Skocz do zawartości

Problem z doborem śmigła.


Nebeb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Mam pewien dylemat a mianowicie posiadam model samolotu w którym jest silnik MIG 480 i mam problem z doborem śmigła. Producent zaleca śmigło 6,5x4 jednak w swoim mieście nie dostane takiego śmigła do elektryka jedynie do spaliniaka a w grę nie wchodzi sklep internetowy, i tu mam do wyboru 2 śmigła ze skokiem 4: 6x4 oraz 7x4. Samolot waży około 700g gotowy do lotu, górnopłat, nie zależy mi na prędkości a na wydajności żeby silnik się nie męczył a że nie znam się na tego typu sprawach pytanie kieruje do was.

 

Jakie śmigło z tych 2 wybrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zdecydowanie zalecałbym zmianę silnika. Wysokoobrotowy silnik szczotkowy z małym śmigłem do 700g górnopłata, zapewne treningowego, to raczej mało udany pomysł.

Z tej cenie silnika spokojnie kupisz już przyzwoity silnik BL typu "dzwonek" np. Tower Pro 2410-09. ok. 900kv. Pytanie jakie masz zasilanie.

Do 2S (7,4V LIPO) 10x4,7 SF, do 3S (11,1V LIPO) 9x4 SF.

Oczywiście silnik BL wymaga nieco droższego regulatora do silników BL ok. 25A.

 

Ale będzie dużo lżejszy, więc model będzie lepiej latał, będzie miał większą moc, będzie bardziej niezawodny (nie musisz się martwić, że po kilku lotach silnik się upomni o nowe szczotki, lub odmówi współpracy w powietrzu). Większe śmigło to większy ciąg (moc), co takiemu modelowi wyjdzie tylko na dobre. Nie musisz mieć wielkich prędkości, bo to nie odrzutowiec.