Capriman Opublikowano 24 Maja 2011 Autor Opublikowano 24 Maja 2011 Dzięki za zaproszenie ale do Mirosławca mam 130km wiec raczej na razie odpada
Capriman Opublikowano 30 Maja 2011 Autor Opublikowano 30 Maja 2011 Piperek poleciał i lata bardzo fajnie wolno jak prawidziwy samolot :rotfl: Silnik jednak okazał się zbyt słaby do tego modelu, może ktoś mógłby mi coś polecić coś mocniejszego do piperka zasilanie musi być 2s..... Ten silnik mam i latałem na smigle 8x4 9x4,7: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5427 Jest i krótki filmik gdzie latam praktycznie na max gazie: http-~~-//www.youtube.com/watch?v=bEBemRkt6Rc
blackriver Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Np. ten silnik na śmigle 8x4,3 - oczywiście na 2S.
pawel4090 Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 Moje gratulacje, bardzo ładnie wykonany model a efekt końcowy super. Powodzenia w lotach.
Tomek Reda Opublikowano 30 Maja 2011 Opublikowano 30 Maja 2011 No Filip jest co chwalić :shock: Twoje modele pod względem wykonania zachwycają i gdy sie na nie patrzy to przychodzi ochota aby zrobić dokładnie taki sam Mógłbyś mi przybliżyć jak robisz kółko ogonowe.Dokładniej jak zabezpieczasz drut w środku żeby dobrze się trzymał :wink:
Capriman Opublikowano 31 Maja 2011 Autor Opublikowano 31 Maja 2011 blackriver - 500gramów ciągu to było by pewnie idealnie, choć ten silnik też swoje kosztuje . Mam jeszcze emaxa 2822 lub zastanawiam się czy dało by się inaczej nawinąć ten mały silniczek i zwiekszyć mu obroty... tomek reda - jeśli chodzi ci o mocowanie kółka w kadłubie to jest tam klin z balsy w który jest wklejona rurka z wkłądu długopisu, drut kókla zabezpieczyłem od środka podkładką i koszulką na CA....
blackriver Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 Mam jeszcze emaxa 2822 lub zastanawiam się czy dało by się inaczej nawinąć ten mały silniczek i zwiekszyć mu obroty... Dałoby się, znajomy przewijał - chyba nawet taki sam, jak go spotkam na polu to zapytam.
Tomek Reda Opublikowano 31 Maja 2011 Opublikowano 31 Maja 2011 tomek reda - jeśli chodzi ci o mocowanie kółka w kadłubie to jest tam klin z balsy w który jest wklejona rurka z wkłądu długopisu, drut kókla zabezpieczyłem od środka podkładką i koszulką na CA....Dzięki, zastosuje to w RWD-5 by skazoo Widze że sam tak w nim zrobiłeś :wink:
bartolomeo Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 Witam. Jakiej grubości depronem jest pokryte skrzydło w tym modelu?
Capriman Opublikowano 8 Lipca 2011 Autor Opublikowano 8 Lipca 2011 Oczywiście z depronu 3mm. Jest to mój drugi model po rwd-5 i musze przyznać że lata się zdecydowanie przyjemniej i łatwiej. Dużym plusem jest to że model nie przepada ja rwd.... Napęd ostatecznie został zmieniony na e-maxa 2822 + pakiet 3s 1600 i teraz moża zrobić nawet zawis tym piperkiem :rotfl: .
bartolomeo Opublikowano 8 Lipca 2011 Opublikowano 8 Lipca 2011 Będę starał się zbudować takie cudo. Model jest przepiękny. Możesz opisaś szczegóły konstrukji skrzydła, jakie dałeś wzmocnienia, jakie natarcie? Moźe wię.cej fotek
Capriman Opublikowano 9 Lipca 2011 Autor Opublikowano 9 Lipca 2011 Fotek wiecej niestety nie posiadam. Natarcie zrobiłem z 2 pasków depronu 6mmm ale nie był to dobry pomysł, bo miejsce klejenia cieżko się szlifuje... Teraz zrobił bym wszystko z depronu 3mm. W skrzydle jest jedna listewka 6x3 ale jak bym miał robić drugi raz to dał bym dźwigar z 2 listewek np 5x2.. W skrzydle jest jeszcze jedno żeberko ze sklejki do którego są przykręcone mocowania zastrzałow bardzo podbnie jak w kadłubie(co widać na fotce). Jak by ktoś chciał to mama też wszytkie naklejki w formacie A4 gotowe do druku. To czekam już na relacje z budowy Pzdr.
bartolomeo Opublikowano 10 Lipca 2011 Opublikowano 10 Lipca 2011 Wydrukowałem plany. Z pdf-m nie ma problemu bo jest skala na wydrukach, natomiast skrzydło drukowane z jpg różnie wychodzi, zależnie od programu którym otwieram zdjęcie. Jaka powinna być szerokość skrzydła? A może masz jpg z naniesioną skalą?
Capriman Opublikowano 11 Lipca 2011 Autor Opublikowano 11 Lipca 2011 Hej Plany przerabiałem z oryginalnych pod balsę i rozpiętość wyszła 116 a cięciwa 160mm. Jak dobrze pamiętam to żeberko było odchudzone o grubość depronu. Gotowe skrzydło w piperku ma 165mm szerokości... Jak już bedziesz robił to skrzydło to lotki zrób troszkę wieksze...
bartolomeo Opublikowano 12 Lipca 2011 Opublikowano 12 Lipca 2011 Tylko proszę się nie śmiać, to moje pierwsze prawie skrzydło w życiu. Wydaje mi się, że konstrukcja jest "troszkę" pancerna. Brakujące pół-żeberko bedzię sklejkowe i do niego pójdą zastrzały. Proszę nie patrzeć na numerację Jestem otwarty na krytykę i przygotowany psychiczne że będę robił drugie. Poproszę o ocenę specjalistów. I jeszcze pytanie. Jak zakończyć skrzydło?
Capriman Opublikowano 15 Lipca 2011 Autor Opublikowano 15 Lipca 2011 Wygląda całkiem dobrze, ale mam kilka uwag. Lotka z samego depronu powinna być czymś wzmocniona. Żeberek mogło być mniej :rotfl: Jeśli chodzi o zakończenie to mogłeś zostawić dłuższe dzwigary i ściąć je w trójkąt/klin. Depron 3mm na samej końcówce przy zamykaniu i klejeniu skrzydła można załapać taśmą papierową i czymś przydusić. pozdrawiam i czekam na dalszy ciąg
bartolomeo Opublikowano 18 Lipca 2011 Opublikowano 18 Lipca 2011 Dzięki za uwagi . Prace postępują niezwykle wolno. Dorobiłem 2 połówkę skrzydła, łączniki ze wzniosem (jak w planach). Jako końcówkę palnuję użyć "kanapki z trzech warstw depronu w kształcie zakończenia, którą po zamknięciu wyprofiluję - jutro wstawię fotki bo opis może być niejasny. "Lotka z samego depronu powinna być czymś wzmocniona" - to jest właściwie rdzeń lotki, będzie oklejony razem z całym skrzydłem depronem 3mm, potem wycięty i na brzegach wzmocniony balsą 1 lub 2mm, tak samo "gniazdo" lotki. Same lotki troszkę skróciłem - o 3 żeberka. Zastanawiam się z czego zrobić zastrzały w skrzydle? Jakieś proste materiałowo podpowiedzi są mile widziane. EDIT Kanapka-zakończenie skrzydła, które po zamknięciu będzie wyprofilowane Zmniejszona lotka Łączniki i wznios Widok całości Planuję przesunąć mocowanie serwa w stronę koncówki skrzydła (obok sklejkowego żebra jest więcej miejsca), mam nadzieję że nie wplynie to na właściwości lotne, co o tym myślicie?
bartolomeo Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 Capriman z Twoich zdjęć wynika że mocowanie skrzydła jest zrealizowane tylko gumkami, czy takie rozwiązanie wysarcza, skrzydło nie przesuwa się na boki, jest prostopadłe do kadłuba? Zastanawiam się czy nie zastosować jakiegoś innego sposobu mocowania, pozwalającego na centrowanie płata względem kadłuba, ale może nie jest to konieczne.
Capriman Opublikowano 21 Lipca 2011 Autor Opublikowano 21 Lipca 2011 hej Jeśli chodzi o mocowanie skrzydła to mi zupełnie wystarcza 6 gumek recepturek w moich deproniakach. Poza tym przy twardym lądowaniu skrzydło lepiej żeby się przesunęło jak wyrwało z kawałkiem kadłuba.... Ja zastrzały mam zrobione z rurek od baloników, akurat miałem tego pełno więc wykorzystałem do piperka... Przesunięce serw raczej nie wpłynie na właściwości lotne. Widzę że robisz wznios w skrzydle, którego u mnie nie było. Ze wznisoem lata się pewnie trochę łatwiej ale ja osobiście go nie lubię... Samo zakończenie skrzydła chyba też chcesz zrobić troche za pancerne, ja u siebie mam tylko wypłenioną część miedzy głownym dzwigarem a krawędzią natarcia...U mnie na krawędzi schodzą się 2 płyty 3mm i i tak jest dość grubo....
bartolomeo Opublikowano 21 Lipca 2011 Opublikowano 21 Lipca 2011 Zakończenie mam zamiar wyprofilować papierem ściernym co odejmie troszkę wagi , powinno wyglądać podobnie jak u Ciebie, przynajmniej mam taką nadzieję. Niestety popełniłem błąd (pewnie nie jeden, ale tego jestem świadom) i za blisko siebie zrobiłem mocowania do zastrzałów, wygląda to ... brzydko. Zastanwaiam się czy nie zrobić tylko jednego - po środku skrzydla. Serwa ze względu na długość przewodów pozostają na swoim "planowym" miejscu.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.