Skocz do zawartości

Katana 1200 mm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Domek poprawiony - pod sklejkę 2,5 mm, slawekmod, - dzięki za screeny - na pewno się przydadzą. przekonaliście mnie, o dodałem jeszcze ażurkę z przodu kadłuba, dodatkowo dorobiłem otwory do podwozia - będzie ono przechodzić przez spód kadłuba i będzie przykręcone 3 śrubami m3 do domku,

Dołączona grafika

natomiast co do stosowanej przez Ciebie Sławku ,,klatki" z domku oraz boczków kadłuba, to u mnie bedzie ,,podobnie" - solidne połączenie domku z kadłubem:

Dołączona grafika

Marek :D kadłub z listew balsowych ODPADA, ja nie ukrywam że podziwiam wszystkie projekty Sławką, wzoruje się na nich, podpatruje, i wszystkie kadłuby maja budowę ,,zamkniętą" - a nie z listewek, skoro Sławek tak robi - to coś w tym musi być :jupi:

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Ale dalej nie słuchasz! Ta poprzeczka w ażurowaniu z przodu niczego nie usztywni - jest zbyt cienka i źle są ułożone słoje (to samo tyczy się reszty poprzeczek). Obrys skrzydła nie ruszony :( Kształtki garbu też są z balsy? Zbyt mocno je wyażurowałeś.

Opublikowano

pawel66, tak jak wcześniej wspominałem, wy mówicie i macie:D Kształtki garbu poprawione, obrys skrzydła nie ruszany, ale za to wy-ażurowany,

po za tym wzdłuż kadłuba ( bok) będą wpasowane po 2 płaskowniki węglowe 1x3mm,

rurka na łączenie skrzydeł będzie 12 węglowa, no i ze zmian chyba tyle,

aha, wszystkie wręgi z balsy 3mm za wyjątkiem przedniej - balso-sklejka 2.5mm.

Opublikowano

Siema, dorysowałem Kierunek i wysokość, kadłyb ukończony w 100%,

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Nie robie juz poprawek w kadłubie, gdyż, narysowałem w 3D, rozłożyłem do 2D, dorysowałem wypustki oraz grubości zastosowanych materiałów, złożyłęm w 3D i wszystko pasuje :)

Opublikowano

Hej. model już ukończony, formatki zrobione, teraz tylko czekam na przypływ gotówki, aby wyciąć na raz 2 modele, a póki co:

potrzebne materiały:

- 4x balsa 3mm

- 2x balsa 4mm

- 1x balsa 2mm

- 1x balso-sklejka 2,5mm

i tyle,

Dołączona grafika

Kesony oraz garb nie bedą wycinane laserem, dlatego do w.w materiałów trzeba dodać 3 x balsa 1,5 mm.

Opublikowano

Niestety Piotrek, muszę Cię zmartwić. Większość elementów połamiesz przy wyciąganiu ich z formatki.

Opublikowano

Piotrek proszę ogarnij się i popraw te rzeczy o których ci mówiłem:

 

wręgi ze sklejki

poprawienie ułożenia słojów

pogrubienie najcieńszych elementów tak żeby najcieńszy element miał przynajmniej 5mm

poprawienie dźwigarów

poprawienie ażurków żeberek

wycięcie dodatkowych dziur na serwa w ogonie

zrobienie półki na serwa w skrzydłach

 

pokaż też jak skonstruowany jest dźwigar i mocowanie rury w dużej rozdzielczości

pokaż skrzydło i lotkę

 

pokoloruj model tak żeby było widać co jest oddzielnym elementem

Opublikowano

slawekmod, konkretnie o które elementy chodzi?

paweł66 poprawiłęm rozpórki - nie maja mniej jak 6mm,

O większość elementów. Jeżeli robisz poprzeczkę z balsy o szerokości 10mm ułożoną w poprzek słojów balsy co ma miejsce w Twojej konstrukcji to wytrzymałość takiego elementu jest praktycznie zerowa.To samo dotyczy wręg czy przekątnych wzmocnień w kadłubie, wykonane z balsy (tak jak na formatce) są całkowicie bez sensu. Kompletnie nie bierzesz pod uwagę w swoich projektach właściwości mechanicznych stosowanych materiałów.

Opublikowano
slawekmod, poprawiłem większość poprzeczek, tak aby były oddzielnym elementem, i aby słoje balsy ułozone były wzdłóż, wręgi - jest na nie tylko 2 mozliwości - albo słoje wzdłóż albo na szer, ja dałem na szer - aby była większa wytrzymałość pionowa, nast poprawiłem żebra skrzydeł wstawiając rozpórki w ażurowaniach, oraz dźwigary, chyba tyle.
Opublikowano

Dlatego nie możesz wszędzie wcisnąć balsy i dlatego tam gdzie ci mówiłem daj sklejkę.

Doświadczenie w konstrukcji modeli masz znikome i nie jest to tylko moja opinia. Pouczałeś kolegę który zrobił EDGA żeby wzorował się na innych konstrukcjach a sam tego nie robisz. :ble:

Opublikowano

Statecznik pionowy: połamie się przy przeciwwadze - dźwigar nacięty w 2 miejscach, poza tym będzie mało sztywny.

 

Doświadczenie w konstrukcji modeli masz znikome i nie jest to tylko moja opinia. Pouczałeś kolegę który zrobił EDGA żeby wzorował się na innych konstrukcjach a sam tego nie robisz. :ble:

Wybacz Paweł, ale muszę Cię ściągnąć na ziemię. Sam też wiele nie konstruujesz, a większość z tego co piszesz omawialiśmy na lotnisku, więc może się też kapkę pohamuj. Zaczynasz naprawdę nieźle latać, ale, że zacytuję samego ciebie:

 

Doświadczenie w konstrukcji modeli masz znikome

Opublikowano

Wszystkie moje uwagi dotyczą steru kierunku.

 

Dźwigar statecznika pionowego - pionowa listwa. Ma nacięcie z obu stron na praktycznie jednej wysokości - z jednej strony od pierwszej rozpórki steru, z drugiej strony od dolnej listwy przeciwwagi steru. Wystąpienie efektu karbu gwarantowane.

 

Ster może być mało sztywny na skręcanie, bo jak go nazwałem dźwigar, czyli pionowa listwa, jest tej samej szerokości na całej długości. Jeśli dasz napęd na dole steru, listwa może być za słaba i ster będzie wiotki. Na dole należałoby ją poszerzyć mniej - więcej do szerokości 2x takiej jak na górze. Zobacz jak to o czym mówię wygląda w Ultimate Sławka. Kierunek jest bardzo ważny w 3d i nie może być słaby, bo się zwyczajnie połamie.

Opublikowano

Pawel_W, a jesli powstawiam X z prętów węglowych powiedzmy 1,5mm?

EDIT:

jako że wręgi będą balsowe, zrobiłem takie wzmocnienia, na wzór wręg PA - pręt węglowy 1,5mm:

Dołączona grafika

Pozmieniałęm również grubości poprzeczek, tak , aby nie były cieńsze jak 5mm, po za tym wszystkie poprzeczki powywalałem z boków i dołu, i dałęm jako oddzielny element ( wszystko zgodnie z poprawnym ułożeniem słojów w balsie)

Opublikowano

To jakie widzisz rozwiązanie ?

a tak po za tym, to cały czas poprawiam model, od zaprojektowania modelu, przerysowałem już 31 elementów - znajdując przy tym 11 błędów - wszystkie poprawione, na dzien dzisiejszy formatki maja się tak:

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Opublikowano

Piotrek, naprawdę nie wiem czy nie dostrzegasz błędów konstrukcyjnych czy to może coś innego. Jeżeli górne formatki są z balsy to 95% poprzeczek ma słoje prostopadle do ich długości a to oznacza że wytrzymałości to nie ma całkowicie, co wiecej, połamiesz to przy wyciąganiu z formatek. Poniżej wrzucę screeny formatek balsowych i sklejkowych edzia 540 którego może kiedyś wytnę i zrobię.

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.