Nebeb Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Witam Posiadam model samolotu RC który się nazywa Fliper jest konstrukcji balsowej i po ostatnim "krecie" zabrałem się do roboty i zacząłem naprawiać dziób. Po sklejeniu wszystkiego zamontowaniu silnika i tak dalej, włączyłem silnik i zacząłem kołować a tu niespodzianka samolot sam skręca w lewo okazało się że dziób lekko odchyla się w lewo i prawdopodobnie dlatego samolot sam skręca. Samolot ma 3 serwa: lotki, obroty silnika oraz wysokość, ale ster kierunku jest tylko bez serwa czyli przymocowany na "stałe" i tu nasuwa się pytanie: czy jeżeli ster kierunku odchylę w prawo i tak go zamocuje na stałe samolot będzie leciał na wprost ??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek9932 Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 A zrobiłeś w modelu skłon i wykłon silnika? Tj, patrząc od tyłu modelu silnik powinien być odchylony troszeczkę w prawo i do dołu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nebeb Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 A zrobiłeś w modelu skłon i wykłon silnika? Tj, patrząc od tyłu modelu silnik powinien być odchylony troszeczkę w prawo i do dołu. Tzn. ja mam silnik mig 480 szczotkowy a nie bez szczotkowy i trudno o takie manewry on jest przykręcony 2 śrubkami do wręgi więc musiałbym "przestawić" wręgę a jest ona przyklejona żywicą z utwardzaczem i wzmocnione szkłem więc trudno było by ją "przestawić" Są inne sposoby ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Można jeszcze podłożyć podkładkę między silnikiem a wręgą na jednej śrubie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miqul Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 albo wyciąć oring ze sklejki (np. 2mm) i go szlifnąć pod katem i przykleić odpowiednio do wręgi między nią a silnikiem. Przed przyklejeniem sprawdź czy kąt jest odpowiedni robiąc oblot. Tak ja bym to zrobił. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nebeb Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 albo wyciąć oring ze sklejki (np. 2mm) i go szlifnąć pod katem i przykleić odpowiednio do wręgi między nią a silnikiem. Przed przyklejeniem sprawdź czy kąt jest odpowiedni robiąc oblot. Tak ja bym to zrobił. :wink: Co oznacza oring ?? i w jaki sposób mam ten oring oszlifować na grubość czy jak ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TOMEK.CEKALA Opublikowano 10 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Jest to podkładka o średnicy silnika tyle że ze sklejki,szlifuj ją z grubości tak żeby jedna strona miała nadal 2mm a druga np:0,1mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nebeb Opublikowano 10 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2011 Jest to podkładka o średnicy silnika tyle że ze sklejki,szlifuj ją z grubości tak żeby jedna strona miała nadal 2mm a druga np:0,1mm.Aha jak zrobię to będe pisał czy jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.