Skocz do zawartości

Toto-0 - budowa


karol96

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 94
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Dobrze, a jak założę śmigło to jest możliwość że odwrotnie, czy wtedy wystarczy zamienić 2 kable silnika?

Śmigło jest jednokierunkowe. "Ciągnie" tylko w jedną stronę. Napisami na śmigle montujesz zawsze "do przodu".

Opublikowano

Dobrze, aparatura skalibrowana, działa.

1. Zakres regulacji obrotów silnika pomiędzy neutralnym wychyleniem drążka a skrajnym na górze. Czy tak jest prawidłowo? Na położenie drążka między neutralnym a skrajnym dolnym nic się nie dzieje. ESC nie regulowałem.

 

2. Pozostaje jeszcze jedna rzecz: na ekranie aparatury jest coś takiego:

 

Dołączona grafika

 

Zastanawia mnie, czemu pozioma prawa i pionowa lewa "kreska" ma te czarne "kuleczki" nie na środku linii. Coś takiego jest dopiero od czasu kalibracji aparatury

Opublikowano

To są wskaźniki ustawienia trymerów. Zostały tak, bo aby wejść w menu serwisowe musiałeś przytrzymać właśnie prawy poziomy i lewy pionowy trymer. Powinieneś ustawić je z powrotem na środku, aby później mieć możliwość regulacji w obie strony w modelu.

Opublikowano

Zależy. Ja pakiet LiFe trzymam w aparaturze. Z NimH też raczej nic nie ryzykujesz. LiPola na pewno w aparaturze bym nie zostawiał ze względów bezpieczeństwa.

Opublikowano

Załadowany do aparatury "model" określa charakterystykę modelu - miksy, rewersy itp.

Zbindowany odbiornik to po prostu połączenie nadajnik - model.

Bindowanie jest zapamiętywane tylko w odbiorniku - w końcu transmisja jest tylko jednokierunkowa. Nie ma "wybindowywania" - po prostu bindujesz odbiornik z innym nadajnikiem.

Opublikowano

Nie.

 

Musi być 12v i więcej "A" jak masz słabszą ładowarkę i dużych pakietów nie ładujesz to taki 5A Ci wystarczy. Jak chcesz to możesz też zainwestować w 10A i będziesz miał już do innej ładowarki, mocniejszej.

 

Poszukaj zasilaczy od np. konsoli Playstation 3 tam są dość mocne zasilacze.

Opublikowano

Hmmm.... A z tego co wiem (wiedziałem), to do tej ładowarki można użyć zasilacz 12-18 V najlepiej 5 A. I podobno nawet 1 A będzie działała, tylko nie będzie można ładować pakietów "pełną mocą", więc proces ten będzie się odbywał wolniej.

 

 

I kwestia mocowania silnika:

 

mam 3 opcje

 

1. Silnik przykręcam 3 śrubkami do trójkątnego kawałka laminatu, który jest 3 śrubkami przykręcony do łoża silnika (sklejka 3mm)

 

2. Silnik przykręcony do plastikowego łoża (które było dołączone do silnika) - Foto łoża plastikowego , natomiast plastikowe łoże silnika przykręcone 2 śrubkami do tego sklejkowego łoża (łoże plastikowe byłoby wewnątrz kadłuba).

 

3. Przykręcenie silnika w taki sposób: na "dole" (z tyłu) silnik ma przykręconą taką "stopę" (przykręconą na 2 śrubki takie jak w klamkach w drzwiach). Myślałem, aby ta stopa była przykręcona bezpośrednio do wręgi silnikowej (tej sklejkowej) na 3 śrubki, które są dołączone w zestawie. I ta opcja ma dwie wersje: albo ta "stopa" silnika, a dokładnie jej szersza część jest w kadłubie, a otwór we wrędze silnikowej na tyle duży aby węższa część mogła wyjść na zewnątrz, albo całość stopy na zewnątrz kadłuba.

Opublikowano

OK, półka pod serwa wykonana, silnik przymocowany. Mam jednak 4 problemy:

 

1. Wykonuję zawias do steru wysokości w postaci taśmy klejącej (tylko od góry). Jest jednak kłopot, bo w przypadku poruszania tym sterem taśma odkleja się od statecznika poziomego. Czy dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji jest przyklejenie na CA taśmy do listewki na stateczniku poziomym?

 

2. Robiłem próbę silnika. Zauważyłem, że wał na swojej końcówce ma podczas obracania się odchylenia od osi obrotu ok. 1-2 mm. Czy taki stan jest wybaczalny?

 

3. Podczas mocowania śmigła zastanawiam się, które to przód, a które tył śmigła. Otrzymałem radę, żeby montować śmigło napisami do przodu. Jednak napisy są i z jednej, i z drugiej strony. Dodam, że z jednej (i tylko jednej!) strony śmigła przy otworze na wał silnika jest krótka kreska. Czy ona jest wyznacznikiem przodu/tyłu?

 

4. Orientacyjnie w którym miejscu w kadłubie powinien znajdować się pakiet? (Wiem, że dokładne położenie ustalę dopiero podczas wyważania modelu).

 

EDIT: Co sądzicie o tym zasilaczu?? Zasilacz

Opublikowano

1. Nie bardzo rozumiem - chcesz zrobić zawias z taśmy naklejając ją tylko na jedną płaszczyznę? To se ne da pane Havranek. Naklej z dołu i z góry uważając na symetrię i po kłopocie. Inaczej taśma zawsze będzie się odklejać, bo niby co miałoby ją przed tym powstrzymać.

 

2. Nie bardzo. Po założeniu śmigła będą z tego duże wibracje. Wygląda na to że masz krzywy wał.

 

3. Śmigło ma być skierowane wypukłą stroną w kierunku lotu (łatwo stwierdzić która strona jest bardziej wypukła bo jest to widoczne gołym okiem).

Opublikowano

A w jaki sposób mogę ten wał naprostować? Ewentualnie co innego mogę teraz zrobić? Fakt, wobracje przy silniku ustawionym na maksymalne obroty i z założonym śmigłem czuć... Chciałbym jak najszybciej to naprawić, bo w tej chwili zostało mi zrobić lotki w skrzydle (już wycięte), wkleić orczyk SK i okleić skrzydło taśmą pakową.

Opublikowano

Zakładam że wał masz wyjęty. To możesz zrobić nowy z ośki z cd-romu i nigdy już wału nie zegniesz, albo wyprostować ten np kładąc na kawałek szyby, po namierzeniu wygięcia uderzasz młotkiem w wygięcie przez 2 miękkie blaszki np z miedzi lub alu, sprawdzasz ponownie na szybie czy prosty i gotowe. :)

Opublikowano

Wału/wała nie mam zdjętego. Znalazłem takie coś: Instrukcja Co to jest e-ring? I jak go potem założyć na nowy wał? A odnośnie wału z CDromu to wystarczy go wyjąć z silniczka w CDromie?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.