Skocz do zawartości

ASP FT160 ile to pali !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie skończyłem model i zainstalowałem tego boxera . Zrobiłem wstępne docieranie na ziemi (spalone 5l paliwa 10% nitro) i mam poważne obawy czy ten silnik to nie nitro metanowy alkoholik. :? W modelu mam zamontowany fabryczny zbiornik o pojemności 490 ml i podczas docierani na ziemi silnik ze śmigłem 15x8 wypala go w 10 minut ! :shock: dodam, że silnik pracuje w zakresie 1/3 do 1/2 otwarcia przepustnicy. Z rzadka kręcę go na pełnych obrotach, co trwa najwyżej kilka sekund. Śrubę składu mieszanki w zasadzie ustawiłem na optimum (silnik uzyskuje max obrotów), więc zbyt bogata mieszanka odpada. W instrukcji silnika podają że zbiornik o pojemności 360 ml powinien starczyć na 12 minut pracy przy pełnym otwarciu przepustnicy a przy oszczędnym traktowaniu manetki gazu na 15-17 minut lotu. Co jeszcze zastanawia to to, że silnik straszne „obtłuszcza model” to znaczy, że po każdym takim odpaleniu trzeba nieźle napracować się, aby odczyścić podwozie i kadłub a nawet ogon. Przyznam, że dziwi mnie ta ilość oleju. Wcześniej miałem doświadczenia z innym czterotaktem silnikiem ASP FS180 i ten praktycznie nie brudził modelu wcale. Podobnie z obecnie eksploatowanym ASP 91 ten też jest znacznie czystszy.

Czy może coś nie tak z regulacją? Czy może ten typ tak ma? :(

Opublikowano

Powiem Ci tak ze ccm to to ma. Mój Laser 160 Vka ma zbiornik 500ml i na regulację silnika wydoiłem 2l paliwa i jeszcze nie jest to co bym chcial. Jak wolne obroty to są bajka, tak jak się mu "depnie" to zbiornika wystarczy na ok 15min. Malo i nie malo. W końcu silnik do makiety która nie goni 100km/h

Moze lepiej pomyslec nad Saito 20 FG ? Pozytywnie o tym piszą, no i paliwo tańsze. Gdzies widziałem info ze 10min akrobacyjnego lotu kosztuje ok 30ml paliwa - 1l -5,19zł na Orlenie.

Opublikowano

Powiem Ci tak ze ccm to to ma. Mój Laser 160 Vka ma zbiornik 500ml i na regulację silnika wydoiłem 2l paliwa i jeszcze nie jest to co bym chcial.

Pojemność nie jest taka duża. To ledwie 25-26 cm. Silnki ASP 180 ma 29,8 cm i pali mniej.
Opublikowano

Widzisz ... mnie akurat Laser V-ka przekonał ze mimo pojemnosci takiej samej jak 1 cyl musi zasilic 2 garki i pali tym samym więcej ;(

Nie chcesz się pokusic o przeróbke na Petrola ? NGK robi rewelacyjne świece z gwintem 1/4"x32 - nazywa się to ME-8 ale i kupisz cos "chińskiego"

Opublikowano

Widzisz ... mnie akurat Laser V-ka przekonał ze mimo pojemnosci takiej samej jak 1 cyl musi zasilic 2 garki i pali tym samym więcej ;(

Nie chcesz się pokusic o przeróbke na Petrola ? NGK robi rewelacyjne świece z gwintem 1/4"x32 - nazywa się to ME-8 ale i kupisz cos "chińskiego"

Myślę o tym, ale z tego, co przeczytałem w sieci to praca silnika po przeróbce to loteria. Jednym pali od pierwszego zakręcenia a inni boją się lecieć, bo gaśnie lub nie równo pracuje.

Generalni jest dużo opinii, że prawidłowa regulacja silnika po takiej przeróbce jest bardzo ciężka a często wręcz niemożliwa. Nie chciałbym wtopić 300 stów za moduł i dalej mieć problem z lataniem.

Opublikowano

No ja do lasera tego nie wsadze. Co jak co - stac mnie było na silnik - stac mnie na paliwo. Powiem Ci tylko ze jak był źle wyregulowany - a ma 2 gazniki , to jeden chodził jak pompa paliwa. Po wydechu widziałem ze po prostu się zalewa a ze drugi wspomagał prace to chodzilo to o tyle o ile. Teraz mam świece okopcone, wydechy czarne i po ilosci spalin (kolorze) widze który nie domaga. Byc moze u Ciebie jest nie tak z paliwem dla jednego - sam mowisz ze jest mokry wydech ale nie mowisz czy oba czy jeden. 2 gazniki - fajna sprawa ale w regulacji dramat. Ja u siebie dałem wydechy na dół - bo to jednak nitro , zawsze plamy bedą.

 

Dołączona grafika

 

Musze jeszcze go wyregulowac, moze wtedy bedzie lepszy ;)

Opublikowano

No wiesz ja nie narzekam na koszt paliwa tylko na długośc lotu. :lol: Co do regulacji to mma lepiej bo tylko jeden gażnik który podaje paliwo na dwa cylindry. Właśnie dla tego zrezygnowałem z zakupu SAITO 182 gdzie tak jak u ciebie trzeba rogulować oddzielnie dwa cylindry.

Opublikowano

Nie widzisz róznicy pomiędzy wydechem jednego cylindra a drugiego? moze nie widac tego na rurkach, wykrec i ew zobacz na pełnych obrotach ilosc "ognia" byc moze którys nie domaga. Ja w laserze regulowałem zawory, zalecają to robic po kazdych 30 min pracy :shock: :shock: :shock:

Opublikowano

Darek, ten model jest piękny. Widziałem jego zdjęcia na stronie scorpio-polska.pl, a teraz czekam na recenzję w Rc Przegląd Modelarski, którą ciągle odkładają. Może pochwalisz się zdjęciami i opinią na temat modelu w dziale "półmakiety"?

Opublikowano

Darek, ten model jest piękny. Widziałem jego zdjęcia na stronie scorpio-polska.pl, a teraz czekam na recenzję w Rc Przegląd Modelarski, którą ciągle odkładają. Może pochwalisz się zdjęciami i opinią na temat modelu w dziale "półmakiety"?

Model fakt jest piękny i co tu dużo mówić to majstersztyk z przedziału ARF, czyli samolotów, które nie wymagają wiele pracy, aby znalazły się w powietrzu. :lol: Hangar 9 każe sobie za to słono płacić, ale faktycznie dopracowanie konstrukcji w porównaniu z standardowym chińskim wyrobem jest porażające. Tu po prostu wszystko do siebie pasuje. Wystarczy czytać instrukcję i składać. Wszystko, co jest na wyposażeniu jest najwyższej klasy a wszystkie otwory, gniazda itd. są na swoich miejscach.

Tak właściwie to piszę to w 20 minut po powrocie z lotniska gdzie odbył się oblot. Model poza trzema kliknięciami trymerem wysokości nie wymagał żadnych dodatkowych korekt. Lata jak po sznurku! :jupi: Lot trwał jedynie 6 minut ( w obawie o paliwo) i trudno powiedzieć coś więcej oprócz tego, że śmigło 15x8 na pół gazu ledwie dało radę dźwignąć model z pasa, ale postaram się zrobić fotorelację i krótki opis w dziale Półmakiety.

Opublikowano

Super! Bardzo się cieszę, że wszystko dobrze poszło. Ja mam dwa Hangar'we typy: P 51 Mustang Blue Nose i właśnie Taylorcraft, a z innych producentów, Twój TMcz Pilatus 2,07. Nie wiem co z tego będzie, ale na razie myślę ;D

Opublikowano

W Hobocie zamykają wczesnie lotnisko ? Gdzie latałes ? Smiglo torche małe masz jak na 160-tke

Latałem gdzie indziej, ale nie mogę powiedzieć gdzie, bo to prywatne lądowisko dla ultralajtów i umowa z właścicielem była tylko na jeden lot (oblot modelu). :cry: Właściciel nie życzy sobie modelarzy i poniekąd go rozumiem, bo sam to wszystko urządził a właściwie opłacił, równanie, pasa, droga dojazdowa, koszenie itd. :|
Opublikowano

Myślę, że precyzyjna regulacja i dotarcie silnika załatwi problem zużycia paliwa. Swoją drogą szkoda, że jednak nie wziąłeś Saito. Dwa gaźniki sprawy nie ułatwiają, ale na wszystko jest sposób.

W przypadku przeróbki na benzynę trzeba byłoby od razu zmienić gaźnik na Walbro inaczej to, jak sam zresztą pisałeś, loteria.

Opublikowano

Dziś ponownie byłem na lotnisku i wykonałem trzy loty. Tym razem założyłem śmigło 18x8. Wrażenia takie sobie. :? Żeby zrobić pętlę trzeba dać gaz na max i jeszcze robić to z nurkowania. Coś słabo ciągnie ten motorek. :(

Na ziemi zmierzyłem prędkość obrotową śmigła,. Na maksymalnie otwartej przepustnicy było 7500 obr/min. Może jakieś inne śmigło? 16x8 z a może 17x8? Przecież ten silnik powinien dać sobie spokojnie radę z modelem ważącym 6,2kg.

Opublikowano

Szczerze to przy deklarowanej maksymalnej mocy 2,9KM to szału nie będzie przy modelu o wadze 6,2kg. Generalnie to przelicznik jaki stosuje kilku modelarzy z mojej okolicy od ponad 40lat to moc w KM x3 i to daje przybliżony ciąg. DOskonale sprawdziło się to w moich ASP 4T włącznie z ASP FS61.

Opublikowano

7500 to malo , za malo. Piszą ze powinien miec ok 9k. Mój Laser tez nie domaga na max obrotach, ze smigłem 16x8 (ale tu winna regulacja - ehh.... jeszcze troche i zrobie) z 18x8 całkiem co innego.... mułowato wręcz. Słyszysz taki charakterystyczny dzwiek smigła ? Bo ja ze swojego nie. Raz mi się udalo osiągnąc w poziomie 8200 i juz było słychac "prawie" , no ale w Pionie gasł, wiec lipa.

Opublikowano

7500 to malo , za malo. Piszą ze powinien miec ok 9k. Mój Laser tez nie domaga na max obrotach, ze smigłem 16x8 (ale tu winna regulacja - ehh.... jeszcze troche i zrobie) z 18x8 całkiem co innego.... mułowato wręcz. Słyszysz taki charakterystyczny dzwiek smigła ? Bo ja ze swojego nie. Raz mi się udalo osiągnąc w poziomie 8200 i juz było słychac "prawie" , no ale w Pionie gasł, wiec lipa.

Myślę, że tek deklarowane 9000 obr/min można uzyskać, ale na śmigłach rzędu 16x8 no może jeszcze 17x6. Co do regulacji to wczoraj praktycznie ustawiłem silnik ma maksymalne obroty i kręcenie składem mieszanki dawało już tylko pogorszenie. W poniedziałek spróbuję ze śmigłem 16x8 i 17x8 może tu będzie lepiej.

Opublikowano

Silnik kręci tyle ile powinien i możesz liczyć jeszcze na pewien wzrost mocy po prawidłowym jego dotarciu. 18x8 to za duże śmigło do tego silnika, przy docieraniu nie jest wskazane przeciążanie silnika. Zobacz ile wykręca i na jakich śmigłach bliźniaczy OS FT160:

http://www.rcuniverse.com/forum/m_2252380/tm.htm

Myślę, że powinieneś się skupić raczej na uzyskaniu maksymalnego ciągu statycznego a nie na uzyskaniu owych 9k

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.