Skocz do zawartości

Katana


lukabu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od katastrofy modelu minęło już trochę czsu, postanowiłem jednak pokazać zdjęcia bo wszyscy którzy je dotąd oglądali twierdzą, że mocno to wygląda.

Rozpiętość 1800mm, waga7,5kg, silnik przeróbka 50cc mini quad.

Model kupiłem na Allegro, okazał się zbyt slaby.

Był początek czerwiec, pogoda doskonała do latania. Model drugi raz na lotnisku, zaczynałem się z nim zapoznawać w powietrzu. Zachowanie modelu super, lądował praktycznie sam, beczki, pętle, plecy, wszystko super, dopiero wywrót na pełnych obrotach silnika skończył się w glebie. Przy wyjściu z figury na około 100m odmeldowała się prawa wysokość. Reszta potoczyła się błyskawicznie, silnik cały wbił sie w ziemie. Do domu przywiozłem go w worku.

Jest to mój pierwszy temat więc z góry przepraszam jeżeli zdjęcia nie wyjdą (cały czas się uczę)

http://img130.imageshack.us/i/dsc00053km.jpg/

http://img35.imageshack.us/i/dsc00376tz.jpg/

http://img5.imageshack.us/i/dsc00377jx.jpg/

http://img153.imageshack.us/i/dsc00378iz.jpg/

http://img291.imageshack.us/i/dsc00379x.jpg/

http://img580.imageshack.us/i/dsc00380bz.jpg/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Całkowicie się z Tobą zgadzam Darku. Nauczony wcześniejszym doświadczeniem z naszej łąki, kiedy to Discus z napędem elektrycznym wbił się w szybę antywłamaniową jedynego domu w okolicy oddalonego o jakieś 500m od startu szybkimi i ciężkimi modelami latamy tylko na lotnisku. Od tamtej pory płacę również ubezpieczenie.

Co do strat to ocalało tylko węglowe podwozie i o dziwo elektronika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda konstrukcja ma swoją prędkość Vne oraz maksymalne współczynniki przeciążeń. Im większy model tym bardziej zbliża się do normalnego samolotu. A w akrobacie tylko do prędkości tzw brutalnego sterowania można używać maksymalne wychylenia sterów. A prędkość ta jest o wiele niższa od maksymalnej. Szkoda modelu - ale w gruncie rzeczy dobrze , że się nikomu nic nie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już wiem, że nie ten silnik, nie ta waga i wiele jeszcze innych nie...hehe o jedną glebę za późno.

Nigdy wcześniej nie czytałem tego forum, ani nie rozmawiałem z kimś kto już latał czymś podobnym.

Jak to mówią "Polak mądry po szkodzie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz już wiem, że nie ten silnik, nie ta waga i wiele jeszcze innych nie...hehe o jedną glebę za późno.

Nigdy wcześniej nie czytałem tego forum, ani nie rozmawiałem z kimś kto już latał czymś podobnym.

Jak to mówią "Polak mądry po szkodzie"

Nie przejmuj się. Ja też zawitałem na to forum po rozwaleniu akrobata 1,6m z silnikiem 15ccm czterotaktem ( jako pierwszy model do nauki też z allegro). :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jak znajdę zdjęcia swojego Jak'a-54 to wrzucę do wglądu, abyś nie czuł się osamotniony.. Mój Jak (1820mm rozp silnik 4-takt ASP220, waga około 4,5 do 5kg, konstrukcja laminat - wytwórca CMPro) wyglądał po pierwszym locie dokaldnie jak Twój model.. U mnie okazało się, że konstrukcja kadłuba była zbyt wiotka i na skutek szybkiej beczki - nastąpilo skręcenie kadłuba a w efekcie tego kabinka pierwsza uciekła i w ślad za nią półka z pakietem odbiornika.. łatwo było przewidzieć dalszy lot..

- Na pełnej mocy model wmeldował się w glebę kilka metrów od lotniskowej benzynowni.. Szczęście w nieszczęściu..

Takie modele to dość poważne latające bomby.. Trzeba bardzo uważać i dobierać pewne konstrukcje a nie jak ja w przypadku produktu z CMPro.. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.