bzik4 Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Jak to z tymi wałami w silnikach spalinowych jest ? Czy wał wyważa się z korbowodem i tłokiem, czy tylko z korbowodem a może sam? Pytanie to nasunęło mi się po rozkręceniu radugi 7 która słynie z wibracji. Po wymontowaniu wału położyłem go na kieliszku :wink: i okazuje się że jest mocno "znieważony" w kierunku przeciwwagi - stąd moje pytanie :wink: Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Już sobie odpowiedziałeś. Po to jest przeciwciężar. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 ale jak założę korbowód z tłokiem to wtedy przeciwciężarem już nie jest bo wtedy mu tłok z korbowodem ciąży:) Uploaded with ImageShack.us Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 Czy przypadkiem rozważanie tego w układzie statycznym nie jest pozbawione sensu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 To nie chodzi tak wprost o wyważenie statyczne, tylko dynamiczne podczas pracy układu, a tam siły rozkładają się całkiem inaczej. Dochodzą siły tarcia, nacisku gazów itd. Żaden układ korbowo-tłokowy statycznie się nie wyważy. Weź na przykład układy wielotłokowe, choć tam występuje jeszcze bardziej złożony problem. tu tak pokrótce http://tuning.pl/_prezentacje_Wywazamy_uklad_korbowotlokowy-aid_186_.html http://krasnobrodzka-racing.com/index.php?id=21 http://bfurmanek.republika.pl/rasowanie_4.html http://passwordjdm.pl/printview.php?t=9458&start=0&sid=af2f3194b657aed4802d35b85ec5fac6 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzik4 Opublikowano 18 Lutego 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 RomanJ4, pierwszy i drugi link mówi tylko tyle że wyważa się wał z kołem zamachowym bez tłoków i korbowodów - jednocześnie wyrównując masy korbowodów i tłoków (co nie ma zastosowania w rozpatrywanym przez nas przypadku) Trzeci podany przez ciebie link to już coś bardziej praktycznego ale kłóci się z pierwszymi dwoma :roll: EDIT Powiem więcej, spróbuję policzyć co i jak w tej Radudze waży Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 18 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2011 A bo zabyłem dopisać, że wały 2 i więcej cylindrowe można wyważyć również statycznie bo masy przeciwległych przeciwwag, korbowodów i tłoków się równoważą (i dlatego mierzy się ich masy osobno-muszą być jednakowe), a korbowód jest jakby symetryczna integralną masa wirującą. Natomiast układ jednocylindrowy jest "masowo" niesymetryczny i należy go rozpatrywać jako zespół. Oczywiście dynamicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fischer8 Opublikowano 19 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2011 Temat wyważenia wałów w silnikach modelarskich jest szeroko opisany i poparty doświadczeniem tutaj: opis Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.