Skocz do zawartości

F2C + silnik elektryczny ?


Cinasonap

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich fanów "latania na sznurkach".

Parę lat temu zajmowałem się klasą F2C.

Niestety mój zespół rozpadł się, co uniemożliwiło start w mistrzostwach Polski.

Uwięzią zajmowałem się dość długo, zawsze chciałem użyć silnika elektrycznego, jednak dopiero niedawno weszły silniki bezszczotkowe co umożliwiło latanie przy użyciu prądu elektrycznego.

Obecny brak 2 osoby do zespołu, oraz chęć dokończenia wcześniej rozpoczętego modelu skłoniły mnie do "spróbowania" wykorzystania napędu elektrycznego w takim modelu.

Jest to projekt "albo się uda albo nie".

Jeżeli chodzi o dokończenie modelu to nie będzie problemu, wiele technik "lekkiego modelarstwa" udało mi się posiąść w odpowiednim stopniu.

Problem jednak leży w doborze napędu, nie miałem jeszcze poważniejszej styczności z napędami elektrycznymi.

Wymagania jakie stawiam:

maksymalna prędkość

masa silnika max ~100g

czas lotu dość krótki, około 1.5 2 min na jednym pakiecie.

Prosiłbym kolegów o pomoc w dobraniu odpowiednio lekkiego a zarazem umożliwiającego osiągnięcie maksymalnej prędkości lotu napędu.

Dla wielu może być to bezsensowne działanie, ale chcę spróbować, dużo nie stracę :), dużo mogę zyskać :)

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

http://www.go-cl.se/linedia.html

Dużo informacji na temat obrotów/śmigieł.

Silniki ważą około 130g, zbiornik to ~20g.

Dobranie podobnego osiągami silnika elektrycznego to trudna sprawa.

Spalinowe silniki wyczynowe dysponują naprawdę dużą mocą.

Dla mnie przekroczenie 110km/h już byłoby zadowalające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście kilka tematów niżej elektryczny model prędkościowy też jest według Ciebie bez sensu ?

Bez sensu jest chyba nabijanie posta w temacie, gdzie jasno jest postawiona sprawa próby ulotnienia takiego modelu pod innym napędem.

Co jest czystą zabawą.

Czy gdzieś jest powiedziane, że wprowadzam nową, innowacyjną klasę do kalendarza modelarskiego ?

Prosiłbym szanownych kolegów o pozostanie przy temacie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, jeśli tak to fajny projekt :)

Myślę że na osiągi modelu duży wpływ będzie miała waga zestawu silnik/pakiet/regulator jaki zdecydujesz się zastosować.

Silniki tego typu nie są nowością maja ponad 20 lat a ich moc (i tego jestem ciekaw będę kibicował tutaj) pozwoli na osiągnięcie przez taki model prędkości sporo większej ponad założoną przez Ciebie :)

 

Jaką zakładasz wagę modelu do lotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki dostępne w Polsce w "przystępnej" cenie z mojego punktu widzenia to jednak nowość. :)

Tak jak było powiedziane na początku model pusty ~130-140g.

Masa docelowa jest w tym momencie zagadką, ponieważ Trudno było mi znaleźć odpowiednio lekki, mały pakiet oraz silnik.

Mam nadzieję, że wyjściowo zmieszczę się w 350-360g.

Jeżeli chodzi o linki, to model ma latać na kevlarowych, nierozciągliwych linkach 0,3mm.

Co do ich długości, okaże się po pierwszym locie na co pozwoli napęd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężki.Poszukaj outrunnera,inrunner jest cięższy w tym przypadku o 30g.Zastosuj silnik od śmigłowca klasy 450 o kv 3600-4500 (np. http://www.rc-modele.pl/silnik-bezszczotkowy-powerhd-hd450a-p-2697.html?osCsid=ba3d08a0ef66d22c95574846466ed490 ),regulator 40A do tego śmigło 5X4,5 i przy tej wadze modelu 150 km/h masz na bank.Ograniczeniem będzie dobry akumulator,musi mieć wydatek min. 50A co przy pojemności ok 1300 daje 40C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm, IMO kv >2400 już nie będzie użyteczne "(chyba że damy pakiet 2s). Na uwięzi rozpędzenie modelu z małym śmigłem nie będzie proste. Czy inrunner czy outrunner - IMO bez różnicy. Przy kv >2400 i pakiecie 3s Motocalc pokazuje śmigła bliżej 4,1x4,1, a praktyka pokazuje, że właśnie śmigło 5 okolicach 5x4,5 będzie bardziej użyteczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

A jak z regulaminem który wymaga AFAIR międzylądowania i ponownego uruchomienia silnika?

Sorry, a co to jest AFAIR???

Cinasonap po pierwsze na pewno nie F2C - a co sam nie wiem....po prostu nie ma takiej kategorii.

Po drugie pomysł uważam za chybiony, szkoda pieniędzy - nie znajdziesz napędu elektrycznego o porównywalnej mocy w masie spaliny......więc po co??? Jeśli już toto poleci to będzie latało na przysłowiowych rzęsach....Zbuduj sobie prostego akrobata i na nim testuj napęd elektryczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.