Mirek z Lublina Opublikowano 13 Listopada 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Witam. Widzę,że już można pisać nowe posty w tym wątku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 13 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2012 Witaj! Cieszę się że mogę pomóc jakiemuś spaliniarzowi! Do zabezpieczenia wręgi ogniowej stosuje się Clearcoat Clear resin solution firmy Solarfilm. Kosztuje niecałe 10zł i można go nabyć w modele.sklep.pl Jedna puszeczka starczy na conajmniej kilka modeli. Akumulator polecam zamontować w ten sposób aby był wyciągalny, ale ładować go bez wyjmowania. Jeśli Cię interesuje to mam do odsprzedania włącznik zasilania wraz z gniazdem ładowania. Jesli uzyjesz pakietu Ni-mH 4.8V to powinieneeś bezstresowo polatać te 2-3 godz. (takowy też mogę odsprzedać bo mam dwa, gdzie tylko jeden lata w modelu a drugi czeka na kupca). Ale zawsze przed startem sprawdzaj napięcie. Ja na serwach metalowych standart (4szt. + 9g na gaz) latam do poziomu 4,9 V. Jak coś to pisz prywatna wiadomość gdybyś chciał coś nabyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Witaj! Cieszę się że mogę pomóc jakiemuś spaliniarzowi! Do zabezpieczenia wręgi ogniowej stosuje się Clearcoat Clear resin solution firmy Solarfilm. Kosztuje niecałe 10zł i można go nabyć w modele.sklep.pl Jedna puszeczka starczy na conajmniej kilka modeli. Akumulator polecam zamontować w ten sposób aby był wyciągalny, ale ładować go bez wyjmowania. Jeśli Cię interesuje to mam do odsprzedania włącznik zasilania wraz z gniazdem ładowania. Jesli uzyjesz pakietu Ni-mH 4.8V to powinieneeś bezstresowo polatać te 2-3 godz. (takowy też mogę odsprzedać bo mam dwa, gdzie tylko jeden lata w modelu a drugi czeka na kupca). Ale zawsze przed startem sprawdzaj napięcie. Ja na serwach metalowych standart (4szt. + 9g na gaz) latam do poziomu 4,9 V. Jak coś to pisz prywatna wiadomość gdybyś chciał coś nabyć. Witam, Gdy napisałem jeden post wyżej budowa Kastora trwała... i już się skończyła:) Przez dłuższy czas temat ten był jakby uszkodzony i nie dało się wejść na ostatnią (siódmą) stronę tematu dlatego też założyłem nowy temat, w którym pokazałem gdzie umieściłem akumulator (Li-pol) zasilający odbiornik i serwa. Także jak na razie nie potrzebuję nowego pakietu. Do zabezpieczenia wręgi silnikowej oraz okolic zbiornika użyłem tego ---> http://sklep-modelar...50ml-p-820.html Mimo wszystko dzięki wielki za zainteresowanie i odpowiedź do mojego pytania. Skoro już jest naprawiony wątek i można dodawać kolejne posty może warto połączyć te dwa tematy o Kastorze w jedną całość? Na koniec jedno zdjęcie gotowego modelu, który odbył już jakieś 8 lotów i lata świetnie Pozdrawiam Edit: Widzę że już dwa tematy zostały scalone w jeden pierwotny. Usunąłem niedziałający link. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 14 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2012 Połączyłem. To jest jedyny i obowiązujący wątek. Link, który wskazałeś już nie działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 15 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2012 I świetnie wygląda mimo tego "nagiego" silnika Ja bym dodał jeszcze coś kolorystycznie pod niebieski do uatrakcyjnienia wizualnej całości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 I ja jestem w trakcie spailinizacji moje Kastora. Zdjęcia poniżej w tym stanie model waży już 1560g a jeszcze troszkę pracy przede mną. Nie jest jakoś szczególnie pięknie ale jest. Jedno jest pewne ja teraz zaliczę kreta to już nie będzie co łatać Zdjęcia poniżej: Może jak skrócę zbyt długie śruby będzie lżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Witam, Zbiornik paliwa masz zamocowany na rzep? dobrze widzę? Może przydałoby się jeszcze jakieś zabezpieczenie, żeby zbiornik nie miał żadnej możliwości przemieszczenia się. Waga faktycznie spora Ci wyszła. Ile warstw dałeś tej farby odpornej na metanol? Mam wrażenie, że ze cztery Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 24 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2013 Witam, Zbiornik paliwa masz zamocowany na rzep? dobrze widzę? Może przydałoby się jeszcze jakieś zabezpieczenie, żeby zbiornik nie miał żadnej możliwości przemieszczenia się. Waga faktycznie spora Ci wyszła. Ile warstw dałeś tej farby odpornej na metanol? Mam wrażenie, że ze cztery Pozdrawiam Zbiornik paliwa jest na rzep z dwóch stron: dookoła, oraz bezpośrednio pod zbiornikiem dałem rzepy samoprzylepne kadłub-zbiornik. Dam jeszcze poprzeczkę usztywniającą pomiędzy wręga silnikową a tym łukowatym elementem. A pod nią włożę gąbkę, która dodatkowo dociśnie zbiornik, więc zabezpieczenie będzie wystarczające. Dałem 2 warstwy farby w sprayu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 25 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2013 Witam ponownie. Po długim remoncie oznajmiam, że mój spalinowy Kastor jest już gotowy do oblotu. Waga: 1660g obciążenie: 69 g/dm2 silnik: ASP 25A II (tylna regulacja) śmigło: 9x4 zbiornik paliwa: 170ml zasilanie Ni-Mh 4.8V Graupner 2000mAh serwa: 5x HXT900 Silnik jest już wstępnie dotarty. Po ostatniej kraksie przed wigilią małymi kroczkami go remontowałem, zrobiłem też stałe skrzydło (niedzielone), dorobiłem skrętne kółko ogonowe (wcześniej była płoza). Tylko czekać na wolny i pogodny weekend. Zdjęcia poniżej: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryfacto Opublikowano 26 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2013 Witam, Prześledziłem wszystkie wypowiedzi w tym temacie i nie znalazłem nic o miejscu w którym przypada punkt środka ciężkości. I właśnie o to moje pytanie tzn gdzie jest środek ciężkości w tym modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Środek cieżkości " Kastora " jest 66mm od krawędzi natarcia skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryfacto Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Nie zauważyłem :/ Wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 27 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2013 Nie zauważyłem :/ Wielkie dzięki A jesteś w trakcie budowy Kastora? To b. przyjemny model do nauki latania, podstawową akrobację też poleci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ryfacto Opublikowano 28 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2013 Tak jestem, prawie skończyłem jeszcze kilka szczegółów i będzie gotów do pierwszego lotu Jak skończę to wrzucę jakieś zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pauletto007 Opublikowano 31 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 31 Maja 2013 A ja dziś próbowałem ulotnić mojego Kastora. Przy moim obciążeniu pow. (69g/dm2) musialem go mocno rozpędzić. Gdy tylo oderwał się od ziemi, zaczął się b. szybko wznosić na dużym kącie, aż mi przepadł i uderzył w ziemię najpierw prawym skrzydłem a później kołpakiem silnika. Efekty: złamane śmigło, pęknięty kadłub w miejscach mocowania skrzydła i przy krawędzi natarcia i przy spływie. Na szczęście skrzydło nienaruszone. Ewidentny błąd pilota. Ehh znów remont... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fotomichal Opublikowano 6 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 6 Czerwca 2013 A ja dziś próbowałem ulotnić mojego Kastora... Następnym razem uda się na pewno Mój Kastor lata jak dla mnie super na dowód trzy zdjęcia: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
superjachu Opublikowano 28 Listopada 2013 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2013 Witam Jakiś czas temu nabyłem kastora. Jednak ciągły brak czasu ( i warunków )spowodował że model leżakował ponad 2lata (co jakiś czas coś tam dorobiłem). Dziś jest już na ukończeniu (tak wiec do wiosny zdążę) Niestety doświadczenie modelarskie mam niewielkie i nie wiem jak jak zamontować zawiasy statecznika poziomego i steru kierunku. Pewnie sam coś wymyślę ale będzie to pewnie słaby patent... wolałbym się dowiedzieć jak to powinno wyglądać. Jeśli ktoś wkleił zdjęcia tych zawiasów to byłbym wdzięczny. Chciałbym tez zobaczyć jak wyglądać powinno łączenie kadłuba ze skrzydłem, Pozdrawiam i dzięki za pomoc superjachu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi