Lubomir Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Mam takie dość głupie pytanie :oops: . A mianowicie czy jeśli do normalnego silnika bezszczotkowego np. Emax C2812 KV1534 podepnę regulator o dużym natężeniu prądu to czy jest ryzyko, że silnik się spali? A czy jeśli czy podepnę silnik o dużej mocy do regulatora o małym natężeniu prądu to; czy w takim przypadku spali się regulator? Z góry dziękuję za odpowiedź. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ppompka Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Pierwszy przypadek-nie, silnik może pobierać max 3A, a ty możesz podłączyć regiel 120A Drugi przypadek-jak najbardziej. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lubomir Posted April 7, 2011 Author Share Posted April 7, 2011 To już wiem jak straciłem regulator. :twisted: :twisted: :twisted: Link to comment Share on other sites More sharing options...
madrian Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 Regulator nie reguluje natężenia prądu. Prąd pobiera silnik. Bez wnikania w fizykę, elektrotechnikę i czary - silnik zawsze "wie" ile mu potrzeba prądu do prawidłowej pracy. I tyle prądu chce pobrać. Na przeszkodzie ma regulator i pakiet. Pakiet oddaje energię w określonej ilości przez własną konstrukcję i choćby się z...warł to nie na da rady oddać więcej. Przypomina to trochę butelkę z szyjką. Butelkę o dużej szyjce opróżnisz szybciej niż tę o wąskiej. Regulator zaś musi po prostu wytrzymać prąd jaki przez niego płynie. Gdy ten prąd będzie wyższy niż wytrzymałość regulatora, jego tranzystory się upieką. Regulator steruje cyklem załączania cewek w silniku. Ale nie reguluje natężenia prądu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Capriman Posted April 7, 2011 Share Posted April 7, 2011 A pobór prądu(A) zależy też od wielkości śmigła, teoretycznie "mocny" silnik mógłby pracować ze słabym reglem pod warunkiem że bedzie kręcił małym śmigłem.... Przykładowa tabela poboru prądu silnika w zależności od założonego smigła... http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=116 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lubomir Posted April 8, 2011 Author Share Posted April 8, 2011 Wielkie dzięki za pomoc, do tej pory latałem modelami wolnolatającymi a z silnikami i elektroniką dopiero zaczynam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aleks135 Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 Witam, chcialem sie podpiac pod temam z pytankiem, jaki regulator do takich silnikow bo beda az 4 + jaki pakiet, jeden wielki czy do kazdego silnika po jednym mniejszym? graupner speed 400 Nominal voltage 7.2V Operating voltage range 3.6-8.4V No-load rpm 16400 No-load current drain 0.5A Current drain at max. efficiency 3,3 A Current drain when stalled 21A Max. efficiency without gearbox 72% Length of case, excl. shaft 37.8mm Diameter 27.7mm Free shaft length 13.8mm Shaft diameter 2.3mm Weight 73g sorki za bledy :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
madrian Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 A po co ci 4 takie cegły? Zamień to na jakieś 4 bezszczotkowce. Będą dwa razy lżejsze i więcej mocy do dyspozycji. :wink: Era silników szczotkowych w modelarstwie lotniczym już minęła. Zostały tylko niedobitki. W łodziach i samochodach też już pomału oddają pola. Co to ma być za model i o jakich parametrach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
aleks135 Posted April 17, 2011 Share Posted April 17, 2011 dzieki za tak szybka odpowiedz buduje herkulesa c130 ,plany znalazlem gdzies na forum, tam wlasnie maja podene te silniczki. Model ma 140 cm dlugosci na 190 rozpietosci. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hubert_tata Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Witam, chcialem sie podpiac pod temam z pytankiem, jaki regulator do takich silnikow bo beda az 4 + jaki pakiet, jeden wielki czy do kazdego silnika po jednym mniejszym? graupner speed 400 Nominal voltage 7.2V Operating voltage range 3.6-8.4V No-load rpm 16400 No-load current drain 0.5A Current drain at max. efficiency 3,3 A Current drain when stalled 21A Max. efficiency without gearbox 72% Length of case, excl. shaft 37.8mm Diameter 27.7mm Free shaft length 13.8mm Shaft diameter 2.3mm Weight 73g sorki za bledy :wink: Jeżeli masz już te silniczki szczotkowe, to jeden duży regulator - silniki łączysz równolegle.Akumulator 2-3S pojemność około 3200mAh, ale to bardzo zależy od rozmiaru śmigła, czyli poboru prądu. PS Masz wyłączone PW i nie można do Ciebie pisać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
aleks135 Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 Bardzo dziekuje za odp.Wlaczylem juz PW :oops: Przepraszam ale jestem poczatkujacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Łukasz K. Posted April 19, 2011 Share Posted April 19, 2011 A po co ci 4 takie cegły? Zamień to na jakieś 4 bezszczotkowce. Będą dwa razy lżejsze i więcej mocy do dyspozycji. :wink: Era silników szczotkowych w modelarstwie lotniczym już minęła. Zostały tylko niedobitki. W łodziach i samochodach też już pomału oddają pola. Co to ma być za model i o jakich parametrach? już oddały baaardzo rzadko się teraz stosuje w łodziach Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.