Skocz do zawartości

FOX 4,1m


RobertK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wotoma

Leszek to Leszek, jak cos potrzeba zawsze moge na niego liczyć. akość sama w sobie.

Fox z pewnością z Top Model, więc skrzydła w szybowcu są zrobione rewelacyjnie, zapewne sztywne jak cholera. Spokojnie możesz pokryć IMO folią. Wejdź na stronkę TMCZ, i zobacz co oferuje producent, ARF jest pokryty oracoverem.

Co do napędu http://www.icare-rc.com/self_launch_systems.htm#Turbine_SLS:_AFJet_ się przyda?

Osobiście sam montuję SLSa do Ventusa 4,5 metra, ale z napędem elektrycznym (pantograf z silnikiem i czterołopatowym składnym śmigiełkiem). Pantograf to połowa zabawy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

ECO 400 spaliny nie mają tu nic do rzeczy ( wystarczy blacha na pionowym )

Wojtass_nt rozbijać zamiaru nie mam ,ale wiesz jak to jest ... :wink:

wotoma jestem pewien że te skrzydła wytrzymają wszystkie przeciążenia w locie nawet bez jakiegokolwiek pokrycia ,są naprawdę solidne. Pantograf super sprawa jakbym miał większego Foxa to też bym turbinę chowaną zrobił ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy w Niebrzegowie sobie latają ,a ja zamiast latać z nimi siedze i się męcze :evil:

Po konsultacji z kolegą MZ :wink: wykonałem mocowanie turbiny

Dołączona grafika

zamontowałem prowizoryczną osłonę pionowego i wykonałem próbę

Dołączona grafika

I zaczynają się schody... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może sprawdź długość zachodzenia blachy na stat. pion. ,czy turbina jest w osi ,czy blacha nie wpada w drgania w strumieniu za turbiną , czy jest symetria w wygięciu blachy

tak mi wpadło do głowy :?

problem moim zdaniem jest jeszcze taki że strumień za turbiną jest zakręcony a nie prosty(brak kierownicy strugi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

flater można pokonać na 2 sposoby - zwiększyć sztywność - np. wewnątrz pasma rowingu węglowego oraz zmienić rozkład mas - na topie statecznika pionowego umieścic masę która zmieni charakterystykę drgań własnych statecznika - to tyle teoria a praktyka zobaczymy jaka wyjdzie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeśli mogę coś powiedzieć, to miałem Foxa 4,1m ale w wersji szybowcowej i też statecznik pionowy wpadał we flater. Powodem tego była listwa balsowa do której wkleja się zawiasy do steru kierunku. Jeśli nie jest ona zamocowana aż do samego dołu kadłuba czyli od góry aż do podłogi to tak się będzie działo. Przerabiałem to i u mnie pomogło. W zestawie miałem ta balse właśnie o prawidłowej długości aż do spodu kadłuba i myślałem, że ktoś się pomylił, a tak na prawdę to właśnie tak ma być.

 

Mam nadzieję, że coś pomogłem.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

Powinno być dokłądnie tak jak pisze DJTommi, dźwigar (tak to trzeba nazwać) pionowego MUSI być sztywno (co nie znaczy, że trwale) połączony z dolną powierzchnią rury kadłuba. Jeśli nie ma możliwości wykonania go jako jednego, prostego elementu należy zastosować bardziej "skomplikowaną" konstrukcję.

Też to przerabiałem w modelu szybowca (a nawet dwóch). Przy usterzeniu typu T istniało realne ryzyko "ukręcenia" ogona :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za sugestiei i rady . Udało mi się zarzegnać problem,więc jest szansa że model poleci z turbiną na plecach. :D Odnośnie oblotu to powiem szczerze że jestem pełen obaw. Pytanie głównie do kolegów którzy latali Foxem w tej skali z tym profilem ( HQ 1,5/12) Czy model jest tolerancyjny na przesuwanie środka ciężkości (chodzi o położenie zbiornika paliwa)

By trochę uciec z masą zamieniłem bagnet stalowy na węglowy...

Dołączona grafika

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Ja latałem takim Foxem http://www.topmodel.cz/model/fox.html i ogólnie to nie za łatwo nim się lata. A co do środka ciężkości to tak jak wszystkie modele bardzo nie lubi mieć go zbyt z tyłu. Musi mięć prędkość, prędkość i jeszcze raz prędkość.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dokładnie ten sam model , nie za łatwo :roll: No to mnie zaniepokoiłeś :| Pamiętasz może położenie SC ?

Na przytaczanej stronie jest to podane "cg 85 mm"

 

RenoFlo ,ten bagnet to pręt ,średnica 16mm

Dzięki za info, walczę / walczyłem z myslami czy w moim 5 kg modelu termicznym takie coś wytrzyma. Teraz już wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Nie pamiętam ustawienia SC ale wiem, że miałem spoooro ołowiu w dziobie. A co do latania szybowcem to jak ktoś nie latał jeszcze takim podobnym sprzętem to może lepiej komuś oddać do oblotu. Ale wszystko będzie dobrze i trzeba być pozytywnie nastawionym :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.