robas69 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Opublikowano 20 Kwietnia 2011 Jarek, żartujesz? To sprzedawca jest dla mnie gwarantem. Ja jemu zgłaszam wadę - opisuje ją. Mnie nie interesuje komu on powierza usunięcie tej wady. I sprzedawca na którym ciąży obowiązek jej usunięcia wysyła nadajnik klientowi nie wiedząc czy został naprawiony?! Tym bardziej kiedy chodzi o tak prozaiczną usterkę - nie działający "pstryczek". A co będzie jak nadal jest zepsuty - znowu mam wysyłać i czekać kolejne miesiące, bo hrabiemu sprzedawcy nie chciało się włączyć nadajnika, sprawdzić i ewentualnie od razu reagować u tego, któremu naprawę powierzył?
robas69 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Jarek, przecież ja nie mam do Ciebie żadnych pretensji i za nic nie "oberwałeś" . Napisałem również, że sprzedawca wysyłając do mnie sprzęt nie sprawdził czy jest naprawiony. A on jeszcze do mnie nie dotarł więc na dziś nie wiem, czy jest sprawny /naprawiony/ czy nie. W swojej naiwności myślałem, że wie to sprzedający /gwarant/, ale sie pomyliłem bo on tego nie wie... Więc nie pisz, że wymagałem jakiegoś "dodatkowego sprawdzania" bo to są bzdury. Poza tym przynajmniej na gruncie prawa polskiego, nie wiem jak w Niemczech, gwarantem dla klienta /kupującego/ jest SPRZEDAWCA, a nie PRODUCENT, więc nie masz tutaj dowolności do której ze stron kierujesz roszczenie. Na przyszłość staraj się przeczytać post zanim wyciągniesz z niego pochopne wnioski i przelejesz na uderzenia w klawiaturę.
mkrawcz1 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Poza tym przynajmniej na gruncie prawa polskiego, nie wiem jak w Niemczech, gwarantem dla klienta /kupującego/ jest SPRZEDAWCA, a nie PRODUCENT, więc nie masz tutaj dowolności do której ze stron kierujesz roszczenie. Obawiam się, że mylisz gwarancję z rękojmią... http://prawo.money.pl/aktualnosci/okiem-eksperta/artykul/rekojmia;i;gwarancja;-;obowiazki;sprzedawcy,111,0,441967.html# "Rękojmia stanowi zatem generalną zasadę ponoszenia konsekwencji przez sprzedawcę za wadliwość sprzedanego towaru. Sprzedawca będzie odpowiedzialny za wadliwość towaru bez względu na to czy ponosi on za nią winę, czy o istnieniu wad wiedział bądź miał podstawy do ich poznania." "Natomiast gwarancja jest ustanawiana w drodze dobrowolnej umowy bądź oświadczenia dotyczącego umowy sprzedaży. Stanowi ona zatem wyłącznie dodatkowe uprawnienie uzyskiwane przez nabywcę od sprzedającego bądź producenta towaru."
Rekomendowane odpowiedzi