Skocz do zawartości

Kastor 120 - czyli tani trenerek dla każdego.


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 176
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witaj! Cieszę się że mogę pomóc jakiemuś spaliniarzowi!

Do zabezpieczenia wręgi ogniowej stosuje się Clearcoat Clear resin solution firmy Solarfilm. Kosztuje niecałe 10zł i można go nabyć w modele.sklep.pl Jedna puszeczka starczy na conajmniej kilka modeli.

Akumulator polecam zamontować w ten sposób aby był wyciągalny, ale ładować go bez wyjmowania. Jeśli Cię interesuje to mam do odsprzedania włącznik zasilania wraz z gniazdem ładowania. Jesli uzyjesz pakietu Ni-mH 4.8V to powinieneeś bezstresowo polatać te 2-3 godz. (takowy też mogę odsprzedać bo mam dwa, gdzie tylko jeden lata w modelu a drugi czeka na kupca). Ale zawsze przed startem sprawdzaj napięcie. Ja na serwach metalowych standart (4szt. + 9g na gaz) latam do poziomu 4,9 V. Jak coś to pisz prywatna wiadomość gdybyś chciał coś nabyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj! Cieszę się że mogę pomóc jakiemuś spaliniarzowi!

Do zabezpieczenia wręgi ogniowej stosuje się Clearcoat Clear resin solution firmy Solarfilm. Kosztuje niecałe 10zł i można go nabyć w modele.sklep.pl Jedna puszeczka starczy na conajmniej kilka modeli.

Akumulator polecam zamontować w ten sposób aby był wyciągalny, ale ładować go bez wyjmowania. Jeśli Cię interesuje to mam do odsprzedania włącznik zasilania wraz z gniazdem ładowania. Jesli uzyjesz pakietu Ni-mH 4.8V to powinieneeś bezstresowo polatać te 2-3 godz. (takowy też mogę odsprzedać bo mam dwa, gdzie tylko jeden lata w modelu a drugi czeka na kupca). Ale zawsze przed startem sprawdzaj napięcie. Ja na serwach metalowych standart (4szt. + 9g na gaz) latam do poziomu 4,9 V. Jak coś to pisz prywatna wiadomość gdybyś chciał coś nabyć.

 

Witam,

 

Gdy napisałem jeden post wyżej budowa Kastora trwała... i już się skończyła:) Przez dłuższy czas temat ten był jakby uszkodzony i nie dało się wejść na ostatnią (siódmą) stronę tematu dlatego też założyłem nowy temat, w którym pokazałem gdzie umieściłem akumulator (Li-pol) zasilający odbiornik i serwa. Także jak na razie nie potrzebuję nowego pakietu.

Do zabezpieczenia wręgi silnikowej oraz okolic zbiornika użyłem tego ---> http://sklep-modelar...50ml-p-820.html

Mimo wszystko dzięki wielki za zainteresowanie i odpowiedź do mojego pytania.

 

Skoro już jest naprawiony wątek i można dodawać kolejne posty może warto połączyć te dwa tematy o Kastorze w jedną całość?

 

Na koniec jedno zdjęcie gotowego modelu, który odbył już jakieś 8 lotów i lata świetnie

Pozdrawiam

 

Dołączona grafika

 

Edit: Widzę że już dwa tematy zostały scalone w jeden pierwotny. Usunąłem niedziałający link.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

I ja jestem w trakcie spailinizacji moje Kastora.

Zdjęcia poniżej w tym stanie model waży już 1560g a jeszcze troszkę pracy przede mną. Nie jest jakoś szczególnie pięknie ale jest. Jedno jest pewne ja teraz zaliczę kreta to już nie będzie co łatać :P

Zdjęcia poniżej:

p1050289mn.jpg

 

p1050293mn.jpg

 

p1050292mn.jpg

 

p1050291mn.jpg

 

p1050290mn.jpg

 

Może jak skrócę zbyt długie śruby będzie lżej :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zbiornik paliwa masz zamocowany na rzep? dobrze widzę? Może przydałoby się jeszcze jakieś zabezpieczenie, żeby zbiornik nie miał żadnej możliwości przemieszczenia się.

Waga faktycznie spora Ci wyszła. Ile warstw dałeś tej farby odpornej na metanol? Mam wrażenie, że ze cztery :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Zbiornik paliwa masz zamocowany na rzep? dobrze widzę? Może przydałoby się jeszcze jakieś zabezpieczenie, żeby zbiornik nie miał żadnej możliwości przemieszczenia się.

Waga faktycznie spora Ci wyszła. Ile warstw dałeś tej farby odpornej na metanol? Mam wrażenie, że ze cztery :)

 

Pozdrawiam

 

Zbiornik paliwa jest na rzep z dwóch stron: dookoła, oraz bezpośrednio pod zbiornikiem dałem rzepy samoprzylepne kadłub-zbiornik. Dam jeszcze poprzeczkę usztywniającą pomiędzy wręga silnikową a tym łukowatym elementem. A pod nią włożę gąbkę, która dodatkowo dociśnie zbiornik, więc zabezpieczenie będzie wystarczające. Dałem 2 warstwy farby w sprayu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam ponownie.

 

Po długim remoncie oznajmiam, że mój spalinowy Kastor jest już gotowy do oblotu.

Waga: 1660g

obciążenie: 69 g/dm2

silnik: ASP 25A II (tylna regulacja)

śmigło: 9x4

zbiornik paliwa: 170ml

zasilanie Ni-Mh 4.8V Graupner 2000mAh

serwa: 5x HXT900

 

Silnik jest już wstępnie dotarty. Po ostatniej kraksie przed wigilią małymi kroczkami go remontowałem, zrobiłem też stałe skrzydło (niedzielone), dorobiłem skrętne kółko ogonowe (wcześniej była płoza). Tylko czekać na wolny i pogodny weekend.

 

Zdjęcia poniżej:

 

p1050507i.jpg

 

p1050505gr.jpg

 

 

p1050502lx.jpg

 

 

p1050498o.jpg

 

 

p1050496h.jpg

 

 

p1050494y.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Prześledziłem wszystkie wypowiedzi w tym temacie i nie znalazłem nic o miejscu w którym przypada punkt środka ciężkości. I właśnie o to moje pytanie tzn gdzie jest środek ciężkości w tym modelu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja dziś próbowałem ulotnić mojego Kastora. Przy moim obciążeniu pow. (69g/dm2) musialem go mocno rozpędzić. Gdy tylo oderwał się od ziemi, zaczął się b. szybko wznosić na dużym kącie, aż mi przepadł i uderzył w ziemię najpierw prawym skrzydłem a później kołpakiem silnika. Efekty: złamane śmigło, pęknięty kadłub w miejscach mocowania skrzydła i przy krawędzi natarcia i przy spływie. Na szczęście skrzydło nienaruszone. Ewidentny błąd pilota. Ehh znów remont...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam

Jakiś czas temu nabyłem kastora. Jednak ciągły brak czasu ( i warunków )spowodował że model leżakował ponad 2lata (co jakiś czas coś tam dorobiłem). Dziś jest już na ukończeniu (tak wiec do wiosny zdążę)

 

 

Niestety doświadczenie modelarskie mam niewielkie i nie wiem jak jak zamontować zawiasy statecznika poziomego i steru kierunku. Pewnie sam coś wymyślę ale będzie to pewnie słaby patent... wolałbym się dowiedzieć jak to powinno wyglądać. Jeśli ktoś wkleił zdjęcia tych zawiasów to byłbym wdzięczny. Chciałbym tez zobaczyć jak wyglądać powinno łączenie kadłuba ze skrzydłem,

 

 

Pozdrawiam i dzięki za pomoc

superjachu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.