alojzy_bombel Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 No to tak EASY GLIDER vs ELEKTRO JUNIOR S jako baza do powrotu do modelarstwa RC. Oba modele jak, poczytałem są OK i powinienem sobie z nimi dać radę, jednak czy któryś z nich jest szczególnie "lepszy"? Dodam, że po ponownej nauce latania, chciał bym powalczyć z FPV i również pod tym kontem wybierałem model (modele ze śmigłem pchającym, nigdy mi nie pasowały), no ale początek to latanie koło głowy, aż znów będę czuł to. Dodatkowo w natłoku mechanizmów i serw dostępnych teraz na rynku, prosił bym o doradzenie osprzętu potrzebnego do złożenia gotowego modelu RTF, przy założeniu, że nadajnik i odbiornik nabyłem okazyjnie od znajomego (Turning 9x+frsky). Z góry dziękuje za wszelkie uwagi i pomoc.
Cimek Opublikowano 3 Marca 2011 Opublikowano 3 Marca 2011 A może tak starego Radiana? Widzialem i latałem tym modelem i moim zdaniem do fpv, idealny
Adam_Max Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 http://www.auta-rc.pl/radian-plug-play-electric-p-222.html Czym dłużej będziesz się decydował, to będzie Ci w temacie przybywało nowych propozycji, tak że lepiej zostać przy pierwotnych założeniach.
alojzy_bombel Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Opublikowano 4 Marca 2011 Ale to normalne Dodatkowo ja jestem zdecydowany na te 2 konkretne modele, po prostu chciałem zasięgnąć opinii o nich konkretnie oraz o tym, jaki sprzęt, silnik, serwa i regulator trzeba kupić, aby to wszystko nie spaliło się po 15 minutach i miało odpowiednią moc, "na przyszłość" do FPV, przy założeniu że nie chcę oszczędzać, lubię jakość. Choć ten radian też ładnie wygląda , ale czy za 560 zł ARF może być odpowiedniej jakości?
Adam_Max Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Jak będziesz brał EG to zainstaluj silnik 35-36/1100Kv (np. ten ) lub jakiś Turnigy, będziesz miał nadwyżkę mocy, do tego regulator 40A. Serwa standardowo daje się hs-55 na lotki, oraz HS-81 na SW i SK. Ale z tego co słyszałem to czasami serwo na SW dostaje w kość przy lądowaniu i padają tryby, dlatego niektórzy dają na SW mocniejsze serwa na metalowych trybach np. HS-82MG. Edycja: Jeżeli nie chcesz oszczędzać to możesz również zastosować napęd dedykowany od Multipleksa - "Power drive EasyGlider PRO 3S-TUNING". Zestaw zawiera silnik himax, regulator oraz składane śmigło.
wojcio69 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Witam Latałem EG i Juniorem. Tak jak pisałem wcześniej do FPV wydaje mi się lepszy EG. Wyposażenie do jednego i drugiego takie samo przy czym do Junior'a nie trzeba silnika i kołpaka - nie pamiętam czy było śmigło. Silnik Turnigy 3630 1100kV lub 1400kV lub podobny o ciągu 1000 - 1400g http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=18 http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=19 http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=151 Serwa 4x Tower Pro SG 91R wzupełności wystarczą - z takimi latałem http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5651 Regulator 40A z BEC 2A http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=8 Karta do programowania regulatora http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=38 Łopatki śmigła składanego 10x6 http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2526,lopatki-10x6-cam-prop-graupner Pakiet zasilający 3S 1800mAh 11,1V http://www.rc-electrotown.pl/index.php?products=product&prod_id=453 Kołpak dobrać do średnicy obciętego nosa w EG http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6249 Filmy z oblotów - w moim podpisie.
alojzy_bombel Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Opublikowano 4 Marca 2011 Ok, dziękuję bardzo, tylko jedno dodatkowe pytanie, czy silnik o ciągu do 1400g nie będzie jednak za słaby, bo po zamontowaniu aparatury fpv, jednak waga wzrośnie, chyba ponad 1400g.
Maciek22 Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Silnik o ciągu 1400 g na pewno nie będzie za słaby.Spokojnie uciągnie samolot o masie 2kg Silnik proponował bym ten http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=7075 tu jest temat o Easy Glider pro fpv http://rc-fpv.pl/viewtopic.php?t=402
Adam_Max Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Wejdź sobie na forum http://rc-cam.pl i w wyszukiwarce wpisz Easy Glider (szukając w tematach). Stosują ludzie takie silniki jak ja podałem, oraz te słabsze, które podawali koledzy. Rożnica będzie taka że będziesz się musiał na określoną wysokość dłużej wspinać. Czasem spotykam w okolicy takiego modelarza który lata FPV na EG i wiem że po dodaniu wyposażenia zmieniał silnik na mocniejszy. Miał silnik turbo jet 3530/14, teraz ma ray taki jak podałem. ja osobiście będę zakładał 35-30 do swojego, ale FPV nie zamierzam latać. Jeżeli kupisz ten mniejszy to najwyżej zmienisz jak będzie Ci za słaby i wykorzystasz go do innego modelu. P.S. Turbo jet ma chyba jeszcze otwory o innym rozstawie więc trzeba wiercić.
alojzy_bombel Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Opublikowano 4 Marca 2011 Ales klar Dziękuję za pomoc, wszystko już jasne (w miarę) i zamówione.
Lech Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Dodam od siebie , a latam EG pro z zestawem FPV na takim silniku jaki podał Adam Max. Mimo różnych opinii ja jestem zadowolony.
alojzy_bombel Opublikowano 4 Marca 2011 Autor Opublikowano 4 Marca 2011 A co sądzicie o tym silniczku: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p4038,silnik-2814-16-i-regulator-dl-40a-pulso bo za granicą całkiem pochlebnie i nim piszą.
Lech Opublikowano 4 Marca 2011 Opublikowano 4 Marca 2011 Może lepiej tu http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_357_364&products_id=4423
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.