Zdzisław Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 Witam. Przed nami kilka dni wolnego , postanowiłem zrobić sobie nowy model . Myślałem o jakimś jedno płacie, ale nie lubię kadłubów robionych na krzyż. Pozostało zrobić sprawdzoną konstrukcję B-44. http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=23800&start=45 Planowana waga do lotu 140g. Będę wstawiał zdjęcia z postępu prac. Mam zamiar zastosować silnik http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11887 Regulator http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6455 Serwa top model ts 1118 Aku http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7301 Mam tylko czarny depron i model taki będzie. Pozdrawiam Gucio
Kwasiu Opublikowano 5 Stycznia 2011 Opublikowano 5 Stycznia 2011 To mam nadzieję, ze spotkamy sie na jakiejś hali bo bym z chęcią zobaczył jak ten silniczek się spisuje
Zdzisław Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 Witam. Miało być tak pięknie, tyle wolnego, a wyszło jak zawsze. :cry: Model na dzień dzisiejszy wygląda tak . http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6028 To co na zdjęciu waży 63,1g , myślę że jak na dwupłata to całkiem nie źle do tego trzeba doliczyć ok. 10 g na: podwozie, zastrzały węglowe, mocowanie silnika, popychacze. To daje jakieś 73g , na wyposażenie pozostaje 67g . Serwa 15g. aku jak podaje UH 22,5g , regulator 6g , silnik 16g , i odbiornik 4g. =63,5g ( jak znam siebie to jeszcze będę z tego coś próbował urwać :rotfl: ) oczywiście napiszę z czego i ile da się zejść. Może uda się zejść do 135g. Dane modelu : rozpiętość skrzydeł 78 cm, długość 90 cm . A model będzie tak jak zawsze w moim wykonaniu nie malowany, taki nijaki PS. Kwasiu: jak będę miał ten silniczek to na pewno się pochwalę, na razie czekam na przesyłkę z UH.
Zdzisław Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2011 Witam. Model skończony, znaczy sam płatowiec dalej czekam na wyposażenie http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6058 http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6059 Waga modelu pustego http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=6060 do tego dojdzie mocowanie silnika, dwa pręciki węglowe- sterowanie lotkami. Znaczy waga pustego modelu osiągnięta z zamierzoną. Myślę że waga gotowego nie przekroczy 140g (to się okaże jak przyjdzie wyposażenie ile da się urwać ) Mam pomysł jak urwać jeszcze następne gramy ale to przy następnym modelu
madrian Opublikowano 13 Stycznia 2011 Opublikowano 13 Stycznia 2011 Muszę przyznać, że... MK-34 wygląda jakoś bardziej stylowo i elegancko. :wink: Ale zobaczymy co będzie w powietrzu.
Zdzisław Opublikowano 13 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 13 Stycznia 2011 Kiedyś robiłem tylko MK 34 ale jak pokazał się B-44 to jakoś zacząłem je robić. Latają bardzo podobnie, ale B-44 ma większą powierzchnie skrzydeł i ma większe lotki. A wygląd to co kto lubi jak dla mnie to oba są fajne jest w dziale mk-34 jeden model pomieszany, kadłub od B-44 a skrzydła mk-34 mam tylko jedno ale, :wink: muszą być jak najlżejsze i wtedy dopiero są trwale i zwrotne.
Kwasiu Opublikowano 14 Stycznia 2011 Opublikowano 14 Stycznia 2011 mogę polecić zawiasy na UHU-por, bardzo wytrzymałe, nie odrywają sie i nie ma żadnych taśm na modelu
Zdzisław Opublikowano 18 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 18 Stycznia 2011 Kwasiu zawiaski zobaczę w niedzielę na hali . Zapowiada się jakieś latanie w niedzielę na hali a paczka z wyposażeniem nie dojdzie, postanowiłem zamontować to co mam, na razie, silnik axi 2203/46 akumulator kokam 350 Model z tym wyposażeniem wyszedł 140,7 g Jak tylko dotrze silnik, zamontuje i zdam relacje jak się sprawuje. Widzę że można zrobić jeszcze lżejszy model myślę że 130 g ( mam nowe pomysły gdzie można jeszcze uszczknąć , muszę dopracować szlifowanie depronu ) ale to w następnym modelu
Zdzisław Opublikowano 3 Października 2011 Autor Opublikowano 3 Października 2011 Powstał nowy model B-44. Axi 2203/46 , Serwa top model 4,7g , akumulator 360.Biały depron ale nie szlifowany i waga wyszła 150g. Na halę zrobię coś lżejszego. pozdrawiam Zdzisław
Pawel_W Opublikowano 3 Października 2011 Opublikowano 3 Października 2011 Chyba nie ma sensu lżej, chyba że to ma być model tylko do bardzo spokojnej akrobacji, nazwijmy to precyzyjnej. Z drugiej strony - kto co lubi, mi się najlepiej lata freestyle czyli jakby nie patrzeć dość ostre akrobacje modelem ok. 150-160g, 80cm ale 1-płatowym, w dwupłacie obciążenie powierzchni spada o połowę więc i prędkość lotu idzie w dół... Dla mnie byłby za wolny Ale, jak już pisałem - co kto lubi
Zdzisław Opublikowano 4 Października 2011 Autor Opublikowano 4 Października 2011 Nic nie stoi na przeszkodzie żeby mieć więcej modeli Porównywanie jednopłata i dwupłata nie ma sensu, to są dwa całkiem inne modele i do całkiem innego latania. Czasami właśnie mam ochotę polatać sobie powoli i tam gdzie jest mało miejsca i taki dwupłat jest rewelacyjny. A do szybszego latania mam inne modele Pozdrawiam Zdzisław
Pawel_W Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Miałem na myśli w pewnym sensie porównanie obciążenia powierzchni i prędkości Miałem dwupłaty, latają całkiem fajnie ale są niestety dość podatne na kraksy
madrian Opublikowano 4 Października 2011 Opublikowano 4 Października 2011 Miałem na myśli w pewnym sensie porównanie obciążenia powierzchni i prędkości Miałem dwupłaty, latają całkiem fajnie ale są niestety dość podatne na kraksy Chyba "na uszkodzenia"... Podatność "na kraksy" zależy głównie od pilota... :twisted:
Zdzisław Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 W jednopłacie , przód z epp i jest naprawdę wytrzymały w dwupłacie też można tak zrobić. Kiedyś zrobiłem i dwupłat odbijał się jak piłka. Ale jak pisze madrian , zależy głównie od pilota ,i od jego umiejętności, jak ktoś ma szczęście to przywali w kamień na wielkiej łące :devil: albo posadzi model na najwyższym drzewie. :devil: Jak kiedyś pisałem nie lubię kadłubów krzyżaków, takie zamknięte bardziej mi się podobają i wcale nie są cięższe, ale są sztywniejsze. Wytrzymałość modelu zależy od konstrukcji i jego wagi. Modele halowe mają być jak najlżejsze, małe obciążenie powierzchni, do szybszego latania są inne konstrukcje . To jest tylko moje zdanie i upodobanie i nie mówię że jednopłacik fajnie wykonany jest zły. Kiedyś myślałem o jednopłacie z kadłubem zamkniętym. Pozdrawiam Zdzisław
Pawel_W Opublikowano 5 Października 2011 Opublikowano 5 Października 2011 Chyba "na uszkodzenia"... Podatność "na kraksy" zależy głównie od pilota... :twisted: Fakt - nieprecyzyjnie się wyraziłem Właśnie o podatność na uszkodzenia mi chodziło. Modele halowe mają być jak najlżejsze, małe obciążenie powierzchni, do szybszego latania są inne konstrukcje . Jak najbardziej, aczkolwiek mój styl latania na hali - raczej z tych agresywnych - jest "niekompatybilny" z modelami które mają małe obciążenie powierzchni - jak dla mnie za szybko wytracają prędkość w manewrach. Dlatego mniej przywiązuję wagę do wagi - jakkolwiek głupio by to nie brzmiało - a kładę nacisk na sztywność konstrukcji i sprawność sterowania, stąd na przykład zacząłem używać 2 serw na lotki, mimo że do spokojniejszego latania jedno wystarcza. ABSOLUTNIE nie mam na myśli, że dwupłaty są gorsze, po prostu latałem niemal identycznymi halówkami o wadze od 115 do 160g i jednak tymi cięższymi lata mi się lepiej. No ale to już preferencje pilota A żeby nie schodzić z tematu - model bardzo fajnie zachowuje się na plecach i już mi się to podoba Sam właśnie składam dwupłata na halę, ale to bardziej w celach testowych - chcę zobaczyć jak będzie latać coś mniejszego niż mój "standardowy" depron (czyli 70 zamiast 80cm rozpiętości) o podobnej wadze (140g RTF w planie)
Zdzisław Opublikowano 5 Października 2011 Autor Opublikowano 5 Października 2011 Myślę że model 70 cm będzie bardziej zwinny. Ale to trzeba przetestować , myślę że podzielisz się doświadczeniem
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.