Nebeb Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Witam Posiadam model samolotu RC który się nazywa Fliper jest konstrukcji balsowej i po ostatnim "krecie" zabrałem się do roboty i zacząłem naprawiać dziób. Po sklejeniu wszystkiego zamontowaniu silnika i tak dalej, włączyłem silnik i zacząłem kołować a tu niespodzianka samolot sam skręca w lewo okazało się że dziób lekko odchyla się w lewo i prawdopodobnie dlatego samolot sam skręca. Samolot ma 3 serwa: lotki, obroty silnika oraz wysokość, ale ster kierunku jest tylko bez serwa czyli przymocowany na "stałe" i tu nasuwa się pytanie: czy jeżeli ster kierunku odchylę w prawo i tak go zamocuje na stałe samolot będzie leciał na wprost ???
Piotrek9932 Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 A zrobiłeś w modelu skłon i wykłon silnika? Tj, patrząc od tyłu modelu silnik powinien być odchylony troszeczkę w prawo i do dołu.
Nebeb Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Opublikowano 10 Marca 2011 A zrobiłeś w modelu skłon i wykłon silnika? Tj, patrząc od tyłu modelu silnik powinien być odchylony troszeczkę w prawo i do dołu. Tzn. ja mam silnik mig 480 szczotkowy a nie bez szczotkowy i trudno o takie manewry on jest przykręcony 2 śrubkami do wręgi więc musiałbym "przestawić" wręgę a jest ona przyklejona żywicą z utwardzaczem i wzmocnione szkłem więc trudno było by ją "przestawić" Są inne sposoby ??
TOMEK.CEKALA Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Można jeszcze podłożyć podkładkę między silnikiem a wręgą na jednej śrubie.
miqul Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 albo wyciąć oring ze sklejki (np. 2mm) i go szlifnąć pod katem i przykleić odpowiednio do wręgi między nią a silnikiem. Przed przyklejeniem sprawdź czy kąt jest odpowiedni robiąc oblot. Tak ja bym to zrobił. :wink:
Nebeb Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Opublikowano 10 Marca 2011 albo wyciąć oring ze sklejki (np. 2mm) i go szlifnąć pod katem i przykleić odpowiednio do wręgi między nią a silnikiem. Przed przyklejeniem sprawdź czy kąt jest odpowiedni robiąc oblot. Tak ja bym to zrobił. :wink: Co oznacza oring ?? i w jaki sposób mam ten oring oszlifować na grubość czy jak ??
TOMEK.CEKALA Opublikowano 10 Marca 2011 Opublikowano 10 Marca 2011 Jest to podkładka o średnicy silnika tyle że ze sklejki,szlifuj ją z grubości tak żeby jedna strona miała nadal 2mm a druga np:0,1mm.
Nebeb Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Opublikowano 10 Marca 2011 Jest to podkładka o średnicy silnika tyle że ze sklejki,szlifuj ją z grubości tak żeby jedna strona miała nadal 2mm a druga np:0,1mm.Aha jak zrobię to będe pisał czy jest ok.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.