Skocz do zawartości

Czy regiel lub silnik się spali?


Lubomir

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam takie dość głupie pytanie :oops: .

A mianowicie czy jeśli do normalnego silnika bezszczotkowego np. Emax C2812 KV1534 podepnę regulator o dużym natężeniu prądu to czy jest ryzyko, że silnik się spali?

A czy jeśli czy podepnę silnik o dużej mocy do regulatora o małym natężeniu prądu to; czy w takim przypadku spali się regulator?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Opublikowano

Regulator nie reguluje natężenia prądu. Prąd pobiera silnik.

Bez wnikania w fizykę, elektrotechnikę i czary - silnik zawsze "wie" ile mu potrzeba prądu do prawidłowej pracy.

 

I tyle prądu chce pobrać. Na przeszkodzie ma regulator i pakiet.

 

Pakiet oddaje energię w określonej ilości przez własną konstrukcję i choćby się z...warł ;) to nie na da rady oddać więcej.

Przypomina to trochę butelkę z szyjką. Butelkę o dużej szyjce opróżnisz szybciej niż tę o wąskiej.

 

Regulator zaś musi po prostu wytrzymać prąd jaki przez niego płynie. Gdy ten prąd będzie wyższy niż wytrzymałość regulatora, jego tranzystory się upieką.

 

Regulator steruje cyklem załączania cewek w silniku. Ale nie reguluje natężenia prądu.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, chcialem sie podpiac pod temam z pytankiem, jaki regulator do takich silnikow bo beda az 4 + jaki pakiet, jeden wielki czy do kazdego silnika po jednym mniejszym?

graupner speed 400

Nominal voltage 7.2V

Operating voltage range 3.6-8.4V

No-load rpm 16400

No-load current drain 0.5A

Current drain at max. efficiency 3,3 A

Current drain when stalled 21A

Max. efficiency without gearbox 72%

Length of case, excl. shaft 37.8mm

Diameter 27.7mm

Free shaft length 13.8mm

Shaft diameter 2.3mm

Weight 73g

sorki za bledy :wink:

Opublikowano

A po co ci 4 takie cegły? Zamień to na jakieś 4 bezszczotkowce. Będą dwa razy lżejsze i więcej mocy do dyspozycji. :wink:

Era silników szczotkowych w modelarstwie lotniczym już minęła. Zostały tylko niedobitki.

W łodziach i samochodach też już pomału oddają pola.

 

Co to ma być za model i o jakich parametrach?

Opublikowano

dzieki za tak szybka odpowiedz :D

buduje herkulesa c130 ,plany znalazlem gdzies na forum, tam wlasnie maja podene te silniczki. Model ma 140 cm dlugosci na 190 rozpietosci.

Opublikowano

Witam, chcialem sie podpiac pod temam z pytankiem, jaki regulator do takich silnikow bo beda az 4 + jaki pakiet, jeden wielki czy do kazdego silnika po jednym mniejszym?

graupner speed 400

Nominal voltage 7.2V

Operating voltage range 3.6-8.4V

No-load rpm 16400

No-load current drain 0.5A

Current drain at max. efficiency 3,3 A

Current drain when stalled 21A

Max. efficiency without gearbox 72%

Length of case, excl. shaft 37.8mm

Diameter 27.7mm

Free shaft length 13.8mm

Shaft diameter 2.3mm

Weight 73g

sorki za bledy :wink:

Jeżeli masz już te silniczki szczotkowe, to jeden duży regulator - silniki łączysz równolegle.

Akumulator 2-3S pojemność około 3200mAh, ale to bardzo zależy od rozmiaru śmigła, czyli poboru prądu.

PS

Masz wyłączone PW i nie można do Ciebie pisać.

Opublikowano

A po co ci 4 takie cegły? Zamień to na jakieś 4 bezszczotkowce. Będą dwa razy lżejsze i więcej mocy do dyspozycji. :wink:

Era silników szczotkowych w modelarstwie lotniczym już minęła. Zostały tylko niedobitki.

W łodziach i samochodach też już pomału oddają pola.

 

Co to ma być za model i o jakich parametrach?

 

już oddały :) baaardzo rzadko się teraz stosuje w łodziach :)

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.