Lubomir Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Mam takie dość głupie pytanie :oops: . A mianowicie czy jeśli do normalnego silnika bezszczotkowego np. Emax C2812 KV1534 podepnę regulator o dużym natężeniu prądu to czy jest ryzyko, że silnik się spali? A czy jeśli czy podepnę silnik o dużej mocy do regulatora o małym natężeniu prądu to; czy w takim przypadku spali się regulator? Z góry dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppompka Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Pierwszy przypadek-nie, silnik może pobierać max 3A, a ty możesz podłączyć regiel 120A Drugi przypadek-jak najbardziej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lubomir Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 To już wiem jak straciłem regulator. :twisted: :twisted: :twisted: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Regulator nie reguluje natężenia prądu. Prąd pobiera silnik. Bez wnikania w fizykę, elektrotechnikę i czary - silnik zawsze "wie" ile mu potrzeba prądu do prawidłowej pracy. I tyle prądu chce pobrać. Na przeszkodzie ma regulator i pakiet. Pakiet oddaje energię w określonej ilości przez własną konstrukcję i choćby się z...warł to nie na da rady oddać więcej. Przypomina to trochę butelkę z szyjką. Butelkę o dużej szyjce opróżnisz szybciej niż tę o wąskiej. Regulator zaś musi po prostu wytrzymać prąd jaki przez niego płynie. Gdy ten prąd będzie wyższy niż wytrzymałość regulatora, jego tranzystory się upieką. Regulator steruje cyklem załączania cewek w silniku. Ale nie reguluje natężenia prądu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Capriman Opublikowano 7 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2011 A pobór prądu(A) zależy też od wielkości śmigła, teoretycznie "mocny" silnik mógłby pracować ze słabym reglem pod warunkiem że bedzie kręcił małym śmigłem.... Przykładowa tabela poboru prądu silnika w zależności od założonego smigła... http://www.bungymania.com/imageshome/includes3/motorperf1.php?id=116 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lubomir Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2011 Wielkie dzięki za pomoc, do tej pory latałem modelami wolnolatającymi a z silnikami i elektroniką dopiero zaczynam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aleks135 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Witam, chcialem sie podpiac pod temam z pytankiem, jaki regulator do takich silnikow bo beda az 4 + jaki pakiet, jeden wielki czy do kazdego silnika po jednym mniejszym? graupner speed 400 Nominal voltage 7.2V Operating voltage range 3.6-8.4V No-load rpm 16400 No-load current drain 0.5A Current drain at max. efficiency 3,3 A Current drain when stalled 21A Max. efficiency without gearbox 72% Length of case, excl. shaft 37.8mm Diameter 27.7mm Free shaft length 13.8mm Shaft diameter 2.3mm Weight 73g sorki za bledy :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 A po co ci 4 takie cegły? Zamień to na jakieś 4 bezszczotkowce. Będą dwa razy lżejsze i więcej mocy do dyspozycji. :wink: Era silników szczotkowych w modelarstwie lotniczym już minęła. Zostały tylko niedobitki. W łodziach i samochodach też już pomału oddają pola. Co to ma być za model i o jakich parametrach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aleks135 Opublikowano 17 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2011 dzieki za tak szybka odpowiedz buduje herkulesa c130 ,plany znalazlem gdzies na forum, tam wlasnie maja podene te silniczki. Model ma 140 cm dlugosci na 190 rozpietosci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Witam, chcialem sie podpiac pod temam z pytankiem, jaki regulator do takich silnikow bo beda az 4 + jaki pakiet, jeden wielki czy do kazdego silnika po jednym mniejszym? graupner speed 400 Nominal voltage 7.2V Operating voltage range 3.6-8.4V No-load rpm 16400 No-load current drain 0.5A Current drain at max. efficiency 3,3 A Current drain when stalled 21A Max. efficiency without gearbox 72% Length of case, excl. shaft 37.8mm Diameter 27.7mm Free shaft length 13.8mm Shaft diameter 2.3mm Weight 73g sorki za bledy :wink: Jeżeli masz już te silniczki szczotkowe, to jeden duży regulator - silniki łączysz równolegle.Akumulator 2-3S pojemność około 3200mAh, ale to bardzo zależy od rozmiaru śmigła, czyli poboru prądu. PS Masz wyłączone PW i nie można do Ciebie pisać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aleks135 Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Bardzo dziekuje za odp.Wlaczylem juz PW :oops: Przepraszam ale jestem poczatkujacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz K. Opublikowano 19 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2011 A po co ci 4 takie cegły? Zamień to na jakieś 4 bezszczotkowce. Będą dwa razy lżejsze i więcej mocy do dyspozycji. :wink: Era silników szczotkowych w modelarstwie lotniczym już minęła. Zostały tylko niedobitki. W łodziach i samochodach też już pomału oddają pola. Co to ma być za model i o jakich parametrach? już oddały baaardzo rzadko się teraz stosuje w łodziach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.