juz tak rozowo. Akumulator naladowalem. Miernik wskazywal 8.47 V (aku 1500 mAh, 7.4 V, 20 C). Poczatkowo ku mojemu zdziwieniu silnik bezproblemowo osiagal max. Obroty zarowno na smigle 9 x 6, jak i 9 x 5 ale po kilku chwilach na obu smiglach energiczny ruch drazkiem gazu powodowal raz max. Obracanie sie smigla, raz na 80, raz 90%. I tak w kolko. Potem nawet wolne zwiekszanie przepustnicy powodowalo, ze silnik osiagal 50 % mozliwosci i ruchy drazkiem od polowy w gore nie zmienialy obrotow. Po testach miernik wskazal 7.44 V (co nie jest rzecza nadzwyczajna). Wywnioskowalem, ze regulator jest na granicy wytrzymalosci, ale nie to nie z jego winy silnik dziwnie sie zachowuje. Jako ze wczesniej, jakis tydzien temu prowadzilem testy akumulatorem nie uzywanym i nie ladowanym od 3 tygodni, test nie jest wiarygodny. Teraz stwierdzam, iz moze to dziwne, ale obroty zaleza od poziomu naladowania akumulatora!
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.