Marcin Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Chcialbym uslyszec Waszą opinię na temat różnic między tymi 2 producentami śmigieł. Czym się one różnią itp. Ja osobiście używam Master Airscrew 13x5 w moim OS 70 4takcie jednak zastanawiam się nad zmianą śmigła na większe. Do wyboru mam albo Mastera 14x6 albo APC 14x4 W. Przy czym za Mastera zapłacę niecale 31 zł natomiast APC to juz 50zł. No chyba, ze ktoś w polsce widział w sklepie Master Airscrew 14x4 ?
gfilipek Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Parę rzeczy na temat śmigieł APC 1. Wykonuje się je przy użyciu włókna szklanego 2. Mają większą masę niż inne śmigła 3. Mają opinię wkręcających się na wyższe obroty 4. Są sztywniejsze 5. Są bardzo ostre To co powyżej często jedno wynika z drugiego Ceny za śmigła APC niestety podzieliło na grupy tak więc przechodząc ze standardu np. 13xY na 14xY jest znaczny skok cenowy. Jeśli chcesz kupić tanie śmigło zakup sobie drewniane. Niestety łatwo się szczerbi, a APC trawa niestraszna Śmigła serii W polecane są do latania 3D.
Marcin Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Śmigła serii W polecane są do latania 3D No to chyba kupie 14x4 W i po sprawie
motyl Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Pierwsza podstawowa sprawa to APC ma węższa końcówkę łopaty przez co staje się sprawniejsze, Dodatkowa zaleta-wada model przy nurkowaniu przy wolnych obrotach znacznie bardziej się rozpędza niż w przypadku śmigieł MASTER
hubert_tata Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Śmigła serii W polecane są do latania 3D No to chyba kupie 14x4 W i po sprawie Tylko sprawdź, czy Twój OS pokręci to 14x4W, bo toto ma szerokie łopatki i chyba mocniej obciąża silnik od "zwykłego" śmigła. Nie mam akurat 14x4W, ale jak widać już APC 13x4W ma szersze łopatki od APC 14x6 i MA 14x9. A dla porównania kształtu zrobiłem fotkę kilku śmigieł w szeroko pojętch okolicach interesującego Cię rozmiaru.
Marcin Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 2 Sierpnia 2007 Kurka wodna, toś mi Hubert teraz dowalił klina - te 13x4 W już wygląda mocno. Nie wiem czy OS pociągnie - wg danych technicznych instrukcji to Type Size (DxP) Stunt planes 11x9-10, 12x7-8, 12.5x6 Scale models 13x8, 14x7, 11x7(3-blade)
gfilipek Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Nie wiem czy OS pociągnie Na początek - jeśli nie masz dotartego dobrze silnika to nie używaj max rozmiarów śmigieł do niego...Twój OS Max to 4T, a nie 2T specyfika takich silników jest inna. Większy moment poradzi sobie z takim śmigłem, zwłaszcza, że to jeszcze daleko do jego max (14x7). Co do obciążalności o której Hubert wspomina. Silnik dotarty - poradzi sobie.
Marcin Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Os jest juz na końcu dotarcia - z 5 litrowej bańki zostało 2l do wypalenia. Potem chyba przejdę na 10% nitro. Zobacze jeszcze na ktore 14 czy 13 cali sie zdecyduję.
hubert_tata Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Śmigła serii W polecane są do latania 3D Stunt planes 11x9-10, 12x7-8, 12.5x6 Scale models 13x8, 14x7, 11x7(3-blade) Poradzi sobie, ale do latania w stylu "Scale" Czy na pewno wystarczy momentu, żeby szybko i precyzyjnie przyspieszać w 3D ? Może ktoś latał na takim zestawie i podpowie czy w praktyce silnik pracuje płynnie i szybko reaguje na ruchy "gazu". To byłaby najcenniejsza z porad. PS A jaki to konkretnie silnik i do jakiego modelu?
Marcin Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 3 Sierpnia 2007 Silnik do OS 70 Surpass II - 4takt, model to mój Kabriolin, fun fly. Aktualnie latam na 13x5 MA i jest ok, na ziemi uzyskuje obroty około 11000, jednak znajomy, który ma 91kę silnik stwierdził, ze to za duże obroty i żeby spróbować z 14calami celem zmniejszenia obrotów :? ja sam nie wiem, najchętniej zostałbym przy MA i po prostu latał, ale kto wie, może uda się trochę polepszyć osiągi jeszcze?
Kruszmen Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Opublikowano 4 Sierpnia 2007 13x5 jest faktycznie trochę przymałe ale w przypadku nowego silnika dobre do pierwszych lotów. OS 70 SII spokojnie będzie pracował na 14x4. Taki zestaw bardzo dobrze sprawdza się w lotach 3D. Sam sprawdziłem i polecam Pozdrawiam
Marcin Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Autor Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Kruszmen, Mowisz o 14x4 czy tez 14x4 W ?
Kruszmen Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Opublikowano 4 Sierpnia 2007 Latałem na 14x4 ale myślę że na 14x4W też nie będzie problemu.
modelarzkobi Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 A może ktoś coś powie o śmigłach KAVAN :?: Kupiłem ostatnio parę i jestem z nich zadowolony. I są dosyć tanie w porównaniu do cen producentów opisanych powyżej. Może ktoś coś powie o własnych doświadczeniach z tymi śmigłami :?:
armand Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Opublikowano 5 Sierpnia 2007 Żółte maja zmienną geometrię łopat w zależności od obrotów :wink:
Doman Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Zarówno żółte jak i czarne są chyba najgorzej wyważonymi śmigłami jakie widziałem 8) Więc obowiązkowo wyważać! I to dokładnie!
modelarzkobi Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Akurat moje(żółte) były dobrze wyważone. Może wyginają się pod wpływem obrotów ale za to się rzadziej łamią ponieważ są bardzo elastyczne. Za to mastery i apc są sztywne i się nie wyginają od obrotów ale się dosyć często łamią przy lądowaniu
instruktor Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 A złamałeś już jakieś MA bo mnie się jeszcze nie udało choć APC już kilka
armand Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Opublikowano 6 Sierpnia 2007 Ja złamałem ale wcześniej dzwignię od SW :wink:
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.