Skocz do zawartości

"Stick" czyli pierwszy model...


Ahorex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!!!

Jako, że jestem początkującym w dziedzinie modelarstwa RC postanowiłem zbudować i zrelacjonować model o nazwie "Stick".

 

Oto szczegółowe dane:

długość kadłuba: 70cm

rozpiętość skrzydła: 1,3m

waga planowana: 300g

usterzenie: klasyczne

kolor kadłuba: żółty

kolor skrzydła: żółty

cięciwa płata: 13cm

wyposażenie: 2x serwo Hitec HS-55, odbiornik mini Rex, pakiet 8xAAA 1600mAh

 

stickkadubstpoziomyipioaw4.th.jpg

 

stickcentropatzuszamial4.th.jpg

 

Postaram się zrelacjonować budowę jak najlepiej potrafię... Proszę o uwagi dotyczące ewentualnych zmian w wyglądzie i działaniu modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięciw dałbym 14 cm przy obrysie prostokątnym ale polecałbym sie pobawić i zrobić tak: centropłat cięciwa na 15 cm, długość na 50 cm a uszy zbieżne z 15 do 12 l na długości 35 cm.

 

Jeśli upierasz się przy swojej koncepcji to zmiany jakie polecam to: w skrzydle zrobić uszy większej długości i dać mniej żeberek. Przy tej rozpiętości dałbym żeberka tak w centropłacie od jego środka najpierw 2 razy po 2 cm potem 2 razy po 3 cm ina koniec już do samego końca po 4 cm. Ostatnie żebro na końcówce dałbym pod skosem tzn żeberko z przodu kończyło by sie na 74 cm od środka a na krawędzi spływu na 76 cm. Do tego profil clark y co by się nie przemęczać. Aha wznios na końcówka dałbym taki aby końcówka odstawała na jakieś 5 do 6 cm w mojej wersji.

 

Moje zastrzeżenie budzą akku. Takie zestawienie tzn mam na myśli 4x1600mAh stosuje w 2 metrowym szybowcu przy 4 serwach w twoim wypadku lepszy pakiet to 350mAh (zobacz w ofercie www.mixmodel.pl) Waga twojego pakietu to pewnie w okolicy 100 gram (dane ze sklepu) a mojego to dokładnie 32 gramy.

 

Wydłużył bym również przód kadłuba tak aby wystawał przynajmniej jakieś 15cm przed krawędź natarcia. Najlepiej aby w tym przodzie zmieściły się serwa plus pakiet a odbiornik może być pod skrzydłem.