sebamor Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Witam, mam taki problem. mianowicie spaliłem silnik E-max 2812, odwinąłem stary drut o grubości 0,25mm (silnik był nawijany wiązką 3 drucików). No i zawinąłem silnik nowym drutem takiej samej grubości też wiązką po 3 druciki, i dawałem po 15 zwojów na ząb. Nawijałem sposobem AabBCcaABbcC i łączyłem później kabelki metodą na trójkąt (chyba) tzn początek jednego drucika z końcem następnego. No i teraz objawy: silnik, po podłączeniu do regulatora normalnie wydaje standardową melodyjkę, no i jak dodam gazu to się normalnie kręci(tylko słabiej niż oryginał). No ale po około 10s silnik tak się nagrzewa, że aż parzy. I strasznie śmierdzi. Co mam zrobić aby go dobrze przewinąć. Ile zwojów itd. Bo ja już niem mam pomysłu co źle robię
darek.3333 Opublikowano 10 Maja 2011 Opublikowano 10 Maja 2011 Czy te 10 sekund kręcisz silnikiem ze śmigłem i silnik ma chłodzenie?
sebamor Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Opublikowano 11 Maja 2011 bez śmigła, ale nie sądzę, żeby silnik potrzebował aż takiego chłodzenia po 10 sekundach.
noker Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Czy wziąłeś pod uwagę grubość lakieru na drucie nawojowym? Czy policzyłeś ilość zwojów na zębie że nawinąłeś po 15?
bubu2 Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 A ile magnesów ma Twój silnik? Od tego zależy schemat nawijania. Twój jest dobry tylko dla 10 magnesów. Nie powinien tak się grzać, szczególnie przy tak dużej ilości zwojów na zębie i podczs kręcenia bez śmigła, gdy jest mały pobierany prąd. Jeśli schemat dobry, a się grzeje, pomyliłeś na któtymś zębie (zębach) kierunek nawijania.
bubu2 Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 No właśnie. Przyjąłeś zły schemat przewijania. Dla 14 magnesów powinieneś nawijać AacCBbaACcbB. Chociaż jak jeszcze raz spojrzałem na Twój schemat, to wychodzi na to samo. A więc raczej pomyliłeś gdzieś kierunek. Czeka Cię ponowna zabawa. Bywajet. pzdr.
sebamor Opublikowano 11 Maja 2011 Autor Opublikowano 11 Maja 2011 OK, przewijane było zgodnie z obrazkiem z tej strony: http://www.powercroco.de/Schema.html i było to schematem AabBCcaABbcC
Marcus Opublikowano 11 Maja 2011 Opublikowano 11 Maja 2011 Tą stronkę pewnie już znasz, ale podam, może komuś się przyda. Wpisujesz ilość zębów i magnesów, wybierasz rodzaj połączenia. http://www.powercroco.de/bewicklungsrechner.html
ksionc Opublikowano 12 Maja 2011 Opublikowano 12 Maja 2011 Ja ostatnio przewinąłem emaxa 2822 według tego schematu: Faza 1 1 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 2 zęba i nawijasz w lewo,idziesz do 7 zęba i nawijasz w lewo,idziesz do 8 zęba i nawijasz w prawo. Faza 2 3 ząb nawijasz w lewo,idziesz do 4 i nawijasz w prawo,idziesz bo 9 i nawijasz w prawo,idziesz do 10 i nawijasz w lewo. Faza 3 5 ząb nawijasz w prawo,idziesz do 6 i nawijasz w lewo, idziesz do 11 i nawijasz w lewo,idziesz do 12 i nawijasz w prawo. Wystarczy do tego dobrać odpowiedni drut, chociaż ja bym proponował nawinąć tak jak 2822, ze względu na jego lepsze osiągi według mnie.
sebamor Opublikowano 12 Maja 2011 Autor Opublikowano 12 Maja 2011 Ok dzięki chłopaki, udało się silnik przewinięty i DZIAŁA :jupi: Przewinąłem go takim schematem jak jest na ostatnim zdjęciu na dole na tej stronce: http://www.powercroco.de/schema12N14Pv.html
Rekomendowane odpowiedzi