dlmtb Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Właśnie skończyłem model i zainstalowałem tego boxera . Zrobiłem wstępne docieranie na ziemi (spalone 5l paliwa 10% nitro) i mam poważne obawy czy ten silnik to nie nitro metanowy alkoholik. :? W modelu mam zamontowany fabryczny zbiornik o pojemności 490 ml i podczas docierani na ziemi silnik ze śmigłem 15x8 wypala go w 10 minut ! :shock: dodam, że silnik pracuje w zakresie 1/3 do 1/2 otwarcia przepustnicy. Z rzadka kręcę go na pełnych obrotach, co trwa najwyżej kilka sekund. Śrubę składu mieszanki w zasadzie ustawiłem na optimum (silnik uzyskuje max obrotów), więc zbyt bogata mieszanka odpada. W instrukcji silnika podają że zbiornik o pojemności 360 ml powinien starczyć na 12 minut pracy przy pełnym otwarciu przepustnicy a przy oszczędnym traktowaniu manetki gazu na 15-17 minut lotu. Co jeszcze zastanawia to to, że silnik straszne „obtłuszcza model” to znaczy, że po każdym takim odpaleniu trzeba nieźle napracować się, aby odczyścić podwozie i kadłub a nawet ogon. Przyznam, że dziwi mnie ta ilość oleju. Wcześniej miałem doświadczenia z innym czterotaktem silnikiem ASP FS180 i ten praktycznie nie brudził modelu wcale. Podobnie z obecnie eksploatowanym ASP 91 ten też jest znacznie czystszy. Czy może coś nie tak z regulacją? Czy może ten typ tak ma?
Major Opublikowano 19 Maja 2011 Opublikowano 19 Maja 2011 Powiem Ci tak ze ccm to to ma. Mój Laser 160 Vka ma zbiornik 500ml i na regulację silnika wydoiłem 2l paliwa i jeszcze nie jest to co bym chcial. Jak wolne obroty to są bajka, tak jak się mu "depnie" to zbiornika wystarczy na ok 15min. Malo i nie malo. W końcu silnik do makiety która nie goni 100km/h Moze lepiej pomyslec nad Saito 20 FG ? Pozytywnie o tym piszą, no i paliwo tańsze. Gdzies widziałem info ze 10min akrobacyjnego lotu kosztuje ok 30ml paliwa - 1l -5,19zł na Orlenie.
dlmtb Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 Powiem Ci tak ze ccm to to ma. Mój Laser 160 Vka ma zbiornik 500ml i na regulację silnika wydoiłem 2l paliwa i jeszcze nie jest to co bym chcial.Pojemność nie jest taka duża. To ledwie 25-26 cm. Silnki ASP 180 ma 29,8 cm i pali mniej.
Major Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Widzisz ... mnie akurat Laser V-ka przekonał ze mimo pojemnosci takiej samej jak 1 cyl musi zasilic 2 garki i pali tym samym więcej ;( Nie chcesz się pokusic o przeróbke na Petrola ? NGK robi rewelacyjne świece z gwintem 1/4"x32 - nazywa się to ME-8 ale i kupisz cos "chińskiego"
dlmtb Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 Widzisz ... mnie akurat Laser V-ka przekonał ze mimo pojemnosci takiej samej jak 1 cyl musi zasilic 2 garki i pali tym samym więcej ;( Nie chcesz się pokusic o przeróbke na Petrola ? NGK robi rewelacyjne świece z gwintem 1/4"x32 - nazywa się to ME-8 ale i kupisz cos "chińskiego" Myślę o tym, ale z tego, co przeczytałem w sieci to praca silnika po przeróbce to loteria. Jednym pali od pierwszego zakręcenia a inni boją się lecieć, bo gaśnie lub nie równo pracuje. Generalni jest dużo opinii, że prawidłowa regulacja silnika po takiej przeróbce jest bardzo ciężka a często wręcz niemożliwa. Nie chciałbym wtopić 300 stów za moduł i dalej mieć problem z lataniem.
Major Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 No ja do lasera tego nie wsadze. Co jak co - stac mnie było na silnik - stac mnie na paliwo. Powiem Ci tylko ze jak był źle wyregulowany - a ma 2 gazniki , to jeden chodził jak pompa paliwa. Po wydechu widziałem ze po prostu się zalewa a ze drugi wspomagał prace to chodzilo to o tyle o ile. Teraz mam świece okopcone, wydechy czarne i po ilosci spalin (kolorze) widze który nie domaga. Byc moze u Ciebie jest nie tak z paliwem dla jednego - sam mowisz ze jest mokry wydech ale nie mowisz czy oba czy jeden. 2 gazniki - fajna sprawa ale w regulacji dramat. Ja u siebie dałem wydechy na dół - bo to jednak nitro , zawsze plamy bedą. Musze jeszcze go wyregulowac, moze wtedy bedzie lepszy
dlmtb Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 No wiesz ja nie narzekam na koszt paliwa tylko na długośc lotu. Co do regulacji to mma lepiej bo tylko jeden gażnik który podaje paliwo na dwa cylindry. Właśnie dla tego zrezygnowałem z zakupu SAITO 182 gdzie tak jak u ciebie trzeba rogulować oddzielnie dwa cylindry.
Major Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Nie widzisz róznicy pomiędzy wydechem jednego cylindra a drugiego? moze nie widac tego na rurkach, wykrec i ew zobacz na pełnych obrotach ilosc "ognia" byc moze którys nie domaga. Ja w laserze regulowałem zawory, zalecają to robic po kazdych 30 min pracy :shock: :shock: :shock:
robas69 Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Darek, ten model jest piękny. Widziałem jego zdjęcia na stronie scorpio-polska.pl, a teraz czekam na recenzję w Rc Przegląd Modelarski, którą ciągle odkładają. Może pochwalisz się zdjęciami i opinią na temat modelu w dziale "półmakiety"?
dlmtb Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 Darek, ten model jest piękny. Widziałem jego zdjęcia na stronie scorpio-polska.pl, a teraz czekam na recenzję w Rc Przegląd Modelarski, którą ciągle odkładają. Może pochwalisz się zdjęciami i opinią na temat modelu w dziale "półmakiety"? Model fakt jest piękny i co tu dużo mówić to majstersztyk z przedziału ARF, czyli samolotów, które nie wymagają wiele pracy, aby znalazły się w powietrzu. Hangar 9 każe sobie za to słono płacić, ale faktycznie dopracowanie konstrukcji w porównaniu z standardowym chińskim wyrobem jest porażające. Tu po prostu wszystko do siebie pasuje. Wystarczy czytać instrukcję i składać. Wszystko, co jest na wyposażeniu jest najwyższej klasy a wszystkie otwory, gniazda itd. są na swoich miejscach. Tak właściwie to piszę to w 20 minut po powrocie z lotniska gdzie odbył się oblot. Model poza trzema kliknięciami trymerem wysokości nie wymagał żadnych dodatkowych korekt. Lata jak po sznurku! :jupi: Lot trwał jedynie 6 minut ( w obawie o paliwo) i trudno powiedzieć coś więcej oprócz tego, że śmigło 15x8 na pół gazu ledwie dało radę dźwignąć model z pasa, ale postaram się zrobić fotorelację i krótki opis w dziale Półmakiety.
robas69 Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 Super! Bardzo się cieszę, że wszystko dobrze poszło. Ja mam dwa Hangar'we typy: P 51 Mustang Blue Nose i właśnie Taylorcraft, a z innych producentów, Twój TMcz Pilatus 2,07. Nie wiem co z tego będzie, ale na razie myślę ;D
Major Opublikowano 20 Maja 2011 Opublikowano 20 Maja 2011 W Hobocie zamykają wczesnie lotnisko ? Gdzie latałes ? Smiglo torche małe masz jak na 160-tke
dlmtb Opublikowano 20 Maja 2011 Autor Opublikowano 20 Maja 2011 W Hobocie zamykają wczesnie lotnisko ? Gdzie latałes ? Smiglo torche małe masz jak na 160-tkeLatałem gdzie indziej, ale nie mogę powiedzieć gdzie, bo to prywatne lądowisko dla ultralajtów i umowa z właścicielem była tylko na jeden lot (oblot modelu). :cry: Właściciel nie życzy sobie modelarzy i poniekąd go rozumiem, bo sam to wszystko urządził a właściwie opłacił, równanie, pasa, droga dojazdowa, koszenie itd. :|
MASK Opublikowano 21 Maja 2011 Opublikowano 21 Maja 2011 Myślę, że precyzyjna regulacja i dotarcie silnika załatwi problem zużycia paliwa. Swoją drogą szkoda, że jednak nie wziąłeś Saito. Dwa gaźniki sprawy nie ułatwiają, ale na wszystko jest sposób. W przypadku przeróbki na benzynę trzeba byłoby od razu zmienić gaźnik na Walbro inaczej to, jak sam zresztą pisałeś, loteria.
dlmtb Opublikowano 21 Maja 2011 Autor Opublikowano 21 Maja 2011 Dziś ponownie byłem na lotnisku i wykonałem trzy loty. Tym razem założyłem śmigło 18x8. Wrażenia takie sobie. :? Żeby zrobić pętlę trzeba dać gaz na max i jeszcze robić to z nurkowania. Coś słabo ciągnie ten motorek. Na ziemi zmierzyłem prędkość obrotową śmigła,. Na maksymalnie otwartej przepustnicy było 7500 obr/min. Może jakieś inne śmigło? 16x8 z a może 17x8? Przecież ten silnik powinien dać sobie spokojnie radę z modelem ważącym 6,2kg.
Gość Opublikowano 21 Maja 2011 Opublikowano 21 Maja 2011 Szczerze to przy deklarowanej maksymalnej mocy 2,9KM to szału nie będzie przy modelu o wadze 6,2kg. Generalnie to przelicznik jaki stosuje kilku modelarzy z mojej okolicy od ponad 40lat to moc w KM x3 i to daje przybliżony ciąg. DOskonale sprawdziło się to w moich ASP 4T włącznie z ASP FS61.
Major Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 7500 to malo , za malo. Piszą ze powinien miec ok 9k. Mój Laser tez nie domaga na max obrotach, ze smigłem 16x8 (ale tu winna regulacja - ehh.... jeszcze troche i zrobie) z 18x8 całkiem co innego.... mułowato wręcz. Słyszysz taki charakterystyczny dzwiek smigła ? Bo ja ze swojego nie. Raz mi się udalo osiągnąc w poziomie 8200 i juz było słychac "prawie" , no ale w Pionie gasł, wiec lipa.
dlmtb Opublikowano 22 Maja 2011 Autor Opublikowano 22 Maja 2011 7500 to malo , za malo. Piszą ze powinien miec ok 9k. Mój Laser tez nie domaga na max obrotach, ze smigłem 16x8 (ale tu winna regulacja - ehh.... jeszcze troche i zrobie) z 18x8 całkiem co innego.... mułowato wręcz. Słyszysz taki charakterystyczny dzwiek smigła ? Bo ja ze swojego nie. Raz mi się udalo osiągnąc w poziomie 8200 i juz było słychac "prawie" , no ale w Pionie gasł, wiec lipa. Myślę, że tek deklarowane 9000 obr/min można uzyskać, ale na śmigłach rzędu 16x8 no może jeszcze 17x6. Co do regulacji to wczoraj praktycznie ustawiłem silnik ma maksymalne obroty i kręcenie składem mieszanki dawało już tylko pogorszenie. W poniedziałek spróbuję ze śmigłem 16x8 i 17x8 może tu będzie lepiej.
MASK Opublikowano 22 Maja 2011 Opublikowano 22 Maja 2011 Silnik kręci tyle ile powinien i możesz liczyć jeszcze na pewien wzrost mocy po prawidłowym jego dotarciu. 18x8 to za duże śmigło do tego silnika, przy docieraniu nie jest wskazane przeciążanie silnika. Zobacz ile wykręca i na jakich śmigłach bliźniaczy OS FT160: http://www.rcuniverse.com/forum/m_2252380/tm.htm Myślę, że powinieneś się skupić raczej na uzyskaniu maksymalnego ciągu statycznego a nie na uzyskaniu owych 9k
Rekomendowane odpowiedzi