Skocz do zawartości

Zlecę przewinięcie 2 silniki


JarekF

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przewijałem kilka silników Turnigy, właśnie złotych i nie problem je przewinąć ale raczej problem z odwinięciem spalonego uzwojenia które jest sklejone jakąś żywicą. Koszty przesyłek to będzie ~jedna trzecia wartości nowego silnika :?

Opublikowano

Zawijać rękawy chłopaki i do dzieła: http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=36963

No właśnie sęk w tym, że te silniczki są w sumie tanie 10-15$ a przy przewijaniu troche roboty jest, do mojego zamówiłem drut 50mb z przesyłką 15PLN, kupiłem klej do poprawienia izolacji statora 14PLN, bedę musiał jeszcze jakiś lakier zakupić do nasączenia uzwojenia po przewinięciu.

Zabrałem się za to, w sumie żeby się spróbować, ostatnie co przewijałem to silnik od frani, i przedewszytkim dlatego że silniczek dostałem za friko od baxtera.

 

Odwinięcie uzwojenia? Po mojej pierwszej walce sądzę, że najpierw trzeba zdemontować cały stator z uzwojeniem z korpusa, i albo na gorąco odwijać, albo poprzecinać wiązki z jednego końca i w całości zdjąc cały koszyczek uzwojeń.

 

A tak zagadując z :ass: strony: Ile albo co oferujecie potencjalnemu wykonawcy za usługę przewinięcia silnika?

Opublikowano

Ja rozumiem, że "nie taki diabeł straszny jak go malują". Kiedyś przezwajałem silniczek szczotkowy od tylnej wycieraczki samochodowej i przerabiałem na 6V. Wyszło bardzo dobrze. Chodzi do dziś. Jednak bezszczotkowca nigdy nie robiłem. Po za tym jakby trzeba kupić drut (nie mam tutaj w Anglii), lakier i zabrać się po raz pierwszy to może zlecić komuś kto ma już doświadczenie i niezbędne materiały. Oczywiście jak nie będzie innej możliwości to sam sprubuję.

Opublikowano
Kijuik, jak sobie ze szczotkowym poradziłeś to tym bardziej i bezszczotkę ogarniesz. Jak będziesz miał problem z zakupem drutu to wystarczy znaleźć jakiś transformator tylko nie "sklejony" i rozwinąć uzwojenie, sprawdzić jakim drutem był nawijany, jak za cienki to dać kilka żył. Przewijając w taki sposób trudno będzie dobrać grubość drutu i ilość uzwojeń tak żeby silnik miał parametry fabryczne ale jak zrobisz to zgodnie ze schematem uzwojenia na pewno będzie działał :wink: Polecam zrobić to samemu, super jest coś naprawić :wink:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.