Nebeb Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Witam Posiadam model samolotu RC który się nazywa Fliper jest konstrukcji balsowej i po ostatnim "krecie" zabrałem się do roboty i zacząłem naprawiać dziób. Po sklejeniu wszystkiego zamontowaniu silnika i tak dalej, włączyłem silnik i zacząłem kołować a tu niespodzianka samolot sam skręca w lewo okazało się że dziób lekko odchyla się w lewo i prawdopodobnie dlatego samolot sam skręca. Samolot ma 3 serwa: lotki, obroty silnika oraz wysokość, ale ster kierunku jest tylko bez serwa czyli przymocowany na "stałe" i tu nasuwa się pytanie: czy jeżeli ster kierunku odchylę w prawo i tak go zamocuje na stałe samolot będzie leciał na wprost ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piotrek9932 Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 A zrobiłeś w modelu skłon i wykłon silnika? Tj, patrząc od tyłu modelu silnik powinien być odchylony troszeczkę w prawo i do dołu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nebeb Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 A zrobiłeś w modelu skłon i wykłon silnika? Tj, patrząc od tyłu modelu silnik powinien być odchylony troszeczkę w prawo i do dołu. Tzn. ja mam silnik mig 480 szczotkowy a nie bez szczotkowy i trudno o takie manewry on jest przykręcony 2 śrubkami do wręgi więc musiałbym "przestawić" wręgę a jest ona przyklejona żywicą z utwardzaczem i wzmocnione szkłem więc trudno było by ją "przestawić" Są inne sposoby ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMEK.CEKALA Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Można jeszcze podłożyć podkładkę między silnikiem a wręgą na jednej śrubie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miqul Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 albo wyciąć oring ze sklejki (np. 2mm) i go szlifnąć pod katem i przykleić odpowiednio do wręgi między nią a silnikiem. Przed przyklejeniem sprawdź czy kąt jest odpowiedni robiąc oblot. Tak ja bym to zrobił. :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nebeb Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 albo wyciąć oring ze sklejki (np. 2mm) i go szlifnąć pod katem i przykleić odpowiednio do wręgi między nią a silnikiem. Przed przyklejeniem sprawdź czy kąt jest odpowiedni robiąc oblot. Tak ja bym to zrobił. :wink: Co oznacza oring ?? i w jaki sposób mam ten oring oszlifować na grubość czy jak ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TOMEK.CEKALA Posted March 10, 2011 Share Posted March 10, 2011 Jest to podkładka o średnicy silnika tyle że ze sklejki,szlifuj ją z grubości tak żeby jedna strona miała nadal 2mm a druga np:0,1mm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nebeb Posted March 10, 2011 Author Share Posted March 10, 2011 Jest to podkładka o średnicy silnika tyle że ze sklejki,szlifuj ją z grubości tak żeby jedna strona miała nadal 2mm a druga np:0,1mm.Aha jak zrobię to będe pisał czy jest ok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.