Skocz do zawartości

Czy dobry kupiłem pakiet. Li-Poly


samyFC

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kupiłem pakiet: firma jakos BCG - niestety został zawiniety czesciowo izolacją i wlozony do modelu i nie mam jak przeczytac. Pojemnosc 4000mAh, 15C, max 20C, 11,1V czyli 3s. No i po sprawdzeniu miernikiem napiecia na pakiecie okazuje sie ze po uruchomieniu silnika 540 (model samochodu) napiecie spada z 12,4V (sprzedajacy widocznie naładowała do pełna) na 11,8 a jak dodam gwałtownie mocy to spada na 11,6 i to bylo na luzie czyli koła w powietrzu.

 

Pytanie. Tak ma byc czy pakiet troche lichy ?

Opublikowano

miało byc: nie 'naładowała' tylko naładował*

w storage? a niewiem, ja go dostalem z 5godzin temu i od niedawna jest w modelu. Narazie sobie pobedzie tak do jutra, a jutro mam zamiar dolozyc szeregowo 3 takie paluszki litowo jonowe z aku od laptopów czy czegos, i wtedy powinno mi to sie ładnie zgrywac, choc troche waga spora moze wyjsc, ale juz mniejsza.

Trzeba było doinwestowac i kupic taki nano-tech np 2650mAh? bo za ten dałem tylko 70zł.

Opublikowano

Do modeli samochodów są specjalne pakiety lipol w ochronnych pudełkach, tzw. hardcase pack.

O ile więc twój samochodzik nie jest przeznaczony do jazdy po dywanie, to kupiłeś zły pakiet.

Opublikowano

zawsze, gdy silnik w naszym modelu rusza, nastepuje spadek napiecia na aku. Gdy powoli zwiekszasz obroty, spadek ten dla zwyklego multimetra jest niezauwazalny wlasciwie, jesli zas gwaltownie ruszysz, bedzie tak jak opisales. Akumulatora, skoro ma ponad 12 V (znamionowo 11.1) nie musisz ladowac-jest naladowany. A i uwazaj-nie zostawiaj aku w modelu, nawet jesli odlaczysz jeden z przewodow. Lepiej wyjac i odlozyc w bezpieczne miejsce.

Opublikowano

lipo maja zdolnosc gromadzenia wiele energii, ale troche wymiekaja na gwaltowne obciazenia, jak doloze te innego rodzaju to beda wspolgrac jak ta lala czy cos;)

Opublikowano

ale ja nie o to pytam:), ja sie konsultuje, porady itp:) szukam najlepszych rozwiazan:) Pytalme sie czy chodzi dobrze li-po bo niewiem jak to dokladnie z nimi jest, nietestowalem kazdych i roznych firm i modeli:)

Opublikowano

lipo maja zdolnosc gromadzenia wiele energii, ale troche wymiekaja na gwaltowne obciazenia, jak doloze te innego rodzaju to beda wspolgrac jak ta lala czy cos;)

Tak ... Coś.

Może wybuchnąć lub się zapalić. :twisted:

 

Nie łączymy różnych typów ogniw. Ogniwa z laptopów nie są przewidziane konstrukcyjnie do takich obciążeń jakie występują przy napędach elektrycznych.

 

Pakiety modelarskie są wzmocnione i przystosowane do dużych obciążeń.

Twój pakiet może oddać prąd 80A. O ile twój silnik nie bierze więcej pod obciążeniem, to pakiet da radę.

 

Kwestia tylko jego wytrzymałości. Co innego model w powietrzu, co innego samochód narażony na wstrząsy.

Opublikowano

ok. dzieki, ja musze i tak po swojemu wszystko, a są jakies fajne lekkie pakiety, co dają wystarczajaco mocny prąd, czyli na pracujacym silniku 540 na luzie spadłoby mi jedynie powiedzmy z 12.4v na 12.3v ?. Dzieki za rade by wyjac pakiet na noc heh.

Opublikowano

ja musze i tak po swojemu wszystko

Ok, to rób po swojemu i przestań zawracać nam gitarę. Po co pytasz, skoro i tak wiesz lepiej?

Oczywiście wiesz też z pewnością, że ten silnik przeznaczony jest nominalnie pod 7,2V i ekspresowo zjarasz mu szczotki?

Opublikowano

nie, 2 lata temu jezdzilem na silniku 180 modelem w skali 1:18 ktory mial metalowe nadwozie Ford Crown, fabryczne napiecie tego silnika to 7,2volta - oczywiscie malo mnie interesowala jazda na standardowych parametrach bo zero dla mnie z tego zabawy i na pierwszy rzut poszlo swiekszenie o jeden cel, czyli napiecie juz 11.1v, nastepnie zostal zrobiony dopalacz (na przekazniku, opisywalem na tym forum) bezposrednio do obwodu silnika, czyli wyszlo z tego cos takiego jak dobre 4cele, czyli silnik dostawal na dopalaczu dwukrotne przekroczenie napiecia, zabawa byla taka jaką moglem sobie tylko wymazyc - model startowal jak rakieta, a po dopalaczu kolejna rakieta, az go wyrywalo, ostatecznie skonczylo sie tak ze pewnego dnia było 30st, ja chcialem wkoncu przekonac sie gdzie istnieje granica i wszystkie aku zostaly naladowane do pełna, jazda tez byla do ostatniej granicy, po kazdym zakrecie nastepowało max i.. pekla blaszka w silniku na ktorej sie szczotka trzyma. Kupilem kolejny ten sam silnik, zalozylem, tym razem go wypolerowalem zeby jeszcze lepsze miał chłodzenie, do tego radiatorek (wszystko przykrecone do aluminowej podłogi), ostatnio serwo HS-45HB cos przeskakuje jak skrecam, mozna powiedziec ze jest na takiej emeryturze.

Opublikowano

zeby przekazac wielu cennych informacji dla cywilizacji

To lepiej nie przedstawiaj, bo jeszcze ktos zrobi baterię Li-pol-Li-fe, bo stwierzi, że ma za słaby silnik, i będzie miał takie oczy :shock: jak zobaczy efekty w powietrzu, albo gdzieś w domu.
Opublikowano

no wlasnie, ktos sie naczyta, pozniej po swojemu cos tam podlaczy i po godzinie wyjdzie z tego dym, temat powinien byc dla tych co maja doswiadczenie w zagadnieniu mechaniczno fizyczno elektrotechnicznym z odpowiednią zdolnoscią do tych spraw, wobraznią co do bezpieczenstwa i efektów swoich zamierzen

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.