Leszek_K Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 :cry: Nie ma co ukrywac, pilot zawalil. Jako ze luzno krecace sie smiglo (Oxalys na elektryka zostal przerobiony bo mi sie YS63 skonczyl) jest doskonalym hamulcem, w ostatnim kawalku kwadratowej petli sprobowalem dodac troche gazu by model zbytnio nie zwalnial - i tyle. Wysokosci zabraklo, zbyt gwaltowne zaciagniecie SW, za pozno otwarty gaz, przepadniecie na duzej predkosci i pozamiatac. Szczesliwie nie w asfalt tylko w trawe to i silnik ocalal. Bateria tylko o polowe krotsza sie zrobila. Tak bylem "wzruszony" ze nawet zdjecia nie zrobilem.
darek.3333 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Wyrazy współczucia... ale jak to Utopia dziś w innym wątku napisał.... że bez kretów to hobby zbyt szybko by nam się znudziło. Na sześć moich modeli tylko jeden nie zaliczył kreta... bo jeszcze nie latał.
Leszek_K Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2011 Zgadza sie, gdybym sie tym zbytnio przejmowal, nigdy nie zbudowalbym latajacego modelu. Przestalem liczyc rozbitki po 10-tym czy cos w tym stylu.
Marcin Opublikowano 27 Stycznia 2011 Opublikowano 27 Stycznia 2011 Szczesliwie nie w asfalt tylko w trawe To Wy tam w Dubaju trawę macie?
Leszek_K Opublikowano 27 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 27 Stycznia 2011 A pewnie, troche kosztuje zeby ziemi nawiezc by trawa rosla a potem toto pielegnowac i podlewac, ale czego sie nie robi na pokaz :mrgreen: Niw widziales mojego filmiku z lotniska?
robas69 Opublikowano 12 Października 2011 Opublikowano 12 Października 2011 Oxalys na elektryka zostal przerobionyLeszek czy możesz napisać jaki miałeś silnik i akumulator? Masa, którą podałeś w wątku o swoich modelach - 2 500 g to masa do lotu?
Leszek_K Opublikowano 12 Października 2011 Autor Opublikowano 12 Października 2011 A prosze. Silnik http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4907 Bateria http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9341 Regulator http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=10015 Smiglo 12x8. 2500g z paliwem. W wersji elektrycznej bylo 2700g i nie zauwazylem specjalnej roznicy w lataniu ale tez CPLR to ja nie jestem. Teraz wszystko wmontowane w Rainbow 50. Na obrazkach wygladal niezle. Niestety porownania z Oxalysem nie wytrzymuje. I to nie o troche. Przepasc miedzy tymi dwoma jest. To i wisi po sufitem, moze sie Kolezanka Malzonka domysli i nastepnego Oxalysa w prezencie dostane. :roll:
robas69 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Dziękuję Ci bardzo. Czy nie wystarczyłby mu np. Pulso 2826/12 - odpowiednik takiego samego Axi ( http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p3433,pulso-x2826-12 ), teoretycznie również do modeli akrobacyjnych do 2500 g.
Leszek_K Opublikowano 13 Października 2011 Autor Opublikowano 13 Października 2011 Nie wiem czemu w opisie jest acrobat do 2500g a 3D do 1600g. Bez sensu. W kazdym razie jezeli chcesz krecic cos w rodzaju pelnego programu - ten silnik jest za chudy w uszach. Musi miec te 3500g statycznego ciagu. Pamietaj ze w locie ciag spada i to duzo, bo a predkoscia spada efektywny skok smigla.
robas69 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Dziękuję Ci bardzo. Choć szkoda bo właśnie taki silniczek (2826/12) mam w "magazynie". Leszek czy takie standardy mogą w nim pracować na wwszystkich płaszczyznach sterowych http://www.nastik.pl/hitec-hs485hb-deluxe-p-2788.html ?
Leszek_K Opublikowano 13 Października 2011 Autor Opublikowano 13 Października 2011 Spokojnie. Nie wiem czemu ludziska dostali malpiego rozumu na temat super mocnych serw. Czy wyobrazasz sobie pilota ktory bylby w stanie podniesc Extre 300 - pisze o czlowieku i samolocie w pelnym wymiarze? Bez cudow. Dobrze jest miec serwa szybkie, to zdecydowanie pomaga, ale jakiec 50kg cuda? Po co? Cos w rodzaju strzelania do komara z armaty. Matka Natura (czyli fizyka) i zdrowy rozsadek sie klaniaja.
robas69 Opublikowano 13 Października 2011 Opublikowano 13 Października 2011 Leszek, a dlaczego piszesz o 50 kg serwach? Te, które podałem mają niecałe 5 kg przy 4,8 V :wink:
Leszek_K Opublikowano 13 Października 2011 Autor Opublikowano 13 Października 2011 Przykladowo, tylko przykladowo. Jak pisalem - chcesz krecic akrobacje uzyj szybkich serw. Mocne byc nie musza. Mocniejsze serwo potrzebne jest do SK ale tez bez przesady. 3kgcm wystarczy.
robas69 Opublikowano 19 Października 2011 Opublikowano 19 Października 2011 Leszek, gdzie zmieściłeś swój akumulator 6S. Dziś oglądałem kadłub i między podłogą kabiny a górną powierzchnią skrzydła będzie można zmieścić serwa, ale elektrownię?
Leszek_K Opublikowano 20 Października 2011 Autor Opublikowano 20 Października 2011 Pomiedzy skrzydlem a firewall. Ciut tam musialem wyciac by akumulator wszedl ale niewiele. Na jednej sciance przyczepilem kontroler i nawet ciut luzu zostalo by kable wcisnac by na wietrze nie powiewaly. Akumulator wystawal z tej dziury troszke, tak ze 3mm ale to do przezycia.
robas69 Opublikowano 20 Października 2011 Opublikowano 20 Października 2011 Bardzo Ci dziękuję. Dziś sprawdzę jak wygląda to miejsce. Edit 22.10.2011 r. Leszek, mój akumulator z konektorami to 552 g /Dualsky 5S 4000 mAh/, a silinik /Pulso 4120/14/ + kołpak + śmigło i regulator to 411 g, czy gdybym zamocował akumulator we wnęce za maską silnika /tam gdzie montujemy golenie podwozia/ uda się go prawidłowo wyważyć. Pytam bo jeśli nie to muszę od razu lutować dodatkowe przewody do akumulatora.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.