Skocz do zawartości

Ile jest wart silnik ASP 15 ?


Krzysztof7501

Rekomendowane odpowiedzi

Grzegorz, w opisie podałeś, że ASP 15 jest o 40g cięższy niż LA. Czy sprawdziłeś to dokładnie przy pomocy wagi? Pytam, ponieważ na stronach dane na ten temat się różnią. Tu http://www.galtechmodels.com/EnginesSite/ASP-specs.shtml jest chyba podana waga samego silnika, natomiast tu http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_12_237&products_id=2527 - nie wiadomo czy z tłumikiem, albo bez. Tak czy tak, te dwie liczby do siebie nie pasują. Jeżeli różnica wynosi, jak piszesz 40g - wolałbym OS, ponieważ dla małego modelu 40g więcej to dość dużo.

Irek, możliwość dowolnego montażu iglicy jest rzeczywiście w silnikach, o których piszesz, ale w 15LA i 25LA jest chyba tak, jak pisze Grzegorz. Wprawdzie nie miałem tych silników w ręce, ale na zdjęciach wyraźnie widać, że tak właśnie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc ASP 15 sam silnik z tłumikiem waży 178g ASP S15A waży 201g i to jest różnica między nimi S15A to wersja sport a Os na pewno jest lżejszy nie ma łożysk kulkowych tylko ślizgowe i dlatego jest taka różnica w wadze i mocy między nimi.Mam jeszcze GP-15 i też waży 178g

Pozdrawiam Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Łożyska kulkowe swoje ważą, a i ich gniazda w korpusie także. Kompensuje to nieco brązowa tuleja ślizgowa. Stawiają za to mniejszy opór od ślizgowych...

ASP S15A w dodatku jest w ogóle masywniejszy od OS 15LA, zwłaszcza cylinder i głowica...

ASP S15A bez tłumika i jego śrub - 164g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za te informacje. Jeżeli chodzi o 15LA - wyniki zgadzają się z moimi: 15FP waży ok. 181g, a LA jest wg danych producenta 2g lżejszy. Dane w specyfikacji OS są bardzo rzetelne, natomiast u innych producentów bywa różnie. Dotyczy to również mocy: OS wg danych techn. podaje mniej niż inni, ale silnik rzeczywiście tyle ma. Jeżeli chodzi o wagę pozostałych silników - Wasze informacje są cenne, ponieważ - jak widać - na opisach fabrycznych nie zawsze można polegać.

Darku, napisałeś, że masz też GP-15. Czy jesteś z niego zadowolony? Czy można go kupić w Polsce. Znalazłem go tylko tu http://www.tiger.com.tw/product/9011.html . Podoba mi się, bo ma gaźnik z przodu, ale z odchyloną iglicą. Czy masz jakieś porównanie głośności pomiędzy LA, a GP-15? Pytam, ponieważ mam też silnik Thunder Tiger GP-18, który jest dużo głośniejszy niż 15FP. To ma też znaczenie, gdyż w okolicach lądowisk bywają ludzie, którym to przeszkadza.

Jeszcze jedno pytanie: czy ASP 15 jest produkowany w różnych wersjach - na panewkach i na łożyskach kulkowych? W jednym ze sklepów powiedziano mi, że ma panewkę, natomiast z Waszych opisów wynika, że łożyska kulkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Jeszcze jedno pytanie: czy ASP 15 jest produkowany w różnych wersjach - na panewkach i na łożyskach kulkowych? W jednym ze sklepów powiedziano mi, że ma panewkę, natomiast z Waszych opisów wynika, że łożyska kulkowe.

Z tabelki załączanej przez ASP:

ASP 15A (ABC) - 178g

ASP 15MX (ABC) - 287g

ASP 15CXH (ABC) - 259g

Jak widać nie ma sensu patrzeć na ciężary podawane przez ASP i sklepy, bo najwyraźniej nikt nic nie wie. Ten pierwszy może i 178g, ale chyba bez tłumika! Natomiast dwa pozostałe są chyba z ołowiu! Moim zdaniem to są błędy i wszystkie mają po dwa łożyska kulkowe oraz ważą z grubsza tyle samo, czyli około 200g. A jeśli istnieje 15 ślizgowy, to chyba jakiś archaik. I już sobie wyobrażam jego gaźnik...

Głośności OS 15LA, ASP S15A i TT GP-18 są bardzo podobne. Nie wiem skąd Twój GP-18 taki głośny, mój jest cichy. A zauważmy, że jest jednak ciut większy. Najcichszy z tych trzech jest oczywiście OS 15LA, ale dopóki mu nie wyjmiemy przedłużki z tłumika. Po jej wyjęciu pierdzi jak pozostałe!

Jeśli się zdecydujesz na ASP, to koniecznie zadbaj, żeby miał gaźnik dokładnie taki, jak na poniższym obrazku:

Dołączona grafika

Dokładnie się przyjrzyj, to nowa wersja gaźnika. Wewnątrz przez gardziel idzie mosiężna rozcięta rurka, a dopiero w niej iglica. Podejrzewam, że właśnie taki ma Darek. I dobrze wypytaj sprzedawcę, bo jeśli nie i trafisz na mój, to kaplica!

Pamiętaj też, że ASP nie daje do silników świecy. Trzeba dokupić. Tu najlepiej OS A3.

Nie znam w Polsce sklepu, który sprzedaje dwusuwowe TT inne od GP-07, GP-18 i GP-28, czyli z gaźnikami nie zintegrowanymi z korpusem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja go raczej nie kupię, bo trochę za daleko. Ale jeżeli masz taki silnik - myślę, że warto przy okazji tej dyskusji krótko coś o nim napisać, może komuś się to przydać. Czy rzeczywista waga zgadza się z opisem, ile waży z tłumikiem, jakie są wrażenia z eksploatacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takiego maluszka nie mam na składzie :( .

Z wyrobów tego producenta mam nie odpalany jeszcze silnik SS 40 łożyskowany na panewce, który kilka lat temu za psie grosze przechwyciłem na Allegro. Zalicytowałem na próbę i nikt nie przebił mojej oferty. :jupi:

Jedyne wrażenia jakie mogę opisać to takie, że jest solidnie i dokładnie wykonany. Na razie błyszczy i nie wonieje spalonym olejem :wink: :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.