Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Dobra, Janusz sie krępuje to ja napiszę, a co?

Korzystając z pieknej pogody wykonano kolejne loty Cobrą. Przeprowadzone zostały divetest'y i wynikające z nich korekty wyważenia oraz próby korkociągowe i prędkości minimanej. W trakcie jednego z lotów próby przeciągnięcia wykonywał konstruktor modelu, Kol. Marek Czuba - na zdjęciu - który napstrykał masę fotek, może coś "powiesi".

Dołączona grafika

 

Uploaded with ImageShack.us

(W głębi Kol. Tomek z asekuracją Roberta uruchamia Sopwith'a - opis modelu na stronie Tomka, info z oblotów: www.avia.tarman.pl oraz w dziale półmakiety)

 

A do Cobry wracając, Mistrz (Janusz O.) czuje JĄ coraz lepiej. "Czwarty zakręt" przed lądowaniem wykonuje już na wysokości 2-4 metrów i ląduje przy nodze.

Znowu :twisted:

Opublikowano
  Cytat

ilość złocistego napoju na wiosnę ... .

ok Man. :faja:

Jesteśmy umówieni...

 

:!:

filmik Jurka (po edycji treści) na youtub'ie znowu dostępny - łatwy do znalezienia, "oblot cobry" wystarczy wpisać

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Januszku,

tak gwoli sprostowania: ten DG to 303 jest :D

800 a właściwie 808 to może będzie (takie same kadłuby i oznaczenie łatwo przerobić) jak nowe skrzydełka zmajstruję - tylko kiedy?

 

A loty dzisiejsze, udane, dla mnie nowym doświadczeniem były.

Zwłaszcza start zestawu w poprzek pola wzlotów (z drzewami w dość nieodległej perspektywie) w mocno turbulentnym powietrzu, kiedy pilotowałem holówkę z Cobrą na końcu linki. Stres był obecny i tego nie można pięknym startem nazwać :oops:.

Starty na południowy zachód (z bocznym wiatrem) chyba są bezpieczniejsze - w razie W jest szansa na zakręt i lądowanie.

No i treningu mi trzeba, tego nie da się ukryć.

  • 4 miesiące temu...
Gość horn3t
Opublikowano

Elegancko moja mniejsza 17 też nabija godziny w powietrzu :)

Opublikowano
  W dniu 7.05.2012 o 20:17, 'horn3t' napisał:

Elegancko moja mniejsza 17 też nabija godziny w powietrzu :)

 

Witaj,

cały czas śledziłem budowę Twojej cobry na forum i z napędem lata super,ale myślę że na holu też ją sprawdzisz?

Gość horn3t
Opublikowano

Są takie plany, kotłuje się w głowie masa pomysłów. (np. drugi kadłub) Doszedłem jednak do wniosku, że kabina i pilot będą dla dzieciaków do oglądania modelu tylko na ziemi. W miejsce tego do lotu trafi serwomechanizm i prosty wyczep (żeby nie trzeba było zmieniać wyważenia). Kołpak ze śmigłem będzie na ten czas demontowany i zamieniany na dokręcany nosek i wtedy będzie możliwość holowania. :)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
  W dniu 9.05.2012 o 11:51, 'horn3t' napisał:

Są takie plany, kotłuje się w głowie masa pomysłów. (np. drugi kadłub) Doszedłem jednak do wniosku, że kabina i pilot będą dla dzieciaków do oglądania modelu tylko na ziemi. W miejsce tego do lotu trafi serwomechanizm i prosty wyczep (żeby nie trzeba było zmieniać wyważenia). Kołpak ze śmigłem będzie na ten czas demontowany i zamieniany na dokręcany nosek i wtedy będzie możliwość holowania. :)

 

Eee dodajesz sobie roboty :) W podłodze zamontuj na stałe serwo z prostym mechanizmem wyczepu i tak wyważ cały model. Otwór do zaczepu wywierć od spodu za kołpakiem. I nie musisz wtedy nic odkręcać. Chcesz się holować- robisz to, chcesz latać na silniku- żaden problem.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Dla zainteresowanych tematyką Cobry, znalazłem zdjęcie, które wykonałem w Aeroklubie Bydgoskim w 2004, jest na nim Cobra 15 ze stałym podwoziem w owiewce. Cały czas rozważam przebudowie swojej Cobry na klasyczny szybowiec bez napędu i takie podwozie by mi bardzo pasowało.

post-3269-0-13990700-1355168600_thumb.jpg

Opublikowano
  W dniu 10.12.2012 o 19:43, 'horn3t' napisał:

Dla zainteresowanych tematyką Cobry, znalazłem zdjęcie, które wykonałem w Aeroklubie Bydgoskim w 2004, jest na nim Cobra 15 ze stałym podwoziem w owiewce. Cały czas rozważam przebudowie swojej Cobry na klasyczny szybowiec bez napędu i takie podwozie by mi bardzo pasowało.

 

Całkiem fajnie to wygląda. To była jakaś indywidualna przeróbka czy większa seria? Pewnie ładnych parę kilo zaoszczędzone...

Opublikowano
  W dniu 10.12.2012 o 19:43, 'horn3t' napisał:

Dla zainteresowanych tematyką Cobry,

to ja, no słucham...

 

  W dniu 10.12.2012 o 19:43, 'horn3t' napisał:

znalazłem zdjęcie, które wykonałem w Aeroklubie Bydgoskim w 2004, jest na nim Cobra 15 ze stałym podwoziem w owiewce.

A, widzisz.... to jest wyjście.

Na warsztacie (no prawie) mam, w prawdzie Cobrę 17, ale skoro do 15 można było, w potrzebie chwili, dodać 2 metry skrzydeł to i takie rozwiązanie można przeszczepić.

W dobry czas trafiłeś, Dzięki

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ładnie dział popularny tylko skromny madialnie :) chyba się przeprowadzę na południe :)

Opublikowano
  W dniu 27.12.2012 o 21:06, 'horn3t' napisał:

Ładnie dział popularny tylko skromny madialnie :) chyba się przeprowadzę na południe :)

 

Krzysiu,

zapraszamy serdecznie na południe to polatamy razem.Latanie makietami szybowców kochamy najbardziej.Jest nas coraz więcej,a na zawodach startujemy bez przymusu w miłej atmosferze.czytam sąsiedni dział"ogłoszenia aeroklubu"i widzę że to co robi nasza grupa ATTP ma sens.

Opublikowano
  W dniu 27.12.2012 o 20:35, 'Janusz Olszówka' napisał:

Witam,

Reniu,żeby Ci się lepiej budowało dodaję na zachętę parę fotek zrobionych przez Marka podczas pierwszych akrobacji cobrą.

Januszku, widzaiałem, widziałem.

Szkoda, że Marek nie pstryknął chwię później wyciągania z nurkowania - skrzydła tak pięknie się wygięły ;)

 

A co do budowy mojej Cobry to... ruszyła.

Wyposażenie przyjechało niemal w całości (nawet testy centrowania serw zrobiłem i udokumentowałem krótkim "klipem"), coś tam się rozmierza i przymierza, a nawet małe co nieco już sklejone.

Zastanawiam się tylko czy wstawiać to tutaj (galimatias może się zrobić) czy nowy temat założyć? - (gdy materiału przybędzie)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.