bubu2 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Daniello. To silnik powoduje, jaki prąd pobierze, nie regulator. W Twoim przypadku kłopoty są z zasilaniem. Akumulator 20C nie nadaje się do tego silnika. Jeśli chcesz wyciągać wnioski, podłącz voltomierz podczas pracy silnika i zobacz jaki jest spadek napięcia podczas maksymalnych obrotów, a nie po zatrzymaniu. Taki pomiar jest nic nie warty. Inaczej będziesz jeszcze przez kilka stron bił pianę i wniosków nie wyciągniesz. Pisał już Ci utopia, jak mniej więcej działa regulator, a Ty dalej swoje. Twój regulator może być wystarczający. Akumulator napewno masz za słaby.
daniello Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2011 Ja rozumiem że aku za słabe, ale narazie nie dysponuje większym. Mam tylko mniejsze. Czyli mam się rozglądac za takim, który ma większe "C"?
bubu2 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Tak. A poza tym, Twój silnik jest dosyć wysokoobrotowy. Nie stosuj zbyt dużych śmigieł. Lepiej zastosuj mniejsze i akumulator 3s. Będziesz mial z silnika więcej pożytku.
daniello Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2011 tzn czytałem że zalecane są śmigła: od 9x6 do nawet 10x6. Narazie mam 9 x 6 do tego silnika, ale w sezonie kupię więcej różnych rozmiarów i sprawdzę na ktorym lata się najlepiej. Taki aku będzie dobry? http://abcrc.pl/p/44/701/akumulator-11-1v-2200mah-20c-40c-ge-power-li-pol--akumulatory-i-pakiety.html lub http://abcrc.pl/p/44/1488/akumulator-11-1v-1800mah-25c-max-force-3e-model--akumulatory-i-pakiety.html
daniello Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2011 Zgodnie z rada bubu2 podlaczylem voltomierz podczas pracy silnika. Wyniki pomiarow przy tym samym osprzecie jak wyzej: -dla smigla 9x6: napiecie poczatkowe:7.8 V napiecie przy gwaltownym ruchu drazka na full: ok. 7-7.1 V napiecie przy spokojnym ruchu drazka: spadek do ok. 7.3 V -dla smigla 9x5: napiecie poczatkowe: 7.75 V napiecie przy gwaltownym ruchu drazka: ok. 7.18 V napiecie przy spokojnym ruchu drazka: ok. 7.3 V.
utopia Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Tak to jest że stary mówi a młody dalej swoje...... Taki sam byłem i z biegiem lat coraz więcej rozumiem szkoda że tak późno. Problem jest dość rozległy i nie da się go ogarnąć w prawo Ohma . Im krótszy impuls załączenia cewki tym większy pobór prądu . I tutaj nie ma znaczenia rezystancja czy impedancja pojedynczej cewki silnika ( a są ich Trzy lub wielokrotność ) ale właśnie czas załączenia . Im bardziej chcemy by silnik szybciej za..krecał się tym większy prąd pobiera w momentach załączania ... później ten prąd opada . jest to związane z położeniem cewki względem pola magnetycznego oraz nasycaniem się samej cewki ( uzwojenia silnika) Można by dołożyć jeszcze upływność pojemnościową pomiędzy cewkami. I co to da że zrobię wykład ?Nic bo trzeba troszkę więcej kumać niż Ohmy i ampery. Sam kiedyś niewiele z tego rozumiałem ale każdy zainteresowany może się jednak naumieć! chcę opisać ciekawy eksperyment w dużej skali : Silnik dmuchawy do suszenia zboża w silosie ( taki EDF w skali 20:1 :wink: ) zasilany z programowalnego Falownika ( odpowiednik naszego regulatora ) Silnik 3 fazowy zasilany 400V 6kW^50Hz silnik elektryczny zasilany impulsami kilka kHz czyli tak jak w regulatorach modelarskich ...Przy zasilaniu 400V pobór prądu oscylował w granicach 20A Silnik pracuje stabilnie i jest w stanie rozpraszać moc strat poprzez obudowę.. celem przyspieszenia silnika nieco przesuwamy fazę ( załączenia są coraz szybciej w stosunku do punktu startu ) przy zwiększeniu taktowania do 60 Hz silnik osiąga 8kW poboru mocy .... Ale to przy konwencjonalnym zasilaniu napieciem sinusoidalnym 50/60 -Hz zamieniamy czystą sinusoidę na aproksymowaną składającą się z poiedyńczych szpilek załączanych kilka tysięcy razy na sekundę.. .. nagle pobór prądu skacze , mocy również i silnik próbuje wziaść ze źródła więcej niż może... bierze już 12kW i wyraźnie się grzeje zwiększenie częstotliwości taktowania do 30kHz spowodowało pobór mocy ponad 50kW i spalenie silnika . Pole magnetyczne próbowało wirować szybciej niż wirnik dawał radę się obracać..i efekt był jaki był.... inny przykład który bardzo fajnie obrazuje zjawiska impulsowe to .... głośnik Cewka głośnika poruszą się w polu magnetycznym dół - góra na tyle szybko na ile pozwala masa drgajaca i podatność resora ( reszte pomijamy dla uproszczenia ) jeśli bardzo 8) cieżka cewka może machnąć ma 200X na sekundę z pełną sprawnością to w tym zakresie najczęściej pracuje .... a co jak bedziemy próbowali ją zmusic do pracy 2000x na sekundę a ona nie jest wstanie tak szybko się poruszać? Pole elektromagnetyczne nie jest "niczym" - jeśli cewka się nie porusza w polu magnesu to dochodzi do nasycenia - czyli cewka sama wytwarza w sobie prąd od siebie samej jak ktoś to powiedział.. ( nie moje słowa ale dobrze oddają to co sie dzieje mimo ze z przymrużeniem oka... ) A czym jest zwój drutu ? Ano jest grzałką.......... a jak sie grzałka chłodzi - poprzez opływ zimnego powietrza .... a jak ta grzałka ma się chłodzić skoro jest w stanie ruszyć się tylko 200 x na sekundę a my chcemy koniecznie bty ruszała się 20.000 razy ? nie jest w stanie bo zanim ruszy w jedną pozycję to już zmuszamy ją do powrotu...itd... Sytuację z dużym śmigłem obrazuje inny eksperyment który wielu zapada w pamięć .. weźcie do ręki długopis i machajcie ręką góra -dól na wyprostowanej ręce! a teraz to samo z cegłą albo torebką cukru czy 1kG hantlem... i co już nie da się tak szybko ? to jest właśnie problem regulatorów .. Mózg czyli procesor każe machać szybciej niż ręce mogą......a ręce nie mogą bo mają za dużo do roboty
utopia Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 daniello, voltomierzem to mozesz sprawdzać baterię w pilocie albo w budziku regulator załacza silnik ok 8 tysiecy razy na sekundę! Twój miernik w tym czasie wykonuje jak mniemam 3 max 8 pomiarów na sekundę........... Ile warty jest ten pomiar i co on sobą reprezentuje skoro w czasie przyjmijmy tych 8 próbek w ciagu sekundy napięcie na silniku zmieniał się też 8 ale tysięcy razy ? jeśli masz zmierzyć długośc listewki którą ja rzucę w potzebujesz na to sekundę to jak myslisz jaki wynik uzyskasz gdy rzucę 8 listewek ale ile zmierzysz gdy rzucę w ciagu sekundy 800 listewek ? odpowiedź - nic . pokażesz długość pierwszej mierzonej a reszta przeleci pomiędzy palcami . Dlatego do takich pomiarów stosuje się oscyloskopy albo rejestratory przebiegów szybkozmiennych z zapisem na tym właśnie polega problem tanich mierników - nadają się tylko do napięć stałych wolno zmiennych
daniello Opublikowano 5 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 5 Stycznia 2011 Staram sie to wszystko ogarnac i zrozumiec. Przyklady dosc jasno mi to obrazuja. A voltomierzem mierzylem napiecie dlatego, ze tak mi doradzono, no i oczywiscie dlatego, ze zadnymi oscylatorami nie dysponuje.
hubert_tata Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 daniello, voltomierzem to mozesz sprawdzać baterię w pilocie albo w budzikuNie zagalopowałeś się trochę z tymi hercami Wykład może dobry, a może nie - mój stary mózg z trudem ogarnia prawo ohma i mam wrażenie , że mi to jednak wystarcza. Nawiązując do tego, każdy zainteresowany silniczkami do modeli wie, z której strony regulatora mierzyć napięcie i że oscyloskop absolutnie nie jest do tego potrzebny.
utopia Opublikowano 6 Stycznia 2011 Opublikowano 6 Stycznia 2011 Hubert -nawet dokonując pomiaru przed regulatorem i tak łapiesz średnią - jakąś tam A co do herztów... cóż zalezy czy mowa o prędkości obrotowej silnika czy o modulacji PWM samego impulsu sterującego. W sumie to dla nas jest wazne jedno - działa poprawnie czy nie :mrgreen: A może zwyczajnie uwalony jest uP regulatora? Swego czasu toczyła się rozmowa o wadach aparatur T6HK i ich nagłym gubieniu ustawień. Moja kilkakrotnie "wywalała" z opcji sterowanie silnikiem - objaw był taki że po dojściu do jakiegoś momentu np 40% gazu nagle odcinało silnik . Podejrzewałem akumulator ale 6 pakietów nie mogło umrzeć w tej samej chwili . Podpięcie regulatora pod inny model cudownie go ożywiło. To wskazuje że wada może być w wielu miejscach
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.