Skocz do zawartości

Początkowy zestaw FPV


Snapcase

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jestem początkujący jeżeli chodzi o FPV, mam raczej nikłą wiedzę na ten temat, a wszystko co czytam sieje tylko większy mętlik w mojej głowie. Mam sporo pytań dotyczących waszego hobby i cieszę się, że trafiłem na to forum. Z tej racji, iż jest ich dużo postanowiłem je zebrać do jednego tematu, a nie zakładać kolejnych paręnaście. Mam nadzieję, że wybaczycie mi poziom mojej wiedzy technicznej. :)

 

 

Ale na początek napiszę do czego będzie służyło FPV:

- Loty na odległość 1500m max (póki co i tak jestem ograniczony aparaturą - ale nie chce potem znowu zmieniać sprzętu FPV)

- Głównie obserwacja ziemi z wysokości ~50m (obserwacja która ma być w miarę dokładna więc zależy mi na jakości, plusem byłby obiektyw szerokokątny)

- Loty w różnych warunkach atmosferycznych

- Samolot ma dosyć dużą moc, powierzchnie nośną, więc nie zależy mi tak bardzo na miniaturyzacji wszystkich podzespołów

- Fundusze - 1500zł, ale jeżeli będzie trzeba coś dozbieram.

- Kamera powinna obracać się przynajmniej w jednej płaszczyźnie (niekoniecznie na zasadzie head trackera - wystarczy obsługa aparaturą, mam 4 wolne kanały i serwa w razie czego)

 

A teraz parę pytań :) (na niektóre sam sobie odpowiadam, ale chcę po prostu być pewien tej odpowiedzi)

 

 

1. Żeby wszystko funkcjonowało będę potrzebował: ????

a)Tx/Rx AV

c)Anteny Tx/Rx AV

d)Kamerę

e)Urządzenie przechwytujące AV (monitor/gogle/itp)

d)Platformę (samolot/śmigłowiec/itp)

e)Baterie (Tx/Rx/Kamera/Gogle)

f)Oczywiście Tx/Rx modelu ;)

g)Ewentualne dodatki - OSD/PAN-TILT/HeadTracker/Urządzenie do nagrywania/Stacja naziemna/Diversity/itd.

 

 

2. Posiadam samolot spalinowy - Typowy trener z silnikiem 7.5ccm, rozpiętość 1.6m, 2.5kg, bardzo stabilny w locie, przy dobrej pogodzie sam leci :) Przewoził juz ładunek o wadze prawie 1kg i nie zrobiło to na nim większego wrażenia.

Fotka: http://img819.imageshack.us/img819/9938/dsc06863ll.jpg