cobra Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Stałem się posiadaczem (mam nadzieję, że szczęśliwym) chińskiego zestawu ARF Extra 330L-380. Słyszałem nieco o delikatności chińskich zestawów, ale zaryzykuję, biorąc pod uwagę również cenę zestawu. W jego skład wchodzą wszystkie oklejone elementy płatowca, przezroczysta kabina, plastikowa owiewka silnika i galanteria. Mocowanie silnika alternatywne – kwadratowy patyk, lub sklejkowe łoże. Więcej zdjęć: http://strony.aster.pl/cobra/modele/extra/ Są dwa wykonania tego modelu – z jednoczęściowym i dzielonym płatem (miałem wybór). Wybrałem dzielony płat z nieco większymi lotkami, przy zachowaniu tej samej powierzchni płata. Nie podoba mi się zawarte w zestawie druciane podwozie, o wiele lepiej wygląda węglowe, lub duralowe. Poza tym powinny być koła z owiewkami. Podstawowe dane: rozpiętość 920 długość 835 powierzchnia nośna płata 16,63 dm2 przewidywana waga 520 g przewidywane obciążenie powierzchni 31 g/dm2 Zwarzyłem to, co w pudełku: płaty + lotki 135 g kadłub + kabina + maska silnika 146 g kalpki, zaślepki, galanteria 12 g usterzenie pionowe i poziome 31 g W sumie zestaw waży około 325 g. Szukając na temat tego zestawu czegoś w sieci, nie znalazłem niestety żadnych relacji z budowy. Wiem natomiast, że w pudełku powinna być jakaś instrukcja, której ja nie mam. Model trafił do mnie jako przywieziony indywidualnie z Chin (kolega z Pałacowej). Nie planuję raczej jego szybkiego wykończenia, bo na razie mam czym latać. Jednakże do tej ostatniej deklaracji podchodziłbym z rezerwą - nie wiem, czy wytrzymam. Czy ktoś z Kolegów zetknął się z tym zestawem i może go ulotnił? Proszę o "ujawnienie" się osoby, która kupiła na Pałacowej drugi zestaw Extry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reptyl Posted July 30, 2007 Share Posted July 30, 2007 Proszę o "ujawnienie" się osoby, która kupiła na Pałacowej drugi zestaw Extry. Ta osoba się nie ujawni z dwóch powodów: 1. Nie jest aktywna na forach. 2. Chyba jeszcze nie kupił tej drugiej Extry (w sobotę przy Pałacowej nie mógł się pojawić). Pozdro. Michał Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kostek Posted July 31, 2007 Share Posted July 31, 2007 Mam Capa 232 ,jest bardzo podobny do Twojej Ekstry.Widać ze ten sam laser go wycinał.Kupiony u Nastika , tez bez instrukcji.Modele z tej fabryki chyba tak mają. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobra Posted July 31, 2007 Author Share Posted July 31, 2007 Czy już ulotniony? Jak masz rozwiązany ster wysokości? Umnie oddzielne dwie połówki i nie bardzo jest miejsce na ich łącznik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kostek Posted August 1, 2007 Share Posted August 1, 2007 Łącznik z drutu.Mieści sie bez problemów.Ulotniony ,rozbity i naprawiony. Lata świetnie , prowokuje to do wygłupów.Efekty tego - poprzednie zdanie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobra Posted August 15, 2007 Author Share Posted August 15, 2007 Model już prawie gotowy. Jak przyklejacie owiewkę kabiny do kadłuba? Myślałem o wąskim paseczku cienkiej taśmy dwustronnej wokół całej kabiny i potem zamaskować to z wierzchu odpowiednią kolorystycznie taśma klejącą. Będzie dobrze? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Way Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Taśma dwustronna nie bardzo bo raz że z czasem się zabrudzi i będzie słabiej trzymać. Daj fotkę tej kabinki to sie coś wmyśli. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemique Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Ja w cessnie mam wlasnie na czarna tasme dwustronna, plus pare srubek tak dla szpanu Jest cud miod i orzeszki! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Pawciu ,to nie ty kiedyś pisałeś (czepiałeś się ) polskiej pisowni. ??? :mrgreen: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Way Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Teraz Tomku mu dowaliłeś :devil: :devil: :devil: Link to comment Share on other sites More sharing options...
alchemique Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Pawciu ,to nie ty kiedyś pisałeś (czepiałeś się ) polskiej pisowni. ??? :mrgreen: Czepialem sie ortografii ale nigdy pisowni... Jakbym napisal cot,mjot i oszerzki to moze by mi Pan dowalil ale jak na razie nie czuje sie dowalony.. :> Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tomek Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Luzik ;D Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobra Posted August 16, 2007 Author Share Posted August 16, 2007 Oto fotki kabiny: A może na malutkie wkręty? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stosiek Posted August 16, 2007 Share Posted August 16, 2007 Mam Capa 232 ,jest bardzo podobny do Twojej Ekstry.Widać ze ten sam laser go wycinał.Kupiony u Nastika , tez bez instrukcji.Modele z tej fabryki chyba tak mają. Kaziu, a na załączonego do zestawu CD-ROM-a to chyba nie zajrzałeś. Oni oszczędzają papier i do połowy modeli dają instrukcję na CD. Jeżeli u siebie nie znalazłeś (ale wydaje mi się że była w pudełku) to wiesz gdzie pytać . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jacek Gabrysiewicz Posted August 17, 2007 Share Posted August 17, 2007 Witam ! Cobra !!! poszukaj CA ale taki co by ci pasowal i niezabardzo brudzil kabinki potem oklej cienkimi paskami kabinke i bedzie super Sam tez kleje kabinki i maskuje tasmami pakowymi a jak sie tasma odklei to mozna umyc klej i ponownie zamaskowac klejenie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzysiek Hanuszkiewicz Posted August 26, 2007 Share Posted August 26, 2007 Cześć! Cobra !!! Uwaga na podwozie, a raczej na jego mocowanie, :!: ja mam Cap232 z tej samej firmy (HiModel) i przy próbnym kołowaniu po równiutko przystrzyżonym trawniku wyrwało mi się, lub mu się podwozie z całym kawałem sklejki :twisted: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobra Posted August 26, 2007 Author Share Posted August 26, 2007 Zobaczymy, jak to będzie z tym podwoziem. Kombinuję, jak zamocować podwozie węglowe, ale tu po prostu nie ma miejsca. Do oblotu pozostało mi tylko zamocować kabinę. Wyważenie wyszło bez problemu, tylko masa trochę duża - 600 g z pakietem 1200. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 kabinka na tasme taka jak to sie w szkole sciagi przykleja wąska za 1zł w kiosku trzyma jak dzika i trzeba bardzo blisko podejsc do modelu zeby zauwazyc ze jest klejona jak dobrze wycisniesz powietrze to wychodzi miodzio. Z klejem CA to zaraz Ci ja wypali zrobi sie biała i ogólnie bedzie wyglądac nieciekawie Link to comment Share on other sites More sharing options...
cobra Posted August 27, 2007 Author Share Posted August 27, 2007 Dzięki Radek! Myślałem o przykręceniu na malutkie wkręty, ale chyba jednak zrobię tak, jak radzisz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
radek872 Posted August 27, 2007 Share Posted August 27, 2007 Wkręty od drgan mogą wywalic dziury w balsie tasma trzyma bardzo mocno nie odchodzi 3 rok tak mam i sie trzyma 2 minuty roboty i masz idealnie przymocowana kabinke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.