fam0wned5 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Opublikowano 28 Czerwca 2011 Najlepiej to smigło składane a tak pozatym to najlepsze jest propsaver
karol96 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Dobrze, a jak założę śmigło to jest możliwość że odwrotnie, czy wtedy wystarczy zamienić 2 kable silnika?
madrian Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Dobrze, a jak założę śmigło to jest możliwość że odwrotnie, czy wtedy wystarczy zamienić 2 kable silnika? Śmigło jest jednokierunkowe. "Ciągnie" tylko w jedną stronę. Napisami na śmigle montujesz zawsze "do przodu".
karol96 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 Dobrze, aparatura skalibrowana, działa. 1. Zakres regulacji obrotów silnika pomiędzy neutralnym wychyleniem drążka a skrajnym na górze. Czy tak jest prawidłowo? Na położenie drążka między neutralnym a skrajnym dolnym nic się nie dzieje. ESC nie regulowałem. 2. Pozostaje jeszcze jedna rzecz: na ekranie aparatury jest coś takiego: Zastanawia mnie, czemu pozioma prawa i pionowa lewa "kreska" ma te czarne "kuleczki" nie na środku linii. Coś takiego jest dopiero od czasu kalibracji aparatury
vowthyn Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 To są wskaźniki ustawienia trymerów. Zostały tak, bo aby wejść w menu serwisowe musiałeś przytrzymać właśnie prawy poziomy i lewy pionowy trymer. Powinieneś ustawić je z powrotem na środku, aby później mieć możliwość regulacji w obie strony w modelu.
karol96 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 A czy taki zasilacz można użyć do ładowarki? Zasilacz EDIT: I czy pakiet aparatury można przechowywać w aparaturze (podłączony do niej)?
vowthyn Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Zależy. Ja pakiet LiFe trzymam w aparaturze. Z NimH też raczej nic nie ryzykujesz. LiPola na pewno w aparaturze bym nie zostawiał ze względów bezpieczeństwa.
MoleHunter Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 T9x ma pamięć 8 modeli(8 odbiorników?), czy da się rozbinować odbiornik z aparaturką? Co się stanie gdy zbindowany odbiornik rozwalę na drobny mak? Z góry thx.
mkrawcz1 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Załadowany do aparatury "model" określa charakterystykę modelu - miksy, rewersy itp. Zbindowany odbiornik to po prostu połączenie nadajnik - model. Bindowanie jest zapamiętywane tylko w odbiorniku - w końcu transmisja jest tylko jednokierunkowa. Nie ma "wybindowywania" - po prostu bindujesz odbiornik z innym nadajnikiem.
karol96 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2011 A czy taki zasilacz można użyć do ładowarki? Zasilacz
Malker Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 Nie. Musi być 12v i więcej "A" jak masz słabszą ładowarkę i dużych pakietów nie ładujesz to taki 5A Ci wystarczy. Jak chcesz to możesz też zainwestować w 10A i będziesz miał już do innej ładowarki, mocniejszej. Poszukaj zasilaczy od np. konsoli Playstation 3 tam są dość mocne zasilacze.
MoleHunter Opublikowano 29 Czerwca 2011 Opublikowano 29 Czerwca 2011 EDIT A taki zasilacz może być?: Prim: 220-240V 50-60Hz Sec:12V 400mA. EDIT
karol96 Opublikowano 30 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2011 Hmmm.... A z tego co wiem (wiedziałem), to do tej ładowarki można użyć zasilacz 12-18 V najlepiej 5 A. I podobno nawet 1 A będzie działała, tylko nie będzie można ładować pakietów "pełną mocą", więc proces ten będzie się odbywał wolniej. I kwestia mocowania silnika: mam 3 opcje 1. Silnik przykręcam 3 śrubkami do trójkątnego kawałka laminatu, który jest 3 śrubkami przykręcony do łoża silnika (sklejka 3mm) 2. Silnik przykręcony do plastikowego łoża (które było dołączone do silnika) - Foto łoża plastikowego , natomiast plastikowe łoże silnika przykręcone 2 śrubkami do tego sklejkowego łoża (łoże plastikowe byłoby wewnątrz kadłuba). 3. Przykręcenie silnika w taki sposób: na "dole" (z tyłu) silnik ma przykręconą taką "stopę" (przykręconą na 2 śrubki takie jak w klamkach w drzwiach). Myślałem, aby ta stopa była przykręcona bezpośrednio do wręgi silnikowej (tej sklejkowej) na 3 śrubki, które są dołączone w zestawie. I ta opcja ma dwie wersje: albo ta "stopa" silnika, a dokładnie jej szersza część jest w kadłubie, a otwór we wrędze silnikowej na tyle duży aby węższa część mogła wyjść na zewnątrz, albo całość stopy na zewnątrz kadłuba.
karol96 Opublikowano 5 Lipca 2011 Autor Opublikowano 5 Lipca 2011 OK, półka pod serwa wykonana, silnik przymocowany. Mam jednak 4 problemy: 1. Wykonuję zawias do steru wysokości w postaci taśmy klejącej (tylko od góry). Jest jednak kłopot, bo w przypadku poruszania tym sterem taśma odkleja się od statecznika poziomego. Czy dobrym rozwiązaniem w tej sytuacji jest przyklejenie na CA taśmy do listewki na stateczniku poziomym? 2. Robiłem próbę silnika. Zauważyłem, że wał na swojej końcówce ma podczas obracania się odchylenia od osi obrotu ok. 1-2 mm. Czy taki stan jest wybaczalny? 3. Podczas mocowania śmigła zastanawiam się, które to przód, a które tył śmigła. Otrzymałem radę, żeby montować śmigło napisami do przodu. Jednak napisy są i z jednej, i z drugiej strony. Dodam, że z jednej (i tylko jednej!) strony śmigła przy otworze na wał silnika jest krótka kreska. Czy ona jest wyznacznikiem przodu/tyłu? 4. Orientacyjnie w którym miejscu w kadłubie powinien znajdować się pakiet? (Wiem, że dokładne położenie ustalę dopiero podczas wyważania modelu). EDIT: Co sądzicie o tym zasilaczu?? Zasilacz
vowthyn Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 1. Nie bardzo rozumiem - chcesz zrobić zawias z taśmy naklejając ją tylko na jedną płaszczyznę? To se ne da pane Havranek. Naklej z dołu i z góry uważając na symetrię i po kłopocie. Inaczej taśma zawsze będzie się odklejać, bo niby co miałoby ją przed tym powstrzymać. 2. Nie bardzo. Po założeniu śmigła będą z tego duże wibracje. Wygląda na to że masz krzywy wał. 3. Śmigło ma być skierowane wypukłą stroną w kierunku lotu (łatwo stwierdzić która strona jest bardziej wypukła bo jest to widoczne gołym okiem).
karol96 Opublikowano 6 Lipca 2011 Autor Opublikowano 6 Lipca 2011 A w jaki sposób mogę ten wał naprostować? Ewentualnie co innego mogę teraz zrobić? Fakt, wobracje przy silniku ustawionym na maksymalne obroty i z założonym śmigłem czuć... Chciałbym jak najszybciej to naprawić, bo w tej chwili zostało mi zrobić lotki w skrzydle (już wycięte), wkleić orczyk SK i okleić skrzydło taśmą pakową.
Capriman Opublikowano 6 Lipca 2011 Opublikowano 6 Lipca 2011 Zakładam że wał masz wyjęty. To możesz zrobić nowy z ośki z cd-romu i nigdy już wału nie zegniesz, albo wyprostować ten np kładąc na kawałek szyby, po namierzeniu wygięcia uderzasz młotkiem w wygięcie przez 2 miękkie blaszki np z miedzi lub alu, sprawdzasz ponownie na szybie czy prosty i gotowe.
karol96 Opublikowano 7 Lipca 2011 Autor Opublikowano 7 Lipca 2011 Wału/wała nie mam zdjętego. Znalazłem takie coś: Instrukcja Co to jest e-ring? I jak go potem założyć na nowy wał? A odnośnie wału z CDromu to wystarczy go wyjąć z silniczka w CDromie?
fam0wned5 Opublikowano 7 Lipca 2011 Opublikowano 7 Lipca 2011 To jest e-ring To to małe czarne na zdjęciu jak zdejmiesz to wał wyjdzie
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.