nsp Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Witam. Od jakiegoś czasu czytam, stronkę Alexa, staram się to jakoś zrozumieć, no ale zawsze parę pytań zostaję. Posiadam silniczek z napędu CD. Poniżej daję fotki podglądowe jak to wszystko wygląda. Trochę wymiary się "zamazały". Przy (chyba) statorze jest napisane 4mm Tutaj zamazało się 24mm W rotorze jest otwór, w który ciasno się wciska ośka ze statora. Ośka razem tymi "złotymi" ustrojstwami siedzi na stałe w statorze i stator bez problemów okręca się na niej. Więc mam pytanka. Czy jest sens z tego próbować robić jakiś silnik? Jak obliczyć grubość drutu i ilość zwojów. I jak i do czego przyczepić silnik, po ew. ukończeniu przeróbki. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Sens jest tylko, jeżeli zamierzasz poznać temat przeróbki silników z CD. Jeżeli po prostu potrzebujesz silniczek, to lepsze silniczki można kupić za 20-30zł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nsp Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Właśnie chce w ten temat głębiej wejść. Zresztą to taka satysfakcja, jak coś działa dzięki czemuś, co się samemu zrobiło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reptyl Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Witam, 1. to mały cd-romek 22mm. Nie bardzo się nadaje - tylko do małych form. 2. To rotor z magnesami i wałem ma się obracać w silnikach typu outrunner. Po wyjęciu wału z rotora już go raczej centrycznie nie umocujesz. Lepiej poproś kogoś o uszkodzony (spalony) silnik typu dzwonek na statorze 24mm i na tym poćwicz przewijanie. Od grubości drutu i ilości zwojów (i rodzaju połączenia - gwiazda lub trójkąt) zależą obroty silnika. Wszystko jest opisane m.in. u Alexa. Regulatora raczej sam nie zrobisz. Pozdr. M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nsp Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Tylko że, inaczej sie nie dało tego powyjmować. Ośka jest na stałe zamocowana w statorze,m a w rotorze jest otwór na ośkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Reptyl Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Tylko że, inaczej sie nie dało tego powyjmować. Ośka jest na stałe zamocowana w statorze,m a w rotorze jest otwór na ośkę. Jeżeli ośka jest na stałe zamocowana w statorze to się nie obraca. Coś bez sensu taki silnik, co nie przenosi napędu na oś ? Pozdrawiam, M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nsp Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Ośka się obraca w tej złotej piaście. A po włożeniu do rotora siedzi ciasno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kaczma2 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Stycznia 2011 Podajesz stator 24mm. Z tego coś dobrego wyjdzie. Może być napęd motoszybowca do 1,5m rozp. może być napęd do motorówki - lekko wejdzie w ślizg. Nawiń 14 zw. 0,5 na ząb w gwiazdę, będzie dobrze ciągnął ale też będzie się grzał i timing regulatora przestaw na high. Nawijając drut 0,4 nawet do 30 zw na ząb otrzymasz silnik o mniejszym ciągu ale można dać śmigło 8x4 i równie dobrze 9x5 - nie będzie się grzał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.