Jump to content

EXTRA 330L-380 - Chiński zestaw ARF


cobra

Recommended Posts

Oblatałem dziś Extrę ;D. Nie obyło się co prawda bez pewnych komplikacji, ale na szczęście bez większych strat. Model lata, jak nazwa na to wskazuje. Idzie po prostu jak po szynach. W tej chwili jest w niej za słaby silnik (taki sam, jak w ESA 295 g do lotu), ale da się latać, a nawet kręcić podstawową akrobację. Ciąg pewnie koło 500 g na śmigle 9x5. Na pewno dalsze loty będą na mocniejszym silniku. Jedyną stratą jest połamana zębatka serwa na kierunku, za sprawą kółka ogonowego. Latałem po prostu bez kierunku. Masa do lotu wyszła 635 g, a więc o 100 g więcej, niż producent pisze na pudełku :roll: . W sumie polatałem bardzo krótko, bo bardzo natarczywe były komary i co gorzsza bardzo rozpraszający paralotniarze.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Polatałem trochę Extrą przedwczoraj na Pałacowej i wczoraj na Celulozy.

extra04.jpg

extra02.jpg

extra01.jpg

extra03.jpg

Jak na razie mankamentem (poza niedoborem mocy) jest mardzo miękki drut podwozia - prostowanie prawie po każdym lądowaniu.

Link to comment
Share on other sites

Cobra - model wywarl na mnie bardzo pozytywne wrazenie. Pochwal sie gdzie mozna taki kupic i ile kosztuje. Zlapalem ostatnio ochote na akrobata, ale musi byc ARTF, bo nie mam czasu na sklejanie.

 

Ta Extra by mi pasowala idealnie, a moze producent ma jeszzce inne male akrobaty w ofercie.

Rozwarzam tez kupno Extry firmy Dynam, ale to takie male OT.

Link to comment
Share on other sites

Model trafił do mnie jako przywieziony indywidualnie z Chin (kolega z Pałacowej).

Były do sprzedania dwa modele. Nie wiem, kto kupił drugi egzemplarz.

Tu masz podobny model, ten też jest trochę podobny. Tyle, że oba z wyposażeniem, a więc cena trochę nie taka.

O wiele tańsze są w sprawdzonym sklepie: np ten lub ten . Nie wykluczone, że cięte tym samym laserem, co moja Extra.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Po kilku miesiącach odbudowałem wreszcie model i wczoraj na Celulozy nastąpił "oblot poremontowy" Extry. Model dostał nowe: firewall, mocowanie silnika, silnik.

extra_s.jpg

 

Zapobiegliwie, na samym początku wykonałem odlew gipsowy owiewki silnika. Oryginalna rozpadła się na 1000 drobnych części.

Pierwsza owiewka z butelki PET wyszła prawie dobrze, ale to jeszcze nie to. Następna będzie lepsza i zakryje bebechy.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.