Zdzisław Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 Witam. Przed nami kilka dni wolnego , postanowiłem zrobić sobie nowy model . Myślałem o jakimś jedno płacie, ale nie lubię kadłubów robionych na krzyż. Pozostało zrobić sprawdzoną konstrukcję B-44. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=23800&start=45 Planowana waga do lotu 140g. Będę wstawiał zdjęcia z postępu prac. Mam zamiar zastosować silnik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11887 Regulator http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6455 Serwa top model ts 1118 Aku http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7301 Mam tylko czarny depron i model taki będzie. Pozdrawiam Gucio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 5 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Stycznia 2011 To mam nadzieję, ze spotkamy sie na jakiejś hali bo bym z chęcią zobaczył jak ten silniczek się spisuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Stycznia 2011 Witam. Miało być tak pięknie, tyle wolnego, a wyszło jak zawsze. :cry: Model na dzień dzisiejszy wygląda tak . http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6028 To co na zdjęciu waży 63,1g , myślę że jak na dwupłata to całkiem nie źle do tego trzeba doliczyć ok. 10 g na: podwozie, zastrzały węglowe, mocowanie silnika, popychacze. To daje jakieś 73g , na wyposażenie pozostaje 67g . Serwa 15g. aku jak podaje UH 22,5g , regulator 6g , silnik 16g , i odbiornik 4g. =63,5g ( jak znam siebie to jeszcze będę z tego coś próbował urwać :rotfl: ) oczywiście napiszę z czego i ile da się zejść. Może uda się zejść do 135g. Dane modelu : rozpiętość skrzydeł 78 cm, długość 90 cm . A model będzie tak jak zawsze w moim wykonaniu nie malowany, taki nijaki PS. Kwasiu: jak będę miał ten silniczek to na pewno się pochwalę, na razie czekam na przesyłkę z UH. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Witam. Model skończony, znaczy sam płatowiec dalej czekam na wyposażenie http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6058 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6059 Waga modelu pustego http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6060 do tego dojdzie mocowanie silnika, dwa pręciki węglowe- sterowanie lotkami. Znaczy waga pustego modelu osiągnięta z zamierzoną. Myślę że waga gotowego nie przekroczy 140g (to się okaże jak przyjdzie wyposażenie ile da się urwać ) Mam pomysł jak urwać jeszcze następne gramy ale to przy następnym modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Muszę przyznać, że... MK-34 wygląda jakoś bardziej stylowo i elegancko. :wink: Ale zobaczymy co będzie w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Kiedyś robiłem tylko MK 34 ale jak pokazał się B-44 to jakoś zacząłem je robić. Latają bardzo podobnie, ale B-44 ma większą powierzchnie skrzydeł i ma większe lotki. A wygląd to co kto lubi jak dla mnie to oba są fajne jest w dziale mk-34 jeden model pomieszany, kadłub od B-44 a skrzydła mk-34 mam tylko jedno ale, :wink: muszą być jak najlżejsze i wtedy dopiero są trwale i zwrotne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwasiu Opublikowano 14 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2011 mogę polecić zawiasy na UHU-por, bardzo wytrzymałe, nie odrywają sie i nie ma żadnych taśm na modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Kwasiu zawiaski zobaczę w niedzielę na hali . Zapowiada się jakieś latanie w niedzielę na hali a paczka z wyposażeniem nie dojdzie, postanowiłem zamontować to co mam, na razie, silnik axi 2203/46 akumulator kokam 350 Model z tym wyposażeniem wyszedł 140,7 g Jak tylko dotrze silnik, zamontuje i zdam relacje jak się sprawuje. Widzę że można zrobić jeszcze lżejszy model myślę że 130 g ( mam nowe pomysły gdzie można jeszcze uszczknąć , muszę dopracować szlifowanie depronu ) ale to w następnym modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 3 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Powstał nowy model B-44. Axi 2203/46 , Serwa top model 4,7g , akumulator 360.Biały depron ale nie szlifowany i waga wyszła 150g. Na halę zrobię coś lżejszego. pozdrawiam Zdzisław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 3 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Października 2011 Chyba nie ma sensu lżej, chyba że to ma być model tylko do bardzo spokojnej akrobacji, nazwijmy to precyzyjnej. Z drugiej strony - kto co lubi, mi się najlepiej lata freestyle czyli jakby nie patrzeć dość ostre akrobacje modelem ok. 150-160g, 80cm ale 1-płatowym, w dwupłacie obciążenie powierzchni spada o połowę więc i prędkość lotu idzie w dół... Dla mnie byłby za wolny Ale, jak już pisałem - co kto lubi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 4 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Nic nie stoi na przeszkodzie żeby mieć więcej modeli Porównywanie jednopłata i dwupłata nie ma sensu, to są dwa całkiem inne modele i do całkiem innego latania. Czasami właśnie mam ochotę polatać sobie powoli i tam gdzie jest mało miejsca i taki dwupłat jest rewelacyjny. A do szybszego latania mam inne modele Pozdrawiam Zdzisław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Miałem na myśli w pewnym sensie porównanie obciążenia powierzchni i prędkości Miałem dwupłaty, latają całkiem fajnie ale są niestety dość podatne na kraksy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 4 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Października 2011 Miałem na myśli w pewnym sensie porównanie obciążenia powierzchni i prędkości Miałem dwupłaty, latają całkiem fajnie ale są niestety dość podatne na kraksy Chyba "na uszkodzenia"... Podatność "na kraksy" zależy głównie od pilota... :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 5 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 W jednopłacie , przód z epp i jest naprawdę wytrzymały w dwupłacie też można tak zrobić. Kiedyś zrobiłem i dwupłat odbijał się jak piłka. Ale jak pisze madrian , zależy głównie od pilota ,i od jego umiejętności, jak ktoś ma szczęście to przywali w kamień na wielkiej łące :devil: albo posadzi model na najwyższym drzewie. :devil: Jak kiedyś pisałem nie lubię kadłubów krzyżaków, takie zamknięte bardziej mi się podobają i wcale nie są cięższe, ale są sztywniejsze. Wytrzymałość modelu zależy od konstrukcji i jego wagi. Modele halowe mają być jak najlżejsze, małe obciążenie powierzchni, do szybszego latania są inne konstrukcje . To jest tylko moje zdanie i upodobanie i nie mówię że jednopłacik fajnie wykonany jest zły. Kiedyś myślałem o jednopłacie z kadłubem zamkniętym. Pozdrawiam Zdzisław Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Chyba "na uszkodzenia"... Podatność "na kraksy" zależy głównie od pilota... :twisted: Fakt - nieprecyzyjnie się wyraziłem Właśnie o podatność na uszkodzenia mi chodziło. Modele halowe mają być jak najlżejsze, małe obciążenie powierzchni, do szybszego latania są inne konstrukcje . Jak najbardziej, aczkolwiek mój styl latania na hali - raczej z tych agresywnych - jest "niekompatybilny" z modelami które mają małe obciążenie powierzchni - jak dla mnie za szybko wytracają prędkość w manewrach. Dlatego mniej przywiązuję wagę do wagi - jakkolwiek głupio by to nie brzmiało - a kładę nacisk na sztywność konstrukcji i sprawność sterowania, stąd na przykład zacząłem używać 2 serw na lotki, mimo że do spokojniejszego latania jedno wystarcza. ABSOLUTNIE nie mam na myśli, że dwupłaty są gorsze, po prostu latałem niemal identycznymi halówkami o wadze od 115 do 160g i jednak tymi cięższymi lata mi się lepiej. No ale to już preferencje pilota A żeby nie schodzić z tematu - model bardzo fajnie zachowuje się na plecach i już mi się to podoba Sam właśnie składam dwupłata na halę, ale to bardziej w celach testowych - chcę zobaczyć jak będzie latać coś mniejszego niż mój "standardowy" depron (czyli 70 zamiast 80cm rozpiętości) o podobnej wadze (140g RTF w planie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzisław Opublikowano 5 Października 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Myślę że model 70 cm będzie bardziej zwinny. Ale to trzeba przetestować , myślę że podzielisz się doświadczeniem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel_W Opublikowano 5 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 5 Października 2011 Jasna sprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.