Jump to content

Problem z regulacją żyroskopu


KrzySzel

Recommended Posts

Witam

Temat jest taki.Model HK 450 żyroskop HK 401 B, servo na ogon HK-922 MG aparatura imax 9x ustawiona na program heli, aktywacja czułości gyro włączona uprate 100% dnrate 100%, żyro ustawione DS - on,trymery czułości i zakresu na 50% - efekt jest taki że jak model stoi nieruchomo, orczyk serva cały czas lekko drga, w locie model "wachluje" ogonem.Natomiast w mojej drugiej 450-tce (CX 450), taki sam żyroskop tylko servo E-sky (podobno !?) cyfrowe (na wszelki wypadek w żyroskopie DS ostwione na off) wszystko jest OK, to znaczy gdy model jest nieruchomy servo jest nieruchome a lot jest spokojny.

Może ktoś mi podpowie w czym problem ?

Link to comment
Share on other sites

U mnie jest tak:

 

W gyro limit na 80

DS OFF

 

W apce w opcji Gyrosens

dnrate nor 38

uprate avcs 62

Tryb GY

Switch Gear mam ustawiony od siebie.

 

Gyro mam jak twoje tylko na ogonie siedzi gws park :0

 

Nic nie macha i trzyma jak struna :]

Link to comment
Share on other sites

witam

a na moje to jest właśnie jakość taniej elektroniki...

ustawiałem już kilka żyrek futaby każde tak samo i za każdym razem było dobrze...

zrób sobie test i przełóż żyrko z cx'a do hk i zobacz jaki bedzie efekt?

cdn jak przeprowadzisz test...

rafal

Link to comment
Share on other sites

Wielki dzięki za odzew, MIGGY dostaje plusik, te nastawy poprawiły stabilność ogona.Nawet zapaliła sią dioda w gyro sygnalizująca pracę w systemie AVCS.Trochę był problem z opcją AVC w nadajniku, ale okazało się że jak zjechać z nastawami poniżej zera opcja NOR przełącza się na opcję AVC.A poza tym okazało się że źródłem zakłóceń w pracy gyra było też podwozie treningowe. Ponieważ jestem dość kiepskim pilotem a model startował pierwszy raz, założyłem to co miałem pod rękę (piłki na prętach węglowych).Efekt był taki że to ustrojstwo po kilku ostrych zakrętach zczynało wpadać w drgania, wystarczyło tylko na chwilę dotknąć ziemi i znowu było OK.

Ale temat pozostaje otwarty:

Co to jest UPRATE i DNRATE ? I dlaczego są dwa parametry do regulacji czułości gyra?

Link to comment
Share on other sites

A więc sprawa wygląda następująco.

UPRATE i DNRATE to są dwie opcje czułości gyra, które wstępnie można ustawić w

 

nadajniku dowolnie.Mogą być obie NOR[0-100%], lub AVC[0-100%],lub mieszane.Po

 

ustawieniu możemy je przełączać pstryczkiem od podwozia (gear),( stan aktywny,

 

opcja GY).UP.. pstryczek góra, DN dół.

Ale uwaga.

Teoretycznie gdy włączony jest tryb AVC, a drążek kierunku jest w neutrum LED w

 

gyro świeci ciągle, gdy jest wychylony miga w cyklu dwa razy.Zachowanie modelu w

 

locie jest nast;po powolnym obrocie o dowolny kąt, gyro fixuje obrany kierunek,po

 

szybkim obrocie i puszczeniu drążka model wraca na zafixowany kierunek (należy

 

uważać przy starcie bo model może się ustawć na kierunek zfiksowany przy

 

włączeniu zasilania jeżeli model po włączeniu a przed startem zmienił położenie).W

 

trybie AVC nie używamy trymera steru kierunku (musi być w neutrum).

W trybie NOR, LED nie świeci, model po wykonaniu dowolnego obrotu powinien

 

utrzymać wybrany kierunek.

I tu jest konflikt, bo NOR wymaga czasem przestawienia suwaka trymera kierunku,

 

wtedy po przejściu na AVC gyro "głupieje" i model zaczyna się obracać.

Tylko że w mojej apce jest dowrotnie, AVC zachowuje się jak NOR ?

I tyle udało mi się rozkminić i nawet nie zaliczyłem kreta.

Link to comment
Share on other sites

Coś mi się wydaje że masz błędy w zaprogramowaniu apki.

Dwie wartości czułości żyrka są po to, że latając w Normalu i w Idle możesz potrzebować różnych ustawień czułości żyra. Stąd możliwość wyboru.

Nie spotkałem się z jakimś fixowaniem kierunku przez żyro przy powolnym obracaniu. Żyro ma trzymać kierunek i tyle. Możliwe że zbyt skrótowo to opisałeś.

I po co przechodzisz z HH na normala? Po co w ogóle używasz tryb normal? Przecież od początku do końca lotu wystarczy tryb HH.

 

Jeżeli chcesz rozwiązać problem opisz po kolei co wpiąłeś do odbiornika w każdy kanał i napisz, co ustawiałeś w apce. Inaczej będziemy błąkać się na ślepo.

Link to comment
Share on other sites

Wydaje się że problem rozwiązany.Głównym powodem wszystkich problemów było

 

podwozie treningowe,piłki piankowe na wiotkich prętach węglowych.Wpadało w

 

rezonans z układem regulacji w żyro.Po wymianie na inne - E-Sky, kulki na rurkach

 

kompozytowych, które jest bardziej sztywne i wszystko jest OK.Czułość ustawiona na

 

70% AVC.Więcej nie testowałem bo zaczęło padać.Poza tym wpadł mi w łapy

 

manual do żyra 401, gdzie pisze że w trybie AVC suwak trymera steru musi być

 

ustawiony na neutrum (LED świeci ciagle), u mnie był przesunięty, co powodowało

 

że model po obrocie "ciągnął" stąd pewnie to wrażenie "fiksowania " kierunku.

Jednak jest taki problem, chyba jest to jakiś błąd w nadajniku, bo jak w opcji "gyro

 

sensitiv" jest tryb NOR żyro zachowuje się jakby był ustawiony tryb AVC

 

(sygnalizacja LED )

I to by było na tyle

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.