Jump to content

EXTRA 330L-380 - Chiński zestaw ARF


cobra

Recommended Posts

Stałem się posiadaczem (mam nadzieję, że szczęśliwym) chińskiego zestawu ARF Extra 330L-380. Słyszałem nieco o delikatności chińskich zestawów, ale zaryzykuję, biorąc pod uwagę również cenę zestawu. W jego skład wchodzą wszystkie oklejone elementy płatowca, przezroczysta kabina, plastikowa owiewka silnika i galanteria.

02.jpg

Mocowanie silnika alternatywne – kwadratowy patyk, lub sklejkowe łoże.

16.jpg

Więcej zdjęć: http://strony.aster.pl/cobra/modele/extra/

Są dwa wykonania tego modelu – z jednoczęściowym i dzielonym płatem (miałem wybór). Wybrałem dzielony płat z nieco większymi lotkami, przy zachowaniu tej samej powierzchni płata. Nie podoba mi się zawarte w zestawie druciane podwozie, o wiele lepiej wygląda węglowe, lub duralowe. Poza tym powinny być koła z owiewkami.

 

Podstawowe dane:

rozpiętość 920

długość 835

powierzchnia nośna płata 16,63 dm2

przewidywana waga 520 g

przewidywane obciążenie powierzchni 31 g/dm2

 

Zwarzyłem to, co w pudełku:

płaty + lotki 135 g

kadłub + kabina + maska silnika 146 g

kalpki, zaślepki, galanteria 12 g

usterzenie pionowe i poziome 31 g

 

W sumie zestaw waży około 325 g.

 

 

Szukając na temat tego zestawu czegoś w sieci, nie znalazłem niestety żadnych relacji z budowy. Wiem natomiast, że w pudełku powinna być jakaś instrukcja, której ja nie mam.

Model trafił do mnie jako przywieziony indywidualnie z Chin (kolega z Pałacowej). Nie planuję raczej jego szybkiego wykończenia, bo na razie mam czym latać. Jednakże do tej ostatniej deklaracji podchodziłbym z rezerwą - nie wiem, czy wytrzymam.

Czy ktoś z Kolegów zetknął się z tym zestawem i może go ulotnił?

Proszę o "ujawnienie" się osoby, która kupiła na Pałacowej drugi zestaw Extry.

Link to comment
Share on other sites

Proszę o "ujawnienie" się osoby, która kupiła na Pałacowej drugi zestaw Extry.

 

Ta osoba się nie ujawni z dwóch powodów:

1. Nie jest aktywna na forach.

2. Chyba jeszcze nie kupił tej drugiej Extry (w sobotę przy Pałacowej nie mógł się pojawić).

 

Pozdro.

Michał

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Model już prawie gotowy. Jak przyklejacie owiewkę kabiny do kadłuba? Myślałem o wąskim paseczku cienkiej taśmy dwustronnej wokół całej kabiny i potem zamaskować to z wierzchu odpowiednią kolorystycznie taśma klejącą. Będzie dobrze?

Link to comment
Share on other sites

Mam Capa 232 ,jest bardzo podobny do Twojej Ekstry.Widać ze ten sam laser go wycinał.Kupiony u Nastika , tez bez instrukcji.Modele z tej fabryki chyba tak mają.

 

Kaziu, a na załączonego do zestawu CD-ROM-a to chyba nie zajrzałeś. Oni oszczędzają papier i do połowy modeli dają instrukcję na CD. Jeżeli u siebie nie znalazłeś (ale wydaje mi się że była w pudełku) to wiesz gdzie pytać :).

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Zobaczymy, jak to będzie z tym podwoziem. Kombinuję, jak zamocować podwozie węglowe, ale tu po prostu nie ma miejsca. Do oblotu pozostało mi tylko zamocować kabinę. Wyważenie wyszło bez problemu, tylko masa trochę duża - 600 g z pakietem 1200.

Link to comment
Share on other sites

kabinka na tasme taka jak to sie w szkole sciagi przykleja wąska za 1zł w kiosku trzyma jak dzika i trzeba bardzo blisko podejsc do modelu zeby zauwazyc ze jest klejona jak dobrze wycisniesz powietrze to wychodzi miodzio. Z klejem CA to zaraz Ci ja wypali zrobi sie biała i ogólnie bedzie wyglądac nieciekawie :(

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.