sak122 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Domek poprawiony - pod sklejkę 2,5 mm, slawekmod, - dzięki za screeny - na pewno się przydadzą. przekonaliście mnie, o dodałem jeszcze ażurkę z przodu kadłuba, dodatkowo dorobiłem otwory do podwozia - będzie ono przechodzić przez spód kadłuba i będzie przykręcone 3 śrubami m3 do domku, natomiast co do stosowanej przez Ciebie Sławku ,,klatki" z domku oraz boczków kadłuba, to u mnie bedzie ,,podobnie" - solidne połączenie domku z kadłubem: Marek kadłub z listew balsowych ODPADA, ja nie ukrywam że podziwiam wszystkie projekty Sławką, wzoruje się na nich, podpatruje, i wszystkie kadłuby maja budowę ,,zamkniętą" - a nie z listewek, skoro Sławek tak robi - to coś w tym musi być :jupi:
pawel66 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Opublikowano 10 Kwietnia 2011 Ale dalej nie słuchasz! Ta poprzeczka w ażurowaniu z przodu niczego nie usztywni - jest zbyt cienka i źle są ułożone słoje (to samo tyczy się reszty poprzeczek). Obrys skrzydła nie ruszony Kształtki garbu też są z balsy? Zbyt mocno je wyażurowałeś.
sak122 Opublikowano 11 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 11 Kwietnia 2011 pawel66, tak jak wcześniej wspominałem, wy mówicie i macie:D Kształtki garbu poprawione, obrys skrzydła nie ruszany, ale za to wy-ażurowany, po za tym wzdłuż kadłuba ( bok) będą wpasowane po 2 płaskowniki węglowe 1x3mm, rurka na łączenie skrzydeł będzie 12 węglowa, no i ze zmian chyba tyle, aha, wszystkie wręgi z balsy 3mm za wyjątkiem przedniej - balso-sklejka 2.5mm.
sak122 Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2011 Hej, krótko : poprawiłem poprzeczki, zacząłem prace nad kierunkiem i tyle
sak122 Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 14 Kwietnia 2011 Siema, dorysowałem Kierunek i wysokość, kadłyb ukończony w 100%, Nie robie juz poprawek w kadłubie, gdyż, narysowałem w 3D, rozłożyłem do 2D, dorysowałem wypustki oraz grubości zastosowanych materiałów, złożyłęm w 3D i wszystko pasuje
sak122 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Hej. model już ukończony, formatki zrobione, teraz tylko czekam na przypływ gotówki, aby wyciąć na raz 2 modele, a póki co: potrzebne materiały: - 4x balsa 3mm - 2x balsa 4mm - 1x balsa 2mm - 1x balso-sklejka 2,5mm i tyle, Kesony oraz garb nie bedą wycinane laserem, dlatego do w.w materiałów trzeba dodać 3 x balsa 1,5 mm.
Gość slawekmod Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Niestety Piotrek, muszę Cię zmartwić. Większość elementów połamiesz przy wyciąganiu ich z formatki.
pawel66 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Piotrek proszę ogarnij się i popraw te rzeczy o których ci mówiłem: wręgi ze sklejki poprawienie ułożenia słojów pogrubienie najcieńszych elementów tak żeby najcieńszy element miał przynajmniej 5mm poprawienie dźwigarów poprawienie ażurków żeberek wycięcie dodatkowych dziur na serwa w ogonie zrobienie półki na serwa w skrzydłach pokaż też jak skonstruowany jest dźwigar i mocowanie rury w dużej rozdzielczości pokaż skrzydło i lotkę pokoloruj model tak żeby było widać co jest oddzielnym elementem
sak122 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2011 slawekmod, konkretnie o które elementy chodzi? paweł66 poprawiłęm rozpórki - nie maja mniej jak 6mm,
pawel66 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Popraw tez resztę :wink: Spieram się z Piotrkiem o słuszność poprawek o które go męczę, więc proszę kogoś doświadczonego o opinię :wink:
Gość slawekmod Opublikowano 15 Kwietnia 2011 Opublikowano 15 Kwietnia 2011 slawekmod, konkretnie o które elementy chodzi? paweł66 poprawiłęm rozpórki - nie maja mniej jak 6mm, O większość elementów. Jeżeli robisz poprzeczkę z balsy o szerokości 10mm ułożoną w poprzek słojów balsy co ma miejsce w Twojej konstrukcji to wytrzymałość takiego elementu jest praktycznie zerowa.To samo dotyczy wręg czy przekątnych wzmocnień w kadłubie, wykonane z balsy (tak jak na formatce) są całkowicie bez sensu. Kompletnie nie bierzesz pod uwagę w swoich projektach właściwości mechanicznych stosowanych materiałów.
sak122 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 16 Kwietnia 2011 slawekmod, poprawiłem większość poprzeczek, tak aby były oddzielnym elementem, i aby słoje balsy ułozone były wzdłóż, wręgi - jest na nie tylko 2 mozliwości - albo słoje wzdłóż albo na szer, ja dałem na szer - aby była większa wytrzymałość pionowa, nast poprawiłem żebra skrzydeł wstawiając rozpórki w ażurowaniach, oraz dźwigary, chyba tyle.
pawel66 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Opublikowano 16 Kwietnia 2011 Dlatego nie możesz wszędzie wcisnąć balsy i dlatego tam gdzie ci mówiłem daj sklejkę. Doświadczenie w konstrukcji modeli masz znikome i nie jest to tylko moja opinia. Pouczałeś kolegę który zrobił EDGA żeby wzorował się na innych konstrukcjach a sam tego nie robisz. :ble:
Pawel_W Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Statecznik pionowy: połamie się przy przeciwwadze - dźwigar nacięty w 2 miejscach, poza tym będzie mało sztywny. Doświadczenie w konstrukcji modeli masz znikome i nie jest to tylko moja opinia. Pouczałeś kolegę który zrobił EDGA żeby wzorował się na innych konstrukcjach a sam tego nie robisz. :ble: Wybacz Paweł, ale muszę Cię ściągnąć na ziemię. Sam też wiele nie konstruujesz, a większość z tego co piszesz omawialiśmy na lotnisku, więc może się też kapkę pohamuj. Zaczynasz naprawdę nieźle latać, ale, że zacytuję samego ciebie: Doświadczenie w konstrukcji modeli masz znikome
sak122 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Pawel_W, dżwigar dzielony, bo i skrzydło dzielone Co będzie malo sztywne?
Pawel_W Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Wszystkie moje uwagi dotyczą steru kierunku. Dźwigar statecznika pionowego - pionowa listwa. Ma nacięcie z obu stron na praktycznie jednej wysokości - z jednej strony od pierwszej rozpórki steru, z drugiej strony od dolnej listwy przeciwwagi steru. Wystąpienie efektu karbu gwarantowane. Ster może być mało sztywny na skręcanie, bo jak go nazwałem dźwigar, czyli pionowa listwa, jest tej samej szerokości na całej długości. Jeśli dasz napęd na dole steru, listwa może być za słaba i ster będzie wiotki. Na dole należałoby ją poszerzyć mniej - więcej do szerokości 2x takiej jak na górze. Zobacz jak to o czym mówię wygląda w Ultimate Sławka. Kierunek jest bardzo ważny w 3d i nie może być słaby, bo się zwyczajnie połamie.
sak122 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Pawel_W, a jesli powstawiam X z prętów węglowych powiedzmy 1,5mm? EDIT: jako że wręgi będą balsowe, zrobiłem takie wzmocnienia, na wzór wręg PA - pręt węglowy 1,5mm: Pozmieniałęm również grubości poprzeczek, tak , aby nie były cieńsze jak 5mm, po za tym wszystkie poprzeczki powywalałem z boków i dołu, i dałęm jako oddzielny element ( wszystko zgodnie z poprawnym ułożeniem słojów w balsie)
Pawel_W Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 X nic nie da. Cały czas będziesz miał listwę z karbem.
sak122 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2011 To jakie widzisz rozwiązanie ? a tak po za tym, to cały czas poprawiam model, od zaprojektowania modelu, przerysowałem już 31 elementów - znajdując przy tym 11 błędów - wszystkie poprawione, na dzien dzisiejszy formatki maja się tak:
Gość slawekmod Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Opublikowano 24 Kwietnia 2011 Piotrek, naprawdę nie wiem czy nie dostrzegasz błędów konstrukcyjnych czy to może coś innego. Jeżeli górne formatki są z balsy to 95% poprzeczek ma słoje prostopadle do ich długości a to oznacza że wytrzymałości to nie ma całkowicie, co wiecej, połamiesz to przy wyciąganiu z formatek. Poniżej wrzucę screeny formatek balsowych i sklejkowych edzia 540 którego może kiedyś wytnę i zrobię.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.