Skocz do zawartości

B-44


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Przed nami kilka dni wolnego , postanowiłem zrobić sobie nowy model . Myślałem o jakimś jedno płacie, ale nie lubię kadłubów robionych na krzyż. Pozostało zrobić sprawdzoną konstrukcję B-44. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=23800&start=45 Planowana waga do lotu 140g. Będę wstawiał zdjęcia z postępu prac.

Mam zamiar zastosować silnik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11887

Regulator http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6455

Serwa top model ts 1118

Aku http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7301

Mam tylko czarny depron i model taki będzie.

Pozdrawiam Gucio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Miało być tak pięknie, tyle wolnego, a wyszło jak zawsze. :cry: Model na dzień dzisiejszy wygląda tak . :D

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6028

To co na zdjęciu waży 63,1g , myślę że jak na dwupłata to całkiem nie źle do tego trzeba doliczyć ok. 10 g na: podwozie, zastrzały węglowe, mocowanie silnika, popychacze. To daje jakieś 73g ,

na wyposażenie pozostaje 67g .

Serwa 15g.

aku jak podaje UH 22,5g ,

regulator 6g ,

silnik 16g ,

i odbiornik 4g. =63,5g

( jak znam siebie to jeszcze będę z tego coś próbował urwać :rotfl: ) oczywiście napiszę z czego i ile da się zejść. Może uda się zejść do 135g. :) Dane modelu : rozpiętość skrzydeł 78 cm, długość 90 cm . A model będzie tak jak zawsze w moim wykonaniu nie malowany, taki nijaki :D

PS. Kwasiu: jak będę miał ten silniczek to na pewno się pochwalę, na razie czekam na przesyłkę z UH.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Model skończony, znaczy sam płatowiec dalej czekam na wyposażenie

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6058

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6059

Waga modelu pustego

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6060

do tego dojdzie mocowanie silnika, dwa pręciki węglowe- sterowanie lotkami. Znaczy waga pustego modelu osiągnięta z zamierzoną. Myślę że waga gotowego nie przekroczy 140g (to się okaże jak przyjdzie wyposażenie ile da się urwać ) Mam pomysł jak urwać jeszcze następne gramy ale to przy następnym modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś robiłem tylko MK 34 ale jak pokazał się B-44 to jakoś zacząłem je robić. Latają bardzo podobnie, ale B-44 ma większą powierzchnie skrzydeł i ma większe lotki. A wygląd :) to co kto lubi jak dla mnie to oba są fajne :) jest w dziale mk-34 jeden model pomieszany, kadłub od B-44 a skrzydła mk-34 mam tylko jedno ale, :wink: muszą być jak najlżejsze i wtedy dopiero są trwale i zwrotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwasiu zawiaski zobaczę w niedzielę na hali :D . Zapowiada się jakieś latanie w niedzielę na hali a paczka z wyposażeniem nie dojdzie, postanowiłem zamontować to co mam, na razie,

silnik axi 2203/46

akumulator kokam 350

Model z tym wyposażeniem wyszedł 140,7 g :) Jak tylko dotrze silnik, zamontuje i zdam relacje jak się sprawuje. Widzę że można zrobić jeszcze lżejszy model myślę że 130 g ( mam nowe pomysły gdzie można jeszcze uszczknąć , muszę dopracować szlifowanie depronu ) ale to w następnym modelu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Chyba nie ma sensu lżej, chyba że to ma być model tylko do bardzo spokojnej akrobacji, nazwijmy to precyzyjnej. Z drugiej strony - kto co lubi, mi się najlepiej lata freestyle czyli jakby nie patrzeć dość ostre akrobacje modelem ok. 150-160g, 80cm ale 1-płatowym, w dwupłacie obciążenie powierzchni spada o połowę więc i prędkość lotu idzie w dół... Dla mnie byłby za wolny :P Ale, jak już pisałem - co kto lubi :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie stoi na przeszkodzie żeby mieć więcej modeli :( Porównywanie jednopłata i dwupłata nie ma sensu, to są dwa całkiem inne modele i do całkiem innego latania. Czasami właśnie mam ochotę polatać sobie powoli i tam gdzie jest mało miejsca i taki dwupłat jest rewelacyjny. A do szybszego latania mam inne modele :)

Pozdrawiam

Zdzisław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednopłacie , przód z epp i jest naprawdę wytrzymały w dwupłacie też można tak zrobić. Kiedyś zrobiłem i dwupłat odbijał się jak piłka. Ale jak pisze madrian , zależy głównie od pilota ,i od jego umiejętności, jak ktoś ma szczęście to przywali w kamień na wielkiej łące :devil: albo posadzi model na najwyższym drzewie. :devil: Jak kiedyś pisałem nie lubię kadłubów krzyżaków, takie zamknięte bardziej mi się podobają i wcale nie są cięższe, ale są sztywniejsze. Wytrzymałość modelu zależy od konstrukcji i jego wagi. Modele halowe mają być jak najlżejsze, małe obciążenie powierzchni, do szybszego latania są inne konstrukcje . To jest tylko moje zdanie i upodobanie i nie mówię że jednopłacik fajnie wykonany jest zły. Kiedyś myślałem o jednopłacie z kadłubem zamkniętym.

Pozdrawiam

Zdzisław

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba "na uszkodzenia"... Podatność "na kraksy" zależy głównie od pilota... :twisted:

Fakt - nieprecyzyjnie się wyraziłem :D Właśnie o podatność na uszkodzenia mi chodziło.

 

Modele halowe mają być jak najlżejsze, małe obciążenie powierzchni, do szybszego latania są inne konstrukcje .

Jak najbardziej, aczkolwiek mój styl latania na hali - raczej z tych agresywnych - jest "niekompatybilny" z modelami które mają małe obciążenie powierzchni - jak dla mnie za szybko wytracają prędkość w manewrach. Dlatego mniej przywiązuję wagę do wagi - jakkolwiek głupio by to nie brzmiało - a kładę nacisk na sztywność konstrukcji i sprawność sterowania, stąd na przykład zacząłem używać 2 serw na lotki, mimo że do spokojniejszego latania jedno wystarcza.

 

ABSOLUTNIE nie mam na myśli, że dwupłaty są gorsze, po prostu latałem niemal identycznymi halówkami o wadze od 115 do 160g i jednak tymi cięższymi lata mi się lepiej. No ale to już preferencje pilota :lol:

 

A żeby nie schodzić z tematu - model bardzo fajnie zachowuje się na plecach i już mi się to podoba ;) Sam właśnie składam dwupłata na halę, ale to bardziej w celach testowych - chcę zobaczyć jak będzie latać coś mniejszego niż mój "standardowy" depron (czyli 70 zamiast 80cm rozpiętości) o podobnej wadze (140g RTF w planie) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.