sebamor Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Witam, mam taki problem. mianowicie spaliłem silnik E-max 2812, odwinąłem stary drut o grubości 0,25mm (silnik był nawijany wiązką 3 drucików). No i zawinąłem silnik nowym drutem takiej samej grubości też wiązką po 3 druciki, i dawałem po 15 zwojów na ząb. Nawijałem sposobem AabBCcaABbcC i łączyłem później kabelki metodą na trójkąt (chyba) tzn początek jednego drucika z końcem następnego. No i teraz objawy: silnik, po podłączeniu do regulatora normalnie wydaje standardową melodyjkę, no i jak dodam gazu to się normalnie kręci(tylko słabiej niż oryginał). No ale po około 10s silnik tak się nagrzewa, że aż parzy. I strasznie śmierdzi. Co mam zrobić aby go dobrze przewinąć. Ile zwojów itd. Bo ja już niem mam pomysłu co źle robię Link to comment Share on other sites More sharing options...
darek.3333 Posted May 10, 2011 Share Posted May 10, 2011 Czy te 10 sekund kręcisz silnikiem ze śmigłem i silnik ma chłodzenie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebamor Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 bez śmigła, ale nie sądzę, żeby silnik potrzebował aż takiego chłodzenia po 10 sekundach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
noker Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Czy wziąłeś pod uwagę grubość lakieru na drucie nawojowym? Czy policzyłeś ilość zwojów na zębie że nawinąłeś po 15? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 A ile magnesów ma Twój silnik? Od tego zależy schemat nawijania. Twój jest dobry tylko dla 10 magnesów. Nie powinien tak się grzać, szczególnie przy tak dużej ilości zwojów na zębie i podczs kręcenia bez śmigła, gdy jest mały pobierany prąd. Jeśli schemat dobry, a się grzeje, pomyliłeś na któtymś zębie (zębach) kierunek nawijania. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebamor Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 mój ma 14 magnesów. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 No właśnie. Przyjąłeś zły schemat przewijania. Dla 14 magnesów powinieneś nawijać AacCBbaACcbB. Chociaż jak jeszcze raz spojrzałem na Twój schemat, to wychodzi na to samo. A więc raczej pomyliłeś gdzieś kierunek. Czeka Cię ponowna zabawa. Bywajet. pzdr. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebamor Posted May 11, 2011 Author Share Posted May 11, 2011 OK, przewijane było zgodnie z obrazkiem z tej strony: http://www.powercroco.de/Schema.html i było to schematem AabBCcaABbcC Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcus Posted May 11, 2011 Share Posted May 11, 2011 Tą stronkę pewnie już znasz, ale podam, może komuś się przyda. Wpisujesz ilość zębów i magnesów, wybierasz rodzaj połączenia. http://www.powercroco.de/bewicklungsrechner.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
ksionc Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Ja ostatnio przewinąłem emaxa 2822 według tego schematu: Faza 1 1 ząb nawijasz w prawo, idziesz do 2 zęba i nawijasz w lewo,idziesz do 7 zęba i nawijasz w lewo,idziesz do 8 zęba i nawijasz w prawo. Faza 2 3 ząb nawijasz w lewo,idziesz do 4 i nawijasz w prawo,idziesz bo 9 i nawijasz w prawo,idziesz do 10 i nawijasz w lewo. Faza 3 5 ząb nawijasz w prawo,idziesz do 6 i nawijasz w lewo, idziesz do 11 i nawijasz w lewo,idziesz do 12 i nawijasz w prawo. Wystarczy do tego dobrać odpowiedni drut, chociaż ja bym proponował nawinąć tak jak 2822, ze względu na jego lepsze osiągi według mnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebamor Posted May 12, 2011 Author Share Posted May 12, 2011 Ok dzięki chłopaki, udało się silnik przewinięty i DZIAŁA :jupi: Przewinąłem go takim schematem jak jest na ostatnim zdjęciu na dole na tej stronce: http://www.powercroco.de/schema12N14Pv.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts