Gość wotoma Opublikowano 3 Maja 2011 Opublikowano 3 Maja 2011 Leszek to Leszek, jak cos potrzeba zawsze moge na niego liczyć. akość sama w sobie. Fox z pewnością z Top Model, więc skrzydła w szybowcu są zrobione rewelacyjnie, zapewne sztywne jak cholera. Spokojnie możesz pokryć IMO folią. Wejdź na stronkę TMCZ, i zobacz co oferuje producent, ARF jest pokryty oracoverem. Co do napędu http://www.icare-rc.com/self_launch_systems.htm#Turbine_SLS:_AFJet_ się przyda? Osobiście sam montuję SLSa do Ventusa 4,5 metra, ale z napędem elektrycznym (pantograf z silnikiem i czterołopatowym składnym śmigiełkiem). Pantograf to połowa zabawy....
RobertK Opublikowano 3 Maja 2011 Autor Opublikowano 3 Maja 2011 ECO 400 spaliny nie mają tu nic do rzeczy ( wystarczy blacha na pionowym ) Wojtass_nt rozbijać zamiaru nie mam ,ale wiesz jak to jest ... :wink: wotoma jestem pewien że te skrzydła wytrzymają wszystkie przeciążenia w locie nawet bez jakiegokolwiek pokrycia ,są naprawdę solidne. Pantograf super sprawa jakbym miał większego Foxa to też bym turbinę chowaną zrobił ;D
RobertK Opublikowano 3 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2011 Powoli ruszyłem z budową modelu.Tak wygląda napęd steru kierunku półka serwa steru poziomego
RobertK Opublikowano 4 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 4 Czerwca 2011 Prace idą mozolnie ,ponieważ zestaw nie posiada planów takie elementy jak np.napędy sterów trzeba było opracować samemu.
RobertK Opublikowano 5 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2011 Koledzy w Niebrzegowie sobie latają ,a ja zamiast latać z nimi siedze i się męcze :evil: Po konsultacji z kolegą MZ :wink: wykonałem mocowanie turbiny zamontowałem prowizoryczną osłonę pionowego i wykonałem próbę I zaczynają się schody...
vader Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Hejka Pierwszy szybowiec z jetem na pokładzie w Polsce :jupi: Zapowieda się ciekawie, oczywiście będe śledził postepy prac. Podziel się zagwozdką co to za schody.
RobertK Opublikowano 9 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2011 Flatter pionowego w strugach gazów
piotr jet Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 A może sprawdź długość zachodzenia blachy na stat. pion. ,czy turbina jest w osi ,czy blacha nie wpada w drgania w strumieniu za turbiną , czy jest symetria w wygięciu blachy tak mi wpadło do głowy :? problem moim zdaniem jest jeszcze taki że strumień za turbiną jest zakręcony a nie prosty(brak kierownicy strugi)
laminat Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 flater można pokonać na 2 sposoby - zwiększyć sztywność - np. wewnątrz pasma rowingu węglowego oraz zmienić rozkład mas - na topie statecznika pionowego umieścic masę która zmieni charakterystykę drgań własnych statecznika - to tyle teoria a praktyka zobaczymy jaka wyjdzie
DjTommi Opublikowano 9 Czerwca 2011 Opublikowano 9 Czerwca 2011 Witam. Jeśli mogę coś powiedzieć, to miałem Foxa 4,1m ale w wersji szybowcowej i też statecznik pionowy wpadał we flater. Powodem tego była listwa balsowa do której wkleja się zawiasy do steru kierunku. Jeśli nie jest ona zamocowana aż do samego dołu kadłuba czyli od góry aż do podłogi to tak się będzie działo. Przerabiałem to i u mnie pomogło. W zestawie miałem ta balse właśnie o prawidłowej długości aż do spodu kadłuba i myślałem, że ktoś się pomylił, a tak na prawdę to właśnie tak ma być. Mam nadzieję, że coś pomogłem. Pozdrawiam
RenoFlo Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Cześć, Powinno być dokłądnie tak jak pisze DJTommi, dźwigar (tak to trzeba nazwać) pionowego MUSI być sztywno (co nie znaczy, że trwale) połączony z dolną powierzchnią rury kadłuba. Jeśli nie ma możliwości wykonania go jako jednego, prostego elementu należy zastosować bardziej "skomplikowaną" konstrukcję. Też to przerabiałem w modelu szybowca (a nawet dwóch). Przy usterzeniu typu T istniało realne ryzyko "ukręcenia" ogona :mrgreen:
Major Opublikowano 10 Czerwca 2011 Opublikowano 10 Czerwca 2011 Moze to Ci cos pomoze choc wątpie. napisz do nich http://www.airbornecomposites.co.uk/ powiedz ze widziałes ich model (własnie ten z foto ) w WestonModell Park Show (29.07.2009) I budujesz cos pdobnego. O ile to ich model był, bo moze to tylko reklama.
RobertK Opublikowano 12 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 12 Czerwca 2011 Dziękuję wszystkim za sugestiei i rady . Udało mi się zarzegnać problem,więc jest szansa że model poleci z turbiną na plecach. Odnośnie oblotu to powiem szczerze że jestem pełen obaw. Pytanie głównie do kolegów którzy latali Foxem w tej skali z tym profilem ( HQ 1,5/12) Czy model jest tolerancyjny na przesuwanie środka ciężkości (chodzi o położenie zbiornika paliwa) By trochę uciec z masą zamieniłem bagnet stalowy na węglowy...
DjTommi Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Witam. Ja latałem takim Foxem http://www.topmodel.cz/model/fox.html i ogólnie to nie za łatwo nim się lata. A co do środka ciężkości to tak jak wszystkie modele bardzo nie lubi mieć go zbyt z tyłu. Musi mięć prędkość, prędkość i jeszcze raz prędkość. Pozdrawiam
RenoFlo Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 By trochę uciec z masą zamieniłem bagnet stalowy na węglowy... Jaką średnicę ma ten bagnet, rurka czy pręt ?
RobertK Opublikowano 13 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2011 Ja latałem takim Foxem http://www.topmodel.cz/model/fox.html i ogólnie to nie za łatwo nim się lata.To dokładnie ten sam model , nie za łatwo :roll: No to mnie zaniepokoiłeś :| Pamiętasz może położenie SC ? RenoFlo ,ten bagnet to pręt ,średnica 16mm
RenoFlo Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 To dokładnie ten sam model , nie za łatwo :roll: No to mnie zaniepokoiłeś :| Pamiętasz może położenie SC ? Na przytaczanej stronie jest to podane "cg 85 mm" RenoFlo ,ten bagnet to pręt ,średnica 16mm Dzięki za info, walczę / walczyłem z myslami czy w moim 5 kg modelu termicznym takie coś wytrzyma. Teraz już wiem.
DjTommi Opublikowano 13 Czerwca 2011 Opublikowano 13 Czerwca 2011 Witam. Nie pamiętam ustawienia SC ale wiem, że miałem spoooro ołowiu w dziobie. A co do latania szybowcem to jak ktoś nie latał jeszcze takim podobnym sprzętem to może lepiej komuś oddać do oblotu. Ale wszystko będzie dobrze i trzeba być pozytywnie nastawionym Pozdrawiam
RobertK Opublikowano 14 Czerwca 2011 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2011 Mój Fox potrzebuje ok 1,5 kg na dziób :? Co do oblotu,wszystkie swoje modele oblatuje SAM
Rekomendowane odpowiedzi