Krzycho Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Witam. Czy ktoś się orientuje co może być przyczyną takich dziwnych drgań przy pewnych obrotach podczas zmniejszania obrotów? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Srv40 Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Drgania są duże, więc to coś w wirniku. Rzuca go na boki. Wyważ łopaty jeszcze raz, dokładniej i spróbuj go rozkręcić na nowym wale głównym. Czasem nie widać, że jest krzywy a wszystko wibruje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 nom, stawialbym na wał .. sprawdź tez czy flyba jest rowno zalozony Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ada- Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Mówcie co chcecie ale takie skakanie nic wam nie da. Najlepiej rozkręcić całą głowicę, łopaty, nawet zębatki. Odpalasz same silniki w całym przedziale obrotów i dokładasz po jednym elemencie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafalgruszka Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 witam kolego a spróbuj na trawie lub innym miękkim podłożu... na moje wygląda to na rezonans przyziemny miałem tak samo... zbyt ciasne spasowanie łopat w okuciach może powodować rezonans... cdn... rafal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzycho Posted May 15, 2011 Author Share Posted May 15, 2011 Na trawie tak samo kupiłem parę części alu i zmodyfikuje nimi trochę głowice łopaty to węglówki dwie pary takie samej firmy zamówiłem też inne będę sprawdzał w tygodniu to zobaczymy,a wał hehe to już zamawiałem 4szt ,ale niemożliwe żeby wszystkie były trafione. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnow95 Posted May 15, 2011 Share Posted May 15, 2011 Wiem co to jest. Masz nierówno dokręcone łopaty. Wyłączasz gaz o zmieniają one swoją pozycję,a co za tym idzie wyważenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
From_heaven Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 To nic nie jest. Prawie każdy helik tak ma. Po prostu przez pewien moment helik obroty wirnika wynoszą tyle samo co częstotliwość drgań własnych helika i dlatego wpada on w rezonans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzycho Posted May 16, 2011 Author Share Posted May 16, 2011 To nic nie jest. Prawie każdy helik tak ma. Po prostu przez pewien moment helik obroty wirnika wynoszą tyle samo co częstotliwość drgań własnych helika i dlatego wpada on w rezonans. Ale przecież przez takie coś można pokrzywić wał.Coś musi być nie tak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robraf Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 trezba poprostu szybciej zejsc z obrotow Link to comment Share on other sites More sharing options...
From_heaven Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Ale przecież przez takie coś można pokrzywić wał.Coś musi być nie tak. Ciekawa teoria... Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnow95 Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 Nie skrzywisz takiego wału tak łatwo:) W moim Titanie wystarczyło równomiernie poluzować łopaty i już nie jest to tak bardzo widoczne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzycho Posted May 20, 2011 Author Share Posted May 20, 2011 Doszły do mnie łopaty carbon i w środku jest taka instrukcja wyważania [/img] Trzymać się jej czy wyważać normalnie naklejając na środku ciężkości? Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafalgruszka Posted May 20, 2011 Share Posted May 20, 2011 Witam Ja proponuję jednak wyważać w "ść" rafal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzycho Posted May 24, 2011 Author Share Posted May 24, 2011 Po ugniatałem w głowicy te czerwone gumki i drgań nie ma przy zdjętych łopatach już ,ale jak założę to dalej to samo -wyważone łopaty na śc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rafalgruszka Posted May 24, 2011 Share Posted May 24, 2011 z jaką siłą dokręcasz łopaty do okuć? po "przewaleniu" helika na jeden bok nie powinny opaść ale ruszając helikiem góra dół na boku powinny opaść pod własnym ciężarem... myślę że domyślisz się o co chodzi... rafal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Krzycho Posted May 26, 2011 Author Share Posted May 26, 2011 Dokręciłem drgań takich już nie ma,ale występują minimalne czyli chyba te dopuszczalne.Dobrze jest już. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomnow95 Posted May 26, 2011 Share Posted May 26, 2011 A mówiłem że łopaty źle dokręcone? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts