Skocz do zawartości

Problem z wysokimi obrotami silnika


daniello

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous
Opublikowano

Ale weź najpierw poszukaj informacji o tym silniku i się dowiedz jaki ma maksymalny pobór prądu "A".Bo po co kupować np: regiel co ma 40A jak silnik maksymalnie pobiera np 50A..?Dowiedz się jaki jest maksymalny pobór prądu tego silnika i kup regiel taki ile maksymalnie silnik potrzebuje "A"

  • Odpowiedzi 49
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Anonymous
Opublikowano

50A..no chyba że tak ja zrozumiałem że chcesz kupić 40A :wink: Myślę że 50A spokojnie wystarczy :wink: Życzę powodzenia

 

 

 

Pozdrawiam Damian :wink:

Opublikowano

Wiesz, jak juz kupic to taki, zeby starczyl na dluzej. A 50 A to na pewno dostatecznie duzo i taki regiel wysarczy mi spokojnie na najblizsze kilka lat, poniewaz trenerow wiekszych niz 2000 mm rozpietosci w planach nie mam. ;)

Gość Anonymous
Opublikowano

kilka lat... jeśli się coś nie spali w reglu :mrgreen: hahha :wink:

Opublikowano

Ja mam podobny problem z silnikiem turnigy 1700kv . W czasie lotu gdy raptownie dodam gazu silnik piszczy przez sekundę i przez tą krótką chwilkę smigło prawie się nie kręci .CZy to możliwe że to wał silnika przekręca się w piaście i stąd ten dzwięk ?? (wał silnika skrócony o połowę) .Odkąd takie cos mi się przytrafiło nie dodaję gwałtownie gazu i silnik bezproblemowo wchodzi na pełne obroty . Mam na stanie silnik tower pro z reglem 18 amperow który na małych smigłach wchodził normalnie na obroty ale gdy zakładałem większe śmigło na pełnej mocy zwalniał obroty . Czy kolega daniello próbował mniejszych smigiel ??. Bo jeśli regiel jest za słaby to powinien chyba automatycznie odciąć prąd od silnika ??

Opublikowano

Z moich obserwacji wynika: gdy silnik piszczy, skrzeczy, wrzeszczy, staje... itp przy zwiększaniu obrotów ("dodawaniu gazu") - może pomóc kombinacja timingu (przy założeniu, że nie zmieniamy zasilania i obciążenia silnika).

Oczywiście pomijam niewydolność zasilania i odcinanie przez regulator z powodu przeciążenia, lub spadku napięcia.

Opublikowano

No więc mniejszych śmigieł nie dawałem, poniewaz z braku czasu raz tylko sprawdzałem, czy silnik po prostu działa (w razie czego reklamowałbym). Śmigło dawałem 9 x 6, ale spokojnie moglem dac wieksze.

Ale rozmawiałem takze z moim instruktorem i on jest pewien ze to wina za małego regla.

Opublikowano

Ja mam podobny problem. Mam tani dzwonek tower pro (parametrów nie pamiętam). Jak dam szybko maksymalny gaz silnik zatrzymuje się i terkocze - szarpie nim. Gdy jadę powoli jest ok. Regiel 18 (taki jak w zestawie z tym silnikiem tez tower pro) a pakiet wystarczający na pewno - 2200 mah 20c. Śmigło dedykowane, lecz dzieje się tak nawet bez niego.

Opublikowano

Bo jeśli regiel jest za słaby to powinien chyba automatycznie odciąć prąd od silnika ??

Zasada jest taka:

Jeżeli regiel za słaby wtedy sie przegrzewa. Jezeli pakiet za słaby wtedy regler odcina, eżeli silnik za słaby do regulatora i pakietu - nic się nie dzieje, układ pracuje poprawnie.

Opublikowano

Tak. A jezeli regulator nie daje rady wtedy, kiedy silnik gwaltownie rusza, wtedy teoretycznie powinien powoli rozbujac silnik, albo podawac silniczkowi jedynie prad o malym natezeniu (jesli sie nie myle, to mozna to zaprogramowac). W drastycznych przypadkach moze sie spalic.

Opublikowano

Z tego co udalo mi sie wyczytac i zrozumiec, to tak wlasnie sie dzieje. Nie jestem tylko przekonany, jak wyzej pisalem czy natezenie pradu da sie programowac.

Opublikowano

Ależ oczywiscie że da się programować natężenie prądu . również kompensację przesunięcia fazowego ..tyle tylko ze w falownikach do silników 3 fazowych zasilanych z sieci 400V no i nie kosztują one parę $ tylko kilkadziesiąt razy więcej..

Regulatory modelarskie działają na zasadzie włacz - wyłacz i poprzez zmianę ilości załaczeń w ciagu sekundy zmienia się obroty silnika..Rośnie wartość skuteczna napięcia a z prawa Ohma im większe napięcie tym większy prąd popłynie w obwodzie . W wieeeelkim zaokrągleniu tak to wygląda i nie do końca jest to prawda co napisałem ale pozwala załapać jak to jest zrobione i jak działa .

szło by zrobić przetwornik prąd-napięcie I-U dla kontroli prądu ale pytanie po co i za ile?

Możemy ustalić że silnik może dostać 20 A max ... tyle że to nie są stabilne układy prądu stałego! Silnik zasilany jest serią szpilek o wysokiej częstotliwości zmieniajacych się tak szybko że często zwykłe tanie mierniki cyfrowe głupieją bo w czasie trwania jednego pomiaru wartość ulega zmianie kilkadziesiąt razy

 

 

I pytanko co się dzieje z prądem gdy zmieniamy Timing ? zmiana załączenia w funkcji czasu niesie za sobą zmianę pobieranego prądu . I to przy tym samym napięciu zasilającym.żaden regulator modelarski nie posiada regulacji prądu max bo pobór prądu jest zależny od 3 czynników:

napięcie

czestotliwość załączeń

obciązenie wału

 

Pytanie ile tanich regli naprawdę śledzi napiecie odniesienia na "wolnym końcu silnika"

tak naprawdę 99.9% to zwykłe generatory sterowane z odbiornika z petlą sprzęzenia na silniku.

 

 

Silnik zacznie gadać zawsze gdy regulator przyspieszy szybciej niż wał silnika da radę nadążać za planowanym polem magnetycznym które cały czas wiruje w silniku

 

wnioski - regiel słaby prądowo , silnik ma za duże smigło albo tani regiel gubi synchronizację przy nagłych zmianach stanu , silnik próbuje obracać się wolniej/szybciej niz zakłada to regulator....

 

W dużych silnikach miałem takie coś na uszkodzonych kulkach łożyska.. ale to już inny temat

Opublikowano

Hmm...oszczednosci? Kryzys?

do zestawu zawsze dolaczony jest taki regulator, aby tylko wystarczyl do danego silnika, a wiadomo, ze sklepy tez nie sa nieomylne.

Opublikowano

Pobawilem sie dzis troche silnikami.

Mniejsze silniczki dzialaja bez zarzutu, niezaleznie od smigla.

Lecz z opisywanym wczesniej TurboJetem nie jest juz tak rozowo. Akumulator naladowalem. Miernik wskazywal 8.47 V (aku 1500 mAh, 7.4 V, 20 C).

Poczatkowo ku mojemu zdziwieniu silnik bezproblemowo osiagal max. Obroty zarowno na smigle 9 x 6, jak i 9 x 5 ale po kilku chwilach na obu smiglach energiczny ruch drazkiem gazu powodowal raz max. Obracanie sie smigla, raz na 80, raz 90%. I tak w kolko. Potem nawet wolne zwiekszanie przepustnicy powodowalo, ze silnik osiagal 50 % mozliwosci i ruchy drazkiem od polowy w gore nie zmienialy obrotow. Po testach miernik wskazal 7.44 V (co nie jest rzecza nadzwyczajna).

 

Wywnioskowalem, ze regulator jest na granicy wytrzymalosci, ale nie to nie z jego winy silnik dziwnie sie zachowuje.

Jako ze wczesniej, jakis tydzien temu prowadzilem testy akumulatorem nie uzywanym i nie ladowanym od 3 tygodni, test nie jest wiarygodny.

Teraz stwierdzam, iz moze to dziwne, ale obroty zaleza od poziomu naladowania akumulatora!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.