pyton Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 LiFePo4-? witam chciałbym poznac opinie co sądzicie o tym pakiecie cóż to za wymysł :? pakiet czy zdaniem waszym ma on przyszłość w modelarstwie?
Jedrula Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Opublikowano 21 Kwietnia 2011 Jaka nowość wisi w HK od chyba roku
pyton Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Nie wiem czy wiesz ale HK jest w USA! :crazy: A tu jest Polska! Cały pakiet jest u nas jako nowość!
ppompka Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 pyton, Nie wiem czy wiesz, ale najwidoczniej nie. HK jest w hongkongu. USA, Niemcy, i Austaralia to tylko takie magazyny. A LiFe wcale nie sa nowoscią.
instruktor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Taka nowość że od trzech lat używam w Falconie od L.K
Ładziak Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Dokładnie. Taka nowość, że wychodzi z użycia w zastosowaniach modelarskich.
armand Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 A już przechodzimy na ogniwa paliwowe??
Ładziak Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Póki co, mają dokładnie te same wady w zastosowaniach modelarskich co LiFe, z tym że dla ogniw jest jeszcze za wcześnie, dla tych drugich za późno.
armand Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Ja tam sobie chwalę Life jako pakiety zasilające elektronikę pokładową. Pakuje dwie i mam spokój LiFe duże
pyton Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 no ok moze i nie są nowością ale czemu trudno spotkać je w polskich sklepach?? chodzi o pakiet w/w LiFePo4 ?
hubert_tata Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 no ok moze i nie są nowością ale czemu trudno spotkać je w polskich sklepach?? chodzi o pakiet w/w LiFePo4 ? Sklep z banera forum http://www.rcskorpion.pl/product_info.php?cPath=137_267&products_id=4470Z drugiego banera forum http://www.helipad.pl/a123_1100mah_33v_li_fe_z_blaszkami-647.html :roll:
pyton Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Autor Opublikowano 22 Kwietnia 2011 no wszystko pieknie łanie ale mi chodzi o LiFePo4 a tu były tylko LiFe. No nie wiem rożnia sie czymś jedne od drugich? :roll:
tomnow95 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 To jest to samo. Tylko nie pełną nazwę podali
hubert_tata Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 no wszystko pieknie łanie ale mi chodzi o LiFePo4 a tu były tylko LiFe. No nie wiem rożnia sie czymś jedne od drugich? :roll:Kiedyś, dosyć dawno temu pojawiła się jeszcze nazwa litowo fosfatowe - promowana przez Valence Technology jako Saphion http://forumrc.alexba.eu/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=5055&postdays=0&postorder=asc&highlight=saphion&start=0Ale to w zasadzie wszystko to samo tzn ta sama chemia. To że może trudniej je teraz dostać, to nie prawda - kto chce to znajdzie :faja: Myślę, że to raczej brak promocji, bo moda na LiFepo4 minęła ze 2-3 lata temu wraz z rozwojem wysokowydajnych i szybkoładowalnych lipoli.
kszczech Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 A ja mam trochę inne wrażenie dlaczego w Polsce jest z tym kłopot. LiFe są idealnym rozwiązaniem do zasilania urządzeń pokładowych. Ale nie dla sprzedawców. Powodem jest to, że LiFe nie wymagają dodatkowych urządzeń, na których mogą sporo zarobić takich jak BECe i inne "Powerboxy". W LiFe masz prawie przez cały czas 3,3 V - od naładowania po rozładowanie. Przy zasilaniu odbiornika i serw dajesz dwa ogniwa i jeżeli boisz się że 6,6V to za dużo to dajesz szeregowo jedną diodę prostowniczą za 50 groszy i masz 6V. I to wszystko czego potrzeba. Pozdrawiam
Boogie Opublikowano 22 Kwietnia 2011 Opublikowano 22 Kwietnia 2011 W LiFe masz prawie przez cały czas 3,3 V - od naładowania po rozładowanie. Przy zasilaniu odbiornika i serw dajesz dwa ogniwa i jeżeli boisz się że 6,6V to za dużo to dajesz szeregowo jedną diodę prostowniczą za 50 groszy i masz 6V. I to wszystko czego potrzeba. Ta zaleta jest rowniez wada, ktora mozna zminimalizowac. Chodzi i sprawdzanie stanu ogniwa tzn pozostalej energii w akumulatorze. Mozna to obejsc dajac licznik zuzytych mAh co prawda, ale to wlasnie podraza cene instalacji.
kszczech Opublikowano 23 Kwietnia 2011 Opublikowano 23 Kwietnia 2011 A nie lepiej zrobić jeden agresywny dość długi lot a potem zmierzyć ile wejdzie prądu podczas łądowania? Jeżeli wiadomo ile model zużywa energii na jeden lot to łatwo wyliczyć ile lotów można bezpiecznie zrobić na pakiecie. No i dodatkowa zaleta, że LiFe można ładować spokojnie 5C co oznacza, że możesz doładować akumulatory przed następnymi lotami w parenaście minut Pozdrawiam
vowthyn Opublikowano 9 Maja 2011 Opublikowano 9 Maja 2011 Takie szybkie pytanie. Czy taki pakiet: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14066 da się bezproblemowo rozlutować i przerobić na dwa pakiety 3S1P 9,9V 2100mAh? Pytam, bo nie wiem jak dokładnie wygląda konstrukcja czegoś takiego i czy nie będzie kłopotu z dolutowaniem przewodów itp.
Major Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Ja to robie tak ze przyklejma BID CHIP-a do pakietu i nie kombinuje z ustawieniami ładowania, raz sprawdzone i tak dalej.
vowthyn Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Wrzucam info bo nie widziałem żeby ktoś o tym wspominał, do tej pory widywałem informacje tylko o ogniwach 1100mAh lub 2300mAh. Dzisiaj natknąłem się na ogniwa LiFePo4 o pojemności 2500mAh, tylko to już nie A123: http://shop.rc-electronic.com/e-vendo.php?shop=k_emcotec_e&SessionId=&a=article&ProdNr=A42021&t=1713&c=1713&p=1713
Rekomendowane odpowiedzi