Krzysztof7501 Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Grzegorz, w opisie podałeś, że ASP 15 jest o 40g cięższy niż LA. Czy sprawdziłeś to dokładnie przy pomocy wagi? Pytam, ponieważ na stronach dane na ten temat się różnią. Tu http://www.galtechmodels.com/EnginesSite/ASP-specs.shtml jest chyba podana waga samego silnika, natomiast tu http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_237&products_id=2527 - nie wiadomo czy z tłumikiem, albo bez. Tak czy tak, te dwie liczby do siebie nie pasują. Jeżeli różnica wynosi, jak piszesz 40g - wolałbym OS, ponieważ dla małego modelu 40g więcej to dość dużo. Irek, możliwość dowolnego montażu iglicy jest rzeczywiście w silnikach, o których piszesz, ale w 15LA i 25LA jest chyba tak, jak pisze Grzegorz. Wprawdzie nie miałem tych silników w ręce, ale na zdjęciach wyraźnie widać, że tak właśnie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 S15A 202g 15LA 179g 15LA 167g (z wyjętą przedłużką tłumika i skróconą odpowiednio śrubą) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof7501 Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 OK. Wielkie dzięki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Tak więc ASP 15 sam silnik z tłumikiem waży 178g ASP S15A waży 201g i to jest różnica między nimi S15A to wersja sport a Os na pewno jest lżejszy nie ma łożysk kulkowych tylko ślizgowe i dlatego jest taka różnica w wadze i mocy między nimi.Mam jeszcze GP-15 i też waży 178g Pozdrawiam Darek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Dokładnie. Łożyska kulkowe swoje ważą, a i ich gniazda w korpusie także. Kompensuje to nieco brązowa tuleja ślizgowa. Stawiają za to mniejszy opór od ślizgowych... ASP S15A w dodatku jest w ogóle masywniejszy od OS 15LA, zwłaszcza cylinder i głowica... ASP S15A bez tłumika i jego śrub - 164g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DARIUS1 Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 178g z tłumikiem waży na pewno GP-15 sam ważyłem ASP S15A też ważyłem a z tego co czytałem na tym forum to ASP 15 waży też 178g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof7501 Opublikowano 24 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 Dzięki za te informacje. Jeżeli chodzi o 15LA - wyniki zgadzają się z moimi: 15FP waży ok. 181g, a LA jest wg danych producenta 2g lżejszy. Dane w specyfikacji OS są bardzo rzetelne, natomiast u innych producentów bywa różnie. Dotyczy to również mocy: OS wg danych techn. podaje mniej niż inni, ale silnik rzeczywiście tyle ma. Jeżeli chodzi o wagę pozostałych silników - Wasze informacje są cenne, ponieważ - jak widać - na opisach fabrycznych nie zawsze można polegać. Darku, napisałeś, że masz też GP-15. Czy jesteś z niego zadowolony? Czy można go kupić w Polsce. Znalazłem go tylko tu http://www.tiger.com.tw/product/9011.html . Podoba mi się, bo ma gaźnik z przodu, ale z odchyloną iglicą. Czy masz jakieś porównanie głośności pomiędzy LA, a GP-15? Pytam, ponieważ mam też silnik Thunder Tiger GP-18, który jest dużo głośniejszy niż 15FP. To ma też znaczenie, gdyż w okolicach lądowisk bywają ludzie, którym to przeszkadza. Jeszcze jedno pytanie: czy ASP 15 jest produkowany w różnych wersjach - na panewkach i na łożyskach kulkowych? W jednym ze sklepów powiedziano mi, że ma panewkę, natomiast z Waszych opisów wynika, że łożyska kulkowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Podoba mi się, bo ma gaźnik z przodu, ale z odchyloną iglicą. Pod tym względem to Enya 15-V TV W/SNV ma jeszcze bardziej wypasione rozwiązanie dostępu do iglicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kwazio Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 ... Jeszcze jedno pytanie: czy ASP 15 jest produkowany w różnych wersjach - na panewkach i na łożyskach kulkowych? W jednym ze sklepów powiedziano mi, że ma panewkę, natomiast z Waszych opisów wynika, że łożyska kulkowe.Z tabelki załączanej przez ASP:ASP 15A (ABC) - 178g ASP 15MX (ABC) - 287g ASP 15CXH (ABC) - 259g Jak widać nie ma sensu patrzeć na ciężary podawane przez ASP i sklepy, bo najwyraźniej nikt nic nie wie. Ten pierwszy może i 178g, ale chyba bez tłumika! Natomiast dwa pozostałe są chyba z ołowiu! Moim zdaniem to są błędy i wszystkie mają po dwa łożyska kulkowe oraz ważą z grubsza tyle samo, czyli około 200g. A jeśli istnieje 15 ślizgowy, to chyba jakiś archaik. I już sobie wyobrażam jego gaźnik... Głośności OS 15LA, ASP S15A i TT GP-18 są bardzo podobne. Nie wiem skąd Twój GP-18 taki głośny, mój jest cichy. A zauważmy, że jest jednak ciut większy. Najcichszy z tych trzech jest oczywiście OS 15LA, ale dopóki mu nie wyjmiemy przedłużki z tłumika. Po jej wyjęciu pierdzi jak pozostałe! Jeśli się zdecydujesz na ASP, to koniecznie zadbaj, żeby miał gaźnik dokładnie taki, jak na poniższym obrazku: Dokładnie się przyjrzyj, to nowa wersja gaźnika. Wewnątrz przez gardziel idzie mosiężna rozcięta rurka, a dopiero w niej iglica. Podejrzewam, że właśnie taki ma Darek. I dobrze wypytaj sprzedawcę, bo jeśli nie i trafisz na mój, to kaplica! Pamiętaj też, że ASP nie daje do silników świecy. Trzeba dokupić. Tu najlepiej OS A3. Nie znam w Polsce sklepu, który sprzedaje dwusuwowe TT inne od GP-07, GP-18 i GP-28, czyli z gaźnikami nie zintegrowanymi z korpusem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof7501 Opublikowano 25 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Z tego wszystkiego najbardziej mi odpowiada 15LA. Silniki Enya mają rzeczywiście ciekawe gaźniki, ale - podobnie jak GP-15 - w Polsce chyba nie do kupienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Zgadza się, że w Polsce nie do kupienia. Najbliżej w Anglii http://www.stevewebb.co.uk/index.php?pid=LSS15BBTN&area=Engines . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krzysztof7501 Opublikowano 25 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Ja go raczej nie kupię, bo trochę za daleko. Ale jeżeli masz taki silnik - myślę, że warto przy okazji tej dyskusji krótko coś o nim napisać, może komuś się to przydać. Czy rzeczywista waga zgadza się z opisem, ile waży z tłumikiem, jakie są wrażenia z eksploatacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rob Mc Fly Opublikowano 25 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Marca 2011 Takiego maluszka nie mam na składzie . Z wyrobów tego producenta mam nie odpalany jeszcze silnik SS 40 łożyskowany na panewce, który kilka lat temu za psie grosze przechwyciłem na Allegro. Zalicytowałem na próbę i nikt nie przebił mojej oferty. :jupi: Jedyne wrażenia jakie mogę opisać to takie, że jest solidnie i dokładnie wykonany. Na razie błyszczy i nie wonieje spalonym olejem :wink: :mrgreen: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.