Skocz do zawartości

Mój pierwszy ESA: FW 190


Rafał

Rekomendowane odpowiedzi

Głęboko ukryta, niewielka manufakura na górnym Śląsku rozpoczęła właśnie prace nad budową myśliwca FW 190 ESA... :-)

 

Witam i pozdrawiam, bo to chyba mój pierwszy post w tym dziale. Przeglądałem go od dłuższego czasu i kibicowałem wam mając nadzieję kiedyś dołączyć. Ciągle jestem początkującym modelarzem i pilotem, więc nie wiem, czy nie za szybko się przesiadam z trenera, ale brak czasu i chęć latania sprawiły, że postanowiłem poszukać modelu, który można szybko zbudować. Tak więc zamówiłem u Marka (napolskimniebie.pl) zestaw FW 190 ESA i zaczynam. Postaram się raportować postępy prac i liczę na ewentualną pomoc i rady, które pozwolą uniknąć niepotrzebnych błędów.

 

Pierwotnie planowałem zabrać się za prace dopiero w niedzielę, ale zestaw już od dwóch dni leżał w domu (ekspresowa wysyłka), więc w końcu nie wytrzymałem i musiałem chociaż troszkę podłubać.

 

Najpierw przymiarka:

Dołączona grafika

 

A później trochę pracy nożykiem tapicerskim i papierem ściernym:

Dołączona grafika

 

Po godzinie pracy wszystkie elementy mają zaokrąglone krawędzie i są przeszlifowane papierem. Nie wiem, czy nie zrobiłem zbyt oszczędnie zaokrągleń, zwłaszcza kadłuba.

Po szlifowaniu krawędzie są dość równe, ale powierzchnia materiału jest jakby postrzępiona. Planuje potraktować model żelazkiem, żeby uzyskać ładniejszą powierzchnię. Pytanie tylko, na jaką temperaturę nastawić żelazko? Mam jakieś ścinki, więc na nich będę najpierw próbował, ale może ktoś podpowie, to będzie szybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

No i mamy kolejnego zapaleńca, brawo :) !!!

 

Nie wiem, czy nie zrobiłem zbyt oszczędnie zaokrągleń, zwłaszcza kadłuba.