Jump to content

Oklejanie fornirem


Jacqubes

Recommended Posts

Chcę okleić płaty fornirem bukowym. Okazuje się, ze jednak nie przylega dokładnie do powierzchni płata ( nie przylega nawet dokładnie do równej powierzchni). Zastanawiam się, czy to w ogóle normalne, czy to jakis felerny fornir ? Nie wię czy dobrze rozumiecie, ale chodzi tu o to, że gdy położe pas forniru na desce to powstają takie fałdy, którymi można poruszać. Co z tym zrobić ?

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Materiał (cieńkie drewno, jakby nie było) i technologia pozyskiwania forniru powoduje, że się fałduje. W zasadzie zawsze :)

Trzeba przy klejeniu docisnąć na całej powierzchni, inaczej raczej się nie da.

Link to comment
Share on other sites

Tylko.. kiedyś już próbowałem okleić rdzenie fornirem, obciążyłem rdzenie ciężarkami i wyszły mimo to pofałdowane. Tym razem napakuje pełno ksiązek :D:D:D Ale jest jeszcze pewien problem. Jakiego kleju użyć ? U siebie chyba Soudalu nie dostane ;/

Link to comment
Share on other sites

Kup sobie soudal D4/B4, jest to klej pieniacy sie pod wpływem wilgoci. Jak nie ten klej a chcesz wykonac skrzydła lekko to kup sobie klej poliuretanowy w sklepie modelarskim, ma te same własciwosci co soudal. Ja swoje rdzenie robie tak:

smaruje wilgotna szmatka fornir, na to nakładam klej, czekam ok. 5 min az klej sie spieni. Nakładam fornmir na rdzen i wkładam do negatywów. Negatywy wraz z rdzeniami i fornirem obciazam cegłami i pustakami.

Link to comment
Share on other sites

w hurtowniach chemicznych można kupić klej poliuretanowy ARTELIT produkcji SELENA

ja płaciłem 25 PLN za butelkę 0,8 kg

to jest ilość wystarczająca dla modelarza na kilka lat...

 

jak inne kleje tego typu, Artelit jest wodoodporny i podczas twardnienia reaguje z wilgocią zawartą w powietrzu; zwiększa swoją objętość tworząc pianę

Link to comment
Share on other sites

Mariaczi ja też tak muszę robić (chodzę z Mateuszem do jednej mod.), bo nie mamy dostępu do cieńszego forniru :? :( bierzesz dechę, ostry papier i szlifujesz na ok. 0,4-0,5 innego wyjścia u nas nie ma, no chyba że zostawić 1mm :roll:

Link to comment
Share on other sites

ciekawe co byś mówił gdybyś nie pracował i utrzymywał swoje hobby z małego kieszonkowego

Ja pracuję i też utrzymuję hobby z małego kieszonkowego :)

Ale czegoś nie rozumiem - czy koszt kupienia forniru 0.6mm jest aż tak drastycznie większy od kupienia forniru 1mm (który też kosztuje swoje) i potem szlifowania go przez 10 godzin do połowy grubości ? :shock:

Wiecie, koledzy, czas kosztuje - czas nieraz kosztuje bardzo, bardzo dużo. Nie każdego stać na wyrwanie sobie 10 godzin życia. To nieraz tak naprawdę jest 5 dni po 2h, bo więcej czasu dziennie wykroić się nie da...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.